220 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Precies dat zei ik vanavond tegen m’n zus vanavond: ik wil gewoon 1 dag oké ...
Laten we voor elkaar duimen dat de klachten vanaf 12 weken snel gaan afnemen ♡

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Laten we voor elkaar duimen dat de klachten vanaf 12 weken snel gaan afneme ...
Ik hoop over een minuut al ♡

10 maanden geleden

Hier ook mijn derde HG zwangerschap. En het is ongelooflijk zwaar, heel herkenbaar ook dat je eigenlijk gewoon ‘hoopt’ dat het misgaat, maar dit is een hele normale gedachte richting de symptomen en niet naar ons kindje. Ik ben nu bijna 14 weken en slik zofran icm emesafene. Afgelopen weken ook meerdere keren opgenomen geweest voor infuus met vocht en vitamines. En al de goedbedoelde adviezen van familie en vrienden, ik heb geen fut om er tegenin te gaan… maar bij mij lijken er steeds meer momentjes te komen dat ik me iets meer mens voel, ik krijg wat meer trek in eten en drinken hou ik steeds beter binnen. Ik hoop zo dat ik de ergste periode achter de rug heb!! En voor de rest van de dames met HG, hou vol, je komt hier doorheen al lijkt het soms uitzichtloos. Af en toe een potje huilen en jezelf zielig vinden mag, want je bent gewoon hartstikke ziek van de zwangerschap en er is niets genieten aan, alleen maar aftellen. Een dikke knuffel voor jullie allemaal!😘

10 maanden geleden

Zo fijn om te lezen dat andere weten hoe dit is! Ik lig ook al 5 weken in een donkere kamer, paar keer infuus gehad en verschillende medicatie gekregen. Dit is nu mijn tweede keer (vorige zwangerschap ook gehad) en ik vraag me sterk af waar ik weer aan begonnen ben. Ook met een rondhuppelende peuter van 2 is het nog heftiger omdat die ook aandacht van z’n moeder wil. Iedereen komt met goed bedoelde adviezen of hebben zo iets van stel je niet aan, hoort erbij. Je merkt aan alles dat mensen het niet begrijpen, maar heb simpelweg de energie niet om het uit te leggen. Ik kan me echt vinden in de verhalen van jullie hieronder! Toch altijd fijn om te weten dat je niet de enige bent (hoewel ik dit niemand gun!). Sterkte allemaal en echt, uiteindelijk gaat het over! 💪

10 maanden geleden

Geen HG, maar ik ben deze zwangerschap wel ongelooflijk misselijk geweest en hield op een gegeven moment niets meer binnen. Moest bijna opgenomen worden omdat ik dreigde uit te drogen maar gelukkig knapte ik vanzelf weer op. Ik vond dit al vreselijk om mee te moeten maken en kan me niet voorstellen hoe het is om Hg te hebben. Heel erg veel sterkte en wees absoluut niet boos op jezelf omdat je nare gevoelens naar de baby (de HG) krijgt.. i wish i could help us all with the nausea.. 😕

10 maanden geleden

Hier wel HG maar is met medicatie redelijk onder controle. Nog altijd misselijk en geef af en toe nog wel over maar gelukkig geen ziekenhuis bezoekjes.. bij mijn eerste zwangerschap duurde het tot 22 weken dus dat is mijn hoop ook voor deze zwangerschap. Nog 7,5 week te gaan..

10 maanden geleden

Reactie op MamFem

Hier wel HG maar is met medicatie redelijk onder controle. Nog altijd misse ...
Hoe weet je of het HG is? Ik ben ook nonstop misselijk en dankzij pillen gelukkig niet spugen hoewel ik wel af en toe boven de pot hang. Vorige zwangerschap heeft het tot dik in het tweede trimester geduurd… net zoals ik bij jou lees maar ik dacht niet dat ik HG had eigenlijk

10 maanden geleden

Reactie op Marcilio

Hoe weet je of het HG is? Ik ben ook nonstop misselijk en dankzij pillen ge ...
Volgens mij noemen ze het HG wanneer je extreem misselijk bent en/of veel braakt en je daardoor niet normaal kunt functioneren

10 maanden geleden

Hier de derde zwangerschap. En de eerste 2 geen dag last gehad of misselijk geweest. Nu dus weer zwanger en vanaf week 7 alleen maar overgeven. Eerst zetpillen gehad (heb de naam niet onthouden) die werkte voor een uurtje en dan kwam het gewoon weer terug. Ook mocht ik die maar 5 dagen gebruiken. Toen over op de suprimal maar daarmee ook meer slechte momenten dan goede. Sinds 2 dagen op de emesafene en dit geeft echt duidelijk verlichting. Ook de 12 weken bijna gepasseerd dus hoop dat het heel snel voorbij is 🤞 Ik wens iedereen ontzettend veel sterkte toe want wat is het op deze manier een hel om zwangerschap te zijn 😅

10 maanden geleden

Hee Dames, hoe gaat het nu met jullie? Hier nog geen verbetering helaas, eerder verslechtering. Afgelopen week metoclopramide gehad, maar morgen helaas de laatste dag. Niet dat ze echt veel meer hebben gedaan dan de meclozine...

