220 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, ik had vanmiddag nog afspraak in t zkh en erover gesproken en denk dat ...
Fijn voor je, geeft denk ook meer rust in je hoofd nu je voor jezelf de grens aangeeft. En wow, gewoon een hele week eerder van de misselijkheid af zijn!! Wat een feest!

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Fijn voor je, geeft denk ook meer rust in je hoofd nu je voor jezelf de gre ...
Ja dat klinkt toch wel heel aantrekkelijk, een week eerder van die ellende af zijn. Nog 8,5 week 😅

5 maanden geleden

M’n kindje is zo mega bewegelijk en ‘s avonds en ‘s nachts is ze echt druk in de weer en doet alsof ze alle ruimte nog heeft en dan ben ik zo misselijk, die bewegingen die zij dan allemaal maakt en m’n buik de alle kanten opgaat de hele tijd… het is zo niet bevordelijk voor hoe ik me voel 🤢

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

M’n kindje is zo mega bewegelijk en ‘s avonds en ‘s nachts is ze echt druk ...
Hier hetzelfde.. als ik op bed lig, lig ik het lekkerste op mn linkerzij. Helpt ook het beste tegen mijn misselijkheid, maar daar is de baby het NIET mee eens, die begint dan flink te bewegen en trappelen.. "gelukkig" krijg ik de meeste trapjes in mn lever en ribben rechts.

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Wat belachelijk eigenlijk hé. Ik vind dat ook hoor, mijn eigen huisarts hee ...
Ja ergens wel he.. ik snap de voorzichtigheid ook wel, maar mijn eerste consult was met een huisarts in opleiding en die stuurde echt aan op gemberpillen. Door mijn eigen doorzetten kreeg ik tenminste de metoclopramide. Maar heel vervelend dat ze denken dat ze je met het advies eet een crackertje en drink wat gemberthee weg willen sturen. Ik werd voor mijn gevoel echt pas serieus genomen toen ik écht niks meer binnen houden. Wie weet dat na de zwangerschap een gesprek erover wel effectief zou kunnen zijn ja.

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Hier hetzelfde.. als ik op bed lig, lig ik het lekkerste op mn linkerzij. H ...
Ja, ik kan ook t best op m’n linkerzij liggen qua misselijkheid maar dan doen al snel m’n ribben zeer en moet ik echt anders liggen. Die kleine meid doet ‘s nachts aan complete verbouwingen, ze draait voor m’n gevoel zoooveel, of ze doet in elk geval dingen waar ik op dat moment niet blij van word. Kan dan echt wel de haren uit m’n kop trekken 😅 En niet om m’n kindje hoor, zij zou lekker moeten kunnen bewegen maar omdat het me misselijkheid dan gewoon niet ten goede doet 😢

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Ja ergens wel he.. ik snap de voorzichtigheid ook wel, maar mijn eerste con ...
Maar doet jullie verloskundige dan niks qua HG? Want zij stuurde mij juist door naar t zkh ipv de huisarts…

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, ik kan ook t best op m’n linkerzij liggen qua misselijkheid maar dan do ...
Aai, niet fijn! Nou lastig he! De verloskundige zei laatst de sterke schopjes en duwtjes etc zullen steeds meer overgaan in een soort "soepele" bewegingen omdat de baby steeds minder ruimte gaat krijgen en ik dacht alleen maar, ja graag! Gewoon omdat ik het idee heb dat dat minder heftig gaat zijn qua schokken in mn buik. Staat je inleiding in week 39 al vast of niet?

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Maar doet jullie verloskundige dan niks qua HG? Want zij stuurde mij juist ...
Nee niet echt. Die verwezen mij naar de huisarts voor medicatie. Maar in de slechtste weken heb ik ook vooral contact gehad met de huisartsen niet met de verloskundige.

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Aai, niet fijn! Nou lastig he! De verloskundige zei laatst de sterke schopj ...
Haha echt hè, ik vind het fijn als ik haar voel hoor want het is ff connecten maar het mag een tikje minder ruw 😂😂 Nee het staat nog niet vast, ik ga het volgende week bespreken met m’n eigen verloskundige en als ik 36 weken ben dan heb ik met het zkh nog een gesprek over of ik het dus wel of niet wil. Het is gewoon lastig omdat ik niet voor m’n eigen gemak wil kiezen maar als de misselijkheid wel steeds erger wordt, begin je je kraamweek ook al met een achterstand voor m’n gevoel omdat je steeds brakker bent… dat idee. Maar ik heb nog ff!

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Nee niet echt. Die verwezen mij naar de huisarts voor medicatie. Maar in de ...
Oja, gek eigenlijk ook hoe dat verschilt…

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Maar doet jullie verloskundige dan niks qua HG? Want zij stuurde mij juist ...
In het begin (5/6 weken zwanger) werd ik door de vk naar de huisarts gestuurd voor de medicatie. Uiteindelijk (nadat de huisarts hier niet adequaat op reageerde) is het door de vk goed opgepakt bij mij. En die is er tot nu toe wel goed op blijven letten!

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Haha echt hè, ik vind het fijn als ik haar voel hoor want het is ff connect ...
voel je niet schuldig naar je meisje toe als je met 39 weken gaat bevallen. Vanaf 38 weken heeft het voor de baby weinig nadelige gevolgen als het dan geboren wordt. En buiten de buik komt ze net zo goed aan in gewicht als in jouw buik. Verder hoeven d'r longetjes niet meer te rijpen, dat is allemaal ontwikkeld. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Bespreek het, en zet alles voor jezelf op een rijtje!

