220 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Daar zou je zomaar nog wat extra vermoeid van kunnen zijn. Ik heb helaas we ...
Ik heb ook een reeks slechtere dagen gehad maar vandaag echt opvallend goed, zo lekker is dat.
Ik had vanmorgen m’n 20 weken echo maar had hem in het AMC, op tijd vertrokken maar alles stond muurvast en dus te laat voor m’n afspraak. Ik heb wel even 5 minuten mogen kijken, ze vond het sneu dat ik anders dat hele eind voor niks was gekomen maar moet nu donderdag terugkomen..
Hopelijk is bij jou alles goed!!
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik heb ook een reeks slechtere dagen gehad maar vandaag echt opvallend goed ...
Had jij hiervoor ook juist een langere periode dat het rustiger was? Zou gevoelsmatig toch een soort "fijn" zijn als zo'n dip rond deze tijd vaker voorkomt en het niet perse slechter gaat.
Wat balen dat je door de file je afspraak hebt gemist! Wel heel lief dat ze toch even voor je hebben gekeken, duimen voor donderdag!
Ons ukkie lag weer eigenwijs met de rug naar boven toe en was vast besloten om het gezicht niet mooi van de zijkant te laten zien. Gelukkig kon ze wel de hele checklist afwerken en de baby is helemaal goedgekeurd. Ook heeft de baby wel even kung-fu panda skills laten zien op de echo. Grappig genoeg lagen ook nu de benen weer tegen het voorhoofd aan voordat de karate kicks kwamen
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Had jij hiervoor ook juist een langere periode dat het rustiger was? Zou ge ...
Hmm… het gaat hier sowieso met ups en downs. Paar goede dagen, wisselen af met slechte. Drukkere agenda lijkt kassa voor slechte dagen, meer vermoeidheid.
Zo lijkt het nu in elk geval!
Wat fijn dat bij jou alles goed was 🥰
Toch weer een hele geruststelling! Zo leuk ook dat bewegen hè
Ik heb sinds een paar dagen als ze wakker is en ik doe zachtjes met m’n vingers op m’n buik trommelen, ze reageert met schopjes. Een keer of 3-5 over en weer en dan is t weer stil binnen, te leuk 🩷
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Helemaal goed gelukkig 🤍
Gelukkig!!
Hier nog steeds in de slechte weken helaas.. ik lijk wel beter te gaan op de structuur van werkdagen en dan vooral het eten en drinken op vaste tijden. Inmiddels zit ik nu ook op de hoge dosering ondansetron. Gelukkig is het vanaf nu aftellen tot we onze kleintjes in onze armen mogen houden 🤍
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Gelukkig!!
Hier nog steeds in de slechte weken helaas.. ik lijk wel beter ...
Ja hier is het ook elke dag nog misselijk, ondanks alle medicatie. Tis echt beter dan dat het was hoor, ik bedoel: prijs me echt gelukkig dat ik niet meer overgeef en kan redelijk oké de dag door.
Maarja, het stoort me gewoon. Het verpest echt m’n zwangerschap… naast alle andere kwaaltjes die er óók bijkomen 😢
Zo, sorry hoor.. ff zeuren. Kan echt niet wachten tot de komende 20 weken ook om zijn. 😭
Vind het zo heftig klinken maar ik vind zwanger zijn ook heel heftig, daarnaast ben ik natuurlijk super dankbaar. Weet als geen ander hoe bijzonder het is om überhaupt zwanger te worden… en toch, het valt me zo zwaar…
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja hier is het ook elke dag nog misselijk, ondanks alle medicatie. Tis echt ...
Gelukkig snap ik je helemaal! Ik heb de "mazzel" dat twee van mijn vriendinnen ook een HG zwangerschap hebben gehad. Die begrijpen als geen ander hoe zwaar dit is. Alle andere vrouwen blijven met hun positieve opmerkingen komen, maar ik kan gewoon niet oprecht genieten van het zwanger zijn. Dus ik snap je helemaal, dit was ook echt niet mijn verwachting bij zwanger zijn..
