220 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ik dacht dat het aan mij lag! Ik heb ongeveer 6 weken lang alles binnen geh ...
Wat vervelend dat je ook weer moet overgeven, bij mij blijft het beperkt tot enorm misselijk zijn… ook niet leuk maar ik kan het echt niet meer aan om te kotsen, denk ik 🫣 Ik ben wel keurig weer 10 kilo aangekomen maar ik heb dan ook juist het gevoel dat ik de misselijkheid weg moet eten ipv niet eten, dan heb ik het idee dat het erger wordt..

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Ik was wat zuiniger aan gaan doen (2 keer per dag omdat het ook leek te ku ...
Ik twijfel nog heel erg… ik ben zelf wel ingesteld op 40 weken en zou dat wel willen proberen vol te houden, ondanks dat ik weet dat het voor het kindje niet echt uitmaakt. Ik zou alleen echt niet willen overlopen dus wellicht mag ik er voor kiezen om dan ingeleid te worden tegen die 40 weken? Hoewel ik gisterenavond in bed echt weer zo misselijk was en geen houding kon vinden, ik had het 100 graden en toen dacht ik: Nog 10 weken 😱, wat vreselijk lang….

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Ga jij hier niet van over je nek? Ik vind het zoo intens vies🤢
Ik kreeg gewone movicolon ook echt niet weg, ik heb nu movicolon unidose. Is een sachet met een zoet goedje, 1 slok. Dat is echt heel goed te doen!

5 maanden geleden

Mijn kindje heeft trouwens geen last gehad van de HG en ook niet van t ‘veel’ eten nu (zoveel eet ik dan ook weer niet 😂😂) M’n kindje liep tijdens de eerste maanden wat voor in groei zelfs en is nu precies gemiddeld met P47!

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat vervelend dat je ook weer moet overgeven, bij mij blijft het beperkt to ...
Ja was wel echt teleurgesteld ook.. dacht echt ooh daar gaan we weer.. maar het is nog incidenteel, niet meerdere keren per dag dus het valt mee. Ooh dat is netjes! Bij mij maakt wel of niet eten weinig verschil. Eerder dat ik na het avondeten vaker misselijk wordt, maakt niet uit wat of hoeveel ik eet.

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik twijfel nog heel erg… ik ben zelf wel ingesteld op 40 weken en zou dat w ...
Lijkt me een goede doelstelling wel. Denk dat inleiden op 40 weken ook mogelijk is toch? Vreselijk he dat je je 's nachts geen houding weet te geven! Aan de ene kant denk ik ook het gaat zo snel, maar aan de andere kant, nog 10 hele weken.. hoe dan!?

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ja was wel echt teleurgesteld ook.. dacht echt ooh daar gaan we weer.. maar ...
Ja echt vervelend… heb ook niet perse het idee dat eten echt helpt hoor, eventjes en dan is het weer terug 🫣 Klote HG gewoon…

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Lijkt me een goede doelstelling wel. Denk dat inleiden op 40 weken ook moge ...
Ik denk het wel, heb met 36 weken weer een afspraak en dan gaan we het over het inleiden hebben. Jaa dat dus… het gaat opeens snel maar nóg 10 weken 💀

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik denk het wel, heb met 36 weken weer een afspraak en dan gaan we het over ...
Gewoon goed alle opties bespreken dan! En luister vooral naar je eigen gevoel. Voordeel; na die 10 weken is de misselijkheid voorbij!

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Gewoon goed alle opties bespreken dan! En luister vooral naar je eigen gev ...
Echt, de vlag gaat uit. Voor m’n meisje maar ook voor einde misselijkheid 😂

5 maanden geleden

Het is me net heeeeeel duidelijk geworden dat ze bij mijn huisarts geen ervaring hebben met een HG zwangerschap. En zofran gebruik tijdens een zwangerschap. Huisarts belde me net om te vragen of het klopt dat ik nog steeds zofran gebruik. En dat er uit bepaalde studies en ligt verhoogde kans kwam op een niet goed sluitend gehemelte. En hij vroeg hoe ver ik inmiddels was (30+4) dus ik zeg, maar het gehemelte sluit in het eerste trimester toch. Hij probeerde me maar duidelijk te maken dat hij met goede intenties belde, zei daarna wel dat het in het 2e en 3e trimester wel veilig was. Misschien had hij de tekst niet helemaal goed begrepen..? Hij zei daarna ook, we zien niet vaak dat de misselijkheid tot zo ver in de zwangerschap blijft hangen. Dus hij kwam ook even controleren of het wel echt nodig was, wat natuurlijk altijd goed is! Maar ik zei al, met de medicijnen is de misselijkheid dragelijk, maar nog steeds aanwezig. Dus ja ik wil heel graag doorgaan met de medicijnen. Hij wenste me in elk geval nog een hele fijne laatste periode. Dit is echt geen klacht trouwens, voor mij gewoon echt een verduidelijking dat ze hier gewoon schijnbaar echt zo weinig/geen ervaring mee hebben hier.