5 maanden geleden

Reactie op aal94

voel je niet schuldig naar je meisje toe als je met 39 weken gaat bevallen. ...
Daar heb je ook weer gelijk in idd…

5 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Haha echt hè, ik vind het fijn als ik haar voel hoor want het is ff connect ...
Precies dat haha. Je moet je totaal niet schuldig of iets gaan voelen hoor! Voor je eigen gezondheid kiezen aan het eind is ook goed voor je meisje! Liever dat je wat fitter de kraamtijd in kan dan dat je de laatste twee weken nog moet doorstaan.

5 maanden geleden

Hoe gaat het met jullie?

5 maanden geleden

Als ik zo terug lees; veel gebeurd de laatste 3 weken. De misselijkheid is vrij stabiel gelukkig, continu aanwezig, maar stabiel. Daarbij nu wel last gekregen van het zuur 🤢 heb ik medicijnen voor, maar het kan 's nachts soms toch echt heel naar zijn. "Gelukkig" maar 2x alles eruit gegooid erdoor. Ik moet blijkbaar juist wel vlak voor het slapen eten, dan heb ik er minder last van. De verloskundige vond mijn buik laatst te hoog zitten, of de baby zat te hoog. Dus ze wilde controleren of de baby niet te groot was. Eind van die week kon ik gelijk komen voor een echo, de andere verloskundige snapte het wel, maar zei al volgens mij is je romp gewoon wat kort en je bent zelf ook niet heel lang. Nou dat klopt ook wel ik ben 1,60 en heb in verhouding lange benen haha. Met de echo bleek de baby zelfs wat te klein. Ik weet niet de precieze P-waardes, maar het buikje week een p-20 af ten opzichte van de 20 weken echo. Dus volgende week nog een controle echo of baby wel op deze lijn door blijft groeien, dan is alles prima. Het verwachtte geboortegewicht word nu geschat op 3200 gram, nou ik teken ervoor! Baby is ook hartstikke actief dus ik maak me ook totaal geen zorgen en het hoofdje daalt al redelijk in zelfs. Vorige week laatste werkweek gehad dus nu lekker met verlof. En hoe gaat het met jullie? Heb je al je gesprek over inleiden gehad kellaaa?

5 maanden geleden

Reactie op Dekker28

Als ik zo terug lees; veel gebeurd de laatste 3 weken. De misselijkheid is ...
Wat fijn dat de misselijkheid stabiel is, dat was het bij mij ook maar helaas wordt het nu weer erger. Ik baal er zo van… zeker in combinatie met het maagzuur inderdaad. Wat heb jij ervoor gekregen? Spannend allemaal dus even omtrent je baby, had volgens mij in het andere topic al wel wat erover gelezen inderdaad maar je staat er zelf gelukkig redelijk relaxed in. 3200 gram is ook netjes en als de baby goed beweegt! Helemaal lekker als de controle volgende week ook goed is! Hier gaat het met de baby verder ook goed, zij vermaakt zich kostelijk daarbinnen… wat ik heel dubbel vind: heerlijk om je kindje te voelen, als ze niet te ruw beweegt🫣 maar het triggert soms ook juist weer de misselijkheid. Maar goed, het gaat goed en dat is belangrijk! Gesprek over het inleiden heb ik over 2 weken, ben benieuwd. Sta er nog steeds een beetje dubbel in maar ben het misselijk zijn ook zooo zo beu 🫣 Ik ben ook officieel met verlof nu, was sowieso maar 1 ochtend per week aanwezig maar toch lekker dat ik het nu gewoon los kan laten. Geen werk, gewoon lekker in coconnetje nu ☺️

5 maanden geleden

Hier is bij mij de misselijkheid ook weer terug, slik nu omeprazol erbij en dat lijkt wel iets meer te helpen! Maar inderdaad ook goed last van maagzuur, ik denk dat het toch wel verband houd met de bewegingen van de baby tegen je maag. Bij mij is de baby inmiddels goed ingedaald, een geruststellende gedachten! Bij mij idem Dekker28, Ik heb ook iedere 2 weken een groeiecho omdat de baby klein geschat wordt, het zit nu rond de p9, maar zolang de placenta het goed blijft doen ondernemen ze (helaas) geen actie. Ik ben inmiddels wel klaar ermee hoor, met al de kwaaltjes etc. Al zouden ze nu zeggen, we gaan inleiden... heel graag! Echt hoor Kellaaa, ik zou niet twijfelen maar het lekker eerder laten halen, die week maakt voor je baby'tje echt niet meer uit en hoe lekker is het als je je weer jezelf gaat voelen! Ik vind het lichamelijk ook wel pittig nu, ik heb er nog 3 rondlopen, merk wel dat je daardoor actiever moet blijven, anders had ik allang al de helft minder ondernomen😅

5 maanden geleden

Reactie op aal94

Hier is bij mij de misselijkheid ook weer terug, slik nu omeprazol erbij en ...
Bij mij doet omeprazol dus helemaal niks… 😖 Lekker dat je kleintje al is ingedaald, hier leek het wek op dat ze begon met indalen een week of 4 geleden maar ze zit nog regelmatig boven in m’n buik. Heb morgen weer controle, benieuwd hoe ze dan ligt. Ja die kwaaltjes zijn idd heftig, lichamelijk ga je er ook zo op achteruit nu en het duurt gewoon te lang nu… snap goed dat je zoiets hebt van: als inleiden kan, graag. Ik heb ook wel sterk dat gevoel hoor maar toch blijft er altijd zo’n stemmetje 😉 Sterkte ♡