Ik voel me echt gezegend dat ik een gezond kindje in mijn buik heb, maar wat minder ellende zou echt fijn zijn.
Oei heb jij er ook nog andere kwaaltjes bij? 😅
Ik heb naast de HG alleen slecht slapen sinds een week dus ik ben blij dat de andere kwalen mee vallen.
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Gelukkig snap ik je helemaal! Ik heb de "mazzel" dat twee van mijn vriendin ...
Wat fijn dat je je ervaring kan delen met vriendinnen, dat helpt! Ik heb gelukkig ook mensen in m’n omgeving die echt snappen dat ik er doorheen zit maar de ‘geniet er nou maar lekker van’, kan ik wel door mensen hun strot duwen. (Sorry)
Goed bedoeld maar ik zou wíllen dat dat lukt!
Ik slaap inderdaad ook slecht. Ben een rugslaper en dat red ik gewoon niet meer. Dus wissel van zij naar zij maar ook dat is geen succes, slaap nu met een voedingskussen en dat helpt iets.
Ik heb oorsuis in m’n rechter oor en daar heb ik geen last van als m’n rechter oor op het kussen ligt. Maar als ik op m’n rechterzij lig ben ik snel misselijk maar op m’n linkerzij heb ik last van dat oor 😂
Ik heb ook gewoon veel last van m’n buik en snel harde buiken. Ik plas mezelf een ongeluk en ik heb het steeds zooooo heet 🥵
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Wat fijn dat je je ervaring kan delen met vriendinnen, dat helpt! Ik heb ge ...
Akelig die bijkomende kwaaltjes. En net wat jullie zeggen, het is niet echt genieten maar echt aftellen naar de uitgerekende datum toe... dat continue warme gevoel alsof de kachel op sambal staaat heb ik ook, ik doe niet eens de verwarming aan in huis zo warm. Maar ik las dus in de bijsluiter dat dat ook een bijwerking van de zofran kan zijn!
8 maanden geleden
Reactie op aal94
Akelig die bijkomende kwaaltjes. En net wat jullie zeggen, het is niet echt ...
Kachel op sambal 😂😂😂
Dat is het echt hahahaha
Oh een bijwerking joh… moet wel zeggen dat ik de hitte echt sinds 2/3 weken heb en ik al 10 weken zofran slik dus denk dat het wel zwangerschap is in mijn geval!
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Wat fijn dat je je ervaring kan delen met vriendinnen, dat helpt! Ik heb ge ...
Ja dat is wel echt fijn hoor.
Die mensen kan ik inderdaad wel schieten.. natuurlijk geniet ik van minimaal de halve dag kotsmisselijk zijn in het beste geval. Wie wil dat nou niet!?
Voordeel trouwens; mn kin en kaaklijn wordt steeds strakker haha.
Pfoe klinkt niet goed! Kan je niet rechtop slapen in de hoek van de bank ofzo? Doe ik nog wel eens tijdens de hele slechte nachten.
Tijd voor een blaas katheter? Haha
8 maanden geleden
Reactie op Dekker28
Ja dat is wel echt fijn hoor.
Die mensen kan ik inderdaad wel schieten.. n ...
Haha ja ik zit nu op m’n start gewicht van 20 weken geleden, op zich een voordeel maar goed had liever een normale zwangerschap!!!
Zittend slapen heb ik nog niet geprobeerd maar wellicht te proberen als ik ‘s nachts weer het einde zoek ben 😅
8 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Haha ja ik zit nu op m’n start gewicht van 20 weken geleden, op zich een vo ...
Nou he! Had liever een craving gehad waar ik mezelf vanaf moest slaan ipv überhaupt blij zijn met een beetje eten per dag.
Nou wie weet is het een optie! Slaapt niet perse super, maar als ik me echt beroerd voel is het beter dan plat in bed liggen..
Ps, ik voel me deze avond ook weer ineend extreem 🤢 en dat terwijl ik nu een week op de dubbele dosis zit, had toch gehoopt daarmee geen slechte nachten meer te hebben, maar ik vrees voor vannacht