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Het is me net heeeeeel duidelijk geworden dat ze bij mijn huisarts geen erv ...
Wow, best wel bizar ja! Ik ben ook echt blij dat bij mij alles via verloskunde van het zkh gaat. Ik word elke 2 weken gebeld en voel me enorm gesteund, word zo erg meegedacht enzo

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Nee, maar ik koop dan ook zelf de iberolax. Die heeft echt 0 smaak. En ik w ...
Een goeie tip, ik zal morgen eens kijken bij de apotheek!

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Hopelijk blijft je baby'tje het goed doen qua groei! Ik heb helemaal geen e ...
Hoe ik me voel heb ik eigenlijk liever dat het eerder wordt gehaald, mede doordat ik ook nog gewoon 3 kindertjes heb rondlopen hier en zo weinig energie heb om iets met ze te ondernemen. Ik ben gewoon eigenlijk zo klaar met het zwanger zijn en het leven op 25% van je normale doen. En die vreselijke misselijkheid, vooral nu ik wat meer richting het einde ga lijkt het lastiger om vol te houden ofzo...

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik kreeg gewone movicolon ook echt niet weg, ik heb nu movicolon unidose. I ...
Ja dat is veel beter! Ik wist niet dat dat bestond!

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Mijn kindje heeft trouwens geen last gehad van de HG en ook niet van t ‘vee ...
Dat is toch heel netjes qua groei! Veel eten, als je vergelijkt met wat je in het begin van de zwangerschap at is het al snel 'veel' denk ik. Heb jij nu ook nog bij veel dingen dat het niet smaakt zoals het zou moeten smaken? Mijn smaak is zo veranderd en vooral zoete dingen hou ik een hele vieze nasmaak aan over

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Ja dat is veel beter! Ik wist niet dat dat bestond!
Nee ik had eerst macrogol gekregen en ik had afspraak met verloskundige van t zkh en zei: ik krijg dit niet weg hoor met die misselijkheid. Toen zei ze: huh, weet niet wie dit voorgeschreven heeft maar natuurlijk krijg je dat niet weg! Ik ga gelijk wat anders voorschrijven 😂 Erg dankbaar voor dus!

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik denk het wel, heb met 36 weken weer een afspraak en dan gaan we het over ...
Je kan inderdaad aangeven dat uitlopen sws geen optie is voor je. Ik denk dat je dat na 9 maanden HG ook niet hoeft te verwachten als gynaecoloog. Ze zullen daar heus alle begrip voor hebben!

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Je kan inderdaad aangeven dat uitlopen sws geen optie is voor je. Ik denk d ...
Ja, ik had vanmiddag nog afspraak in t zkh en erover gesproken en denk dat ik toch maar gewoon met 39 weken inleiden doe. Ik kan me toch wel voorstellen dat ik er tegen die tijd echt klaar mee bent. (Ben ik nu al!!) M’n zus heeft die week toevallig ook vakantie en zij is bij de bevalling dus dat komt op zich ook wel goed uit, zeg maar 😅

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Het is me net heeeeeel duidelijk geworden dat ze bij mijn huisarts geen erv ...
Wat belachelijk eigenlijk hé. Ik vind dat ook hoor, mijn eigen huisarts heeft ook echt geen weet wat HG precies inhoud. Ik heb weleens zitten denken (als ik de energie ervoor heb, na de zwangerschap dus) om een gesprek aan te vragen en na te vragen of ze zich meer daarin (HG) kunnen gaan verdiepen. Cursus oid. Gewoon meer voor andere zwangere die in een HG zwangerschap terecht komen en vooral bij een eerste keer niet weten wat het precies is en dan van het kastje naar de muur gestuurd worden door een huisarts. Je voelt jezelf al zo ellendig en eigenlijk zou zo'n huisarts meteen moeten doorpakken ipv het standaard: 'misselijkheid hoort erbij, probeer een cracker te eten, liggend...'