220 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op aal94
hoe gaat het met jullie? Hier blijf ik een beetje hangen op het niveau van ...
Hier een beetje hetzelfde. Ook een goede dag en de dag erna weer verschrikkelijk. Als ik in de ochtend verkeerd opsta, dan komt de hele dag alles er weer uit. Blijf dus tot een uur of 10 op bed liggen om zo rustig mogelijk de dag te starten. Zit nog steeds ziek thuis vanuit werk, nu al ruim 6 weken… ben het echt verschrikkelijk zat.
Gelukkig zitten er nu goede dagen tussen, dus dat geeft hoop.
Ik val in ieder geval niet meer af, blijf nu op hetzelfde gewicht hangen gelukkig, dus dat was een voorwaarde van het ziekenhuis om niet weer opgenomen te worden met sondevoeding. De medische voeding blijft redelijk goed binnen, maar kan niet wachten om weer eens een heerlijke maaltijd te kunnen eten!
9 maanden geleden
Reactie op aal94
hoe gaat het met jullie? Hier blijf ik een beetje hangen op het niveau van ...
he wat naar nog! hopelijk gaan de ijzer tabletjes wat voor je doen!
ik ga gelukkig best aardig op de zofran! sinds een weekje eet ik weer wat avondeten en sinds deze week gaat er ook weer een stukje fruit in, dus ik kan echt wat voedzamer eten. ik heb alleen vreselijke obstipatie van de zofran (lees; 14 dagen geen ontlasting) nou heb ik sowieso een langzame stoelgang, maar 14 dagen is ook voor mij extreem.
Bij mij is het nu ongeveer 5 goede dagen en 2 minder goede dagen in de week. in principe niet braken, wel nog misselijk en soms kokhalzen.
9 maanden geleden
Reactie op Dekker28
he wat naar nog! hopelijk gaan de ijzer tabletjes wat voor je doen!
ik ga ...
Hier heb ik ook last van.
Heb macrogol van de huisarts gekregen maar daar moet ik gelijk van overgeven. Dus die houd ik niet binnen.
Ik kreeg de tip om Klysma bij de Kruidvat te proberen. Heb het nog niet gedaan zelf, maar wel gehaald. Mocht er aankomende dagen geen verandering zijn ga ik dat proberen.
Ik heb overigens geen buikpijn of iets, dus dat scheelt. Als je dat wel hebt zal ik wel even de huisarts bellen als ik jou was.
9 maanden geleden
Hier zelfde elke keer dacht dat het wat beter ging maar 1,5 week geleden ineens slechter met 15 weken en paar dagen aan infuus gezeten .. na infuus leek het beter maar sinds dit weekend weer slechter. Heb gelukkig metoclopramide in zetpil vorm omdat ik medicatie zo uitspuugde natuurlijk.. vanmiddag nog controle als ik nog 1x aan infuus moet of dat ik het zo mag proberen
9 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Heb je geen macrogol erbij gekregen?
nee had ik niet gekregen, maar na een week wel zelf mee gestart. ik dacht 1 zakje per dag doet het wel. ga nu maar naar de drie zakjes per dag. Maar door de zofran kan ik inmiddels ook weer groente en fruit eten dus ik krijg nu ook weer meer vezels binnen.
9 maanden geleden
Reactie op michele101
Hier heb ik ook last van.
Heb macrogol van de huisarts gekregen maar daar ...
oei niet fijn! ja de microlax heeft mij vanmorgen eindelijk wat verlossing gegeven! Ik stond eigenlijk op het punt de huisarts te bellen na een vreselijke nacht vol buikpijn en braken. Dacht na echt darmkrampen eerst nog even naar de wc en toen voelde ik ook wel dat het best hard was aan het einde, dus ik dacht nouja dan die microlax een kans geven en toen kwam "de stop" er snel uit gelukkig.
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Hee lieve meiden! hoe gaat het nu met jullie?
Ik slik nog "lekker" mijn zof ...
Ups en downs hier… ik geef niet meer over maar wel nog elke dag misselijk, en soms gaat dat beter. Over all gezien is het sowieso beter maar ik ben het gewoon zat… 14 weken alleen maar ellende, zo voelt het. Vind het gewoon niet leuk dat dit mijn zwangerschap is…
Ik voel m’n kleine meisje al vanaf 15 weken, bizar vroeg. Dat is inderdaad fijn!
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ups en downs hier… ik geef niet meer over maar wel nog elke dag misselijk, ...