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Hee Dames, hoe gaat het nu met jullie? Hier nog geen verbetering helaas, ee ...
Ik zou vragen om Zofran (Odensetron), dit maakte voor mij echt het verschil.. het gaat echt een stuk beter! Van 20-30 keer overgeven per dag naar 3-4 keer en nu neem ik het anders in en omeprazol voor de maagzuur, geef nu niet meer over 🙏🏼 Ben nog wel misselijk maar kan er wel beter mee dealen zo!

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik zou vragen om Zofran (Odensetron), dit maakte voor mij echt het verschil ...
Ooh wat fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! De omeprazol gebruik ik al vanaf week 6 ongeveer. Heeft er tenminste al wel eens voor gezorgd dat ik geen gal zat te braken maar een soort water (geen maagzuur dus geen gal in de maag). Dinsdag weer langs bij de huisarts (toevallig voor een moedervlek) gelijk vragen of ze nog wat anders willen voorschrijven. HA leek me niet zo serieus te nemen, tot ik zei dat als het zo blijft er zeker geen tweede zwangerschap gaat komen. Waarom is het zo lastig om dit uit te leggen aan mensen? En mensen vragen of ik al cravings heb.. ik kijk ze altijd en zeg nou ben blij als ik überhaupt iets kan eten. Die roze wolk is echt nog kilometers bij mij vandaan.. Ik moet echt weer van me af schrijven merk ik.

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ooh wat fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! De omeprazol gebruik ik ...
Als je huisarts je niet serieus neemt dinsdag, of eigenlijk vind ik dat je daar maandag nog op die stoep moet staan want dit is vreselijk, een verwijzing voor geboortezorg in het zkh. Daar nemen ze je wel serieus. Ze zijn niet altijd een fan van het voorschrijven van Odensetron omdat het een klein risico heeft voor het ontwikkelen van schisis. Er zijn 3 onderzoeken geweest en 1 onderzoek wees een zeer klein risico hierop. Maar vanaf 12 weken hoef je je hier geen zorgen meer over te maken omdat de lippen en gehemelte van je baby al gevormd zijn. Echt voor jezelf opkomen hoor, dit put je helemaal uit zo… ♡

10 maanden geleden

https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/special-ondansetron/

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ooh wat fijn dat je iets hebt gevonden wat helpt! De omeprazol gebruik ik ...
Helemaal eens met Kellaaa, ik gebruik ook zofran wat voor mij meteen een verbetering was. En huisartsen hebben hier gewoon echt te weinig verstand van lijkt wel. Je moet vragen om korte lijnen met of je verloskundige of de geboorteafdeling in het ziekenhuis. En volgens mij helemaal als je rond de 11 weken ben kan je veilig odansetron (zofran) gebruiken, net zoals Kellaaa zegt, het kindje heeft dan geen verhoogde kans meer op schisis of een open gehemelte omdat dit al helemaal ontwikkeld moet zijn!

10 maanden geleden

Reactie op aal94

Helemaal eens met Kellaaa, ik gebruik ook zofran wat voor mij meteen een ve ...
Ik sta idd in verbinding met het zkh omdat ik paar x ben opgenomen en zij bellen iedere week hoe het gaat en denken even mee met hoe of wat. Even een luisterend oor… ik vind het echt fijn hoor!

10 maanden geleden

Ik gebruik nu 3x per dag Emesafene en Metoclopramide en 2x per dag Zofran. Heb er een dagtaak aan maar ben wel weer een beetje mens!

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Als je huisarts je niet serieus neemt dinsdag, of eigenlijk vind ik dat je ...
Ja vreselijk he.. dat is nog wel een goede. Kan de verloskundige ook doorverwijzen? Die nemen me gelukkig wel serieus. Laat ik gelukkig net over de 12 weken heen zijn dus dat kan geen reden meer zijn dan. Ja en dat voor jezelf moeten opkomen steeds put je ook nog uit. Tegenwoordig zeg ik maar gewoon dat de emmer en wc mn grootste vriend zijn, daar vatten mensen serieuzer op dan ik ben de hele dag kotsmisselijk en moet niet aan eten denken.

10 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ja vreselijk he.. dat is nog wel een goede. Kan de verloskundige ook doorve ...
Ja via de vk kan ook! Ik zou vanavond nog een berichtje sturen naar de verloskundige of morgen even bellen. Zij kunnen dat gelijk in orde maken en wie weet heb je dan morgen nog andere medicatie! Bij mij ging dat allemaal heel snel in elk geval!

10 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik gebruik nu 3x per dag Emesafene en Metoclopramide en 2x per dag Zofran. ...
Pfoe, ben je dan ook niet hartstikke moe? Al die medicijnen maken je extra vermoeid. Ik moest stoppen met de meclozine tijdens de metoclopramide..