Als ik op jouw profiel zie wat jouw hele traject is geweest en hoelang je al een kindje wenst vind ik het ook wel echt heel erg voor je dat de zwangerschap je dan ook nog zo zwaar valt. Wat betreft echt even liefde voor jou ♡
Het breekt wel op ja, gelukkig heb ik dus eten gevonden wat altijd wel goed valt (prince cakjes, wie weet helpt het jou ook? en tosti's)
Ik ben ook wel blij dat ik bijna op de helft zit hoor, dan kan ik gaan aftellen.
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Als ik op jouw profiel zie wat jouw hele traject is geweest en hoelang je a ...
Dat is onwijs lief van je en ik moet zeggen dat ik daar ook extra ondersteuning voor krijg via het zkh, ik heb erg moeite met vertrouwen hebben dat deze zwangerschap dan echt gegund is en zij echt mag komen.
Tosti’s eet ik ook veel inderdaad haha en idd veel dingen van koekjes en zoutjes vind ik lekker. Avondeten vind ik ook sowieso wel lekker maar het valt zó zwaar en dat maakt me dan weer misselijk.
Ik ben ook zoooooo vreselijk moe, ben jij ook zo moe?
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Dat is onwijs lief van je en ik moet zeggen dat ik daar ook extra ondersteu ...
Wat fijn dat je daar goede ondersteuning in krijgt! Het klinkt tot nu toe wel alsof dit meisje echt bij jou gaat blijven!
Haha grappig! Avondeten is hier nog wel een ding, soms gaat het best goed, soms kom ik niet verder dan 10 happen. Al ging een pokebowl met kip er gister wel goed in. Scheelt dat het koud is en je er 3 uur over kan doen om m op te eten.
Ik ben wel moe ja, maar dat ligt soms ook bij mezelf..
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Wat fijn dat je daar goede ondersteuning in krijgt! Het klinkt tot nu toe w ...
Het gaat gelukkig ook erg goed met haar. Maandag heb ik 20 weken echo, daar kijk ik erg naar uit!
Ik heb soms met eten dat het me bijna niet vet genoeg kan zijn. Alsof m’n maag dat het beste hebben kan, terwijl ik er normaal dus echt niet tegen kan haha
Ik kan echt de hele dag slapen. Als ik geen wekker zet, slaap ik 12 uur (alleen tussendoor wakker voor plassen en medicijnen) en slaap smiddags rustig weer 2-3 uur. Echt niet normaal…
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Het gaat gelukkig ook erg goed met haar. Maandag heb ik 20 weken echo, daar ...
Spannend en leuk! Ik heb ook maandag de 20 weken echo!
Nou gek he! Dat idee heb ik soms ook.. liever een beetje vet dan een droge cracker.
pfoe dat is wel veel slaap ja en dan nog moe. Maar gebruik jij nog alle drie de medicijnen? Die hebben natuurlijk ook invloed op je vermoeidheid. Ik merk ook wel dat de dagen dat ik rustig thuis zit ik meer moe ben dan de dagen dat ik wel wat doe.
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Hee lieve meiden! hoe gaat het nu met jullie?
Ik slik nog "lekker" mijn zof ...
Hier gaat het ook redelijk met ups en downs, ik heb me er bij neergelegd dat dit waarschijnlijk het niveau is tot het eind van de zwangerschap. Slik ook nog steeds m'n zofran, zonder lukt het gewoon echt nog niet! Mijn 20 weken echo was gelukkig goed al is het een klein kindje, dat gaan ze met groeiecho's in de gaten houden. Ben benieuwd of jullie kindjes lekker een beetje op gewicht zitten! Heel spannend en ook echt weer leuk om je kleintje te zien🥰 qua vermoeidheid merk ik soort van een patroon, m'n reeks goeie dagen start ik ook echt wel met energie, dat zijn er dan 3 of 4 en dan op dag 4 merk ik echt dat ik zo intens moe aan het worden ben en dan komen er 2 of 3 slechte dagen aan dat ik helemaal leeg ben qua energie en door rust te nemen 'laad' ik weer op.
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik gebruik idd nog alle medicatie, misschien heeft het daar wel mee te make ...
Daar zou je zomaar nog wat extra vermoeid van kunnen zijn. Ik heb helaas weer 3 slechte dagen gehad.. Maar sinds gister gaat het weer wat beter gelukkig. En vandaag weer naar de kleine kijken met de 20-weken echo en hopen dat alles goed is. Hoop ook voor jou dat alles goed is met je kleine meid!