5 Reacties
7 dagen geleden
Op het moment ervaar ik precies hetzelfde, geen postnatale depressie maar wel PTSS overgehouden aan mijn bevalling. Ik merk ook dat ik ontzettend verdrietig ben en heftige huilbuien heb als ik ongesteld moet worden. Ik zorg ervoor dat ik dan overdag bijvoorbeeld een lekker stuk ga wandelen of met familie/vrienden afspreek bij mij thuis voor afleiding. Voor de rest geen tips maar wel herkenning. Ik ben er helaas ook nog niet maar heb wel goede hoop dat het goedkomt.
7 dagen geleden
Ik kan helaas geen tips geven, maar wil je door dit berichtje even een hart onder de riem steken. Hoop dat dit bericht nu ook weer wat meer bovenaan staat. Zodat je nog wat tips en erkenning wellicht kunt krijgen. Hele dikke knuffel en veel sterkte voor de klachten die je ervaart! Je zult vast niet de enige zijn. ❤️
7 dagen geleden
Reactie op Dayenne28
Op het moment ervaar ik precies hetzelfde, geen postnatale depressie maar w ...
Heftig joh, ptss lijkt me ook zo intens. Wie weet komen er hier nog tips voorbij waar je ook wat aan hebt! Thanks voor het delen 💕
7 dagen geleden
Reactie op BabyJuly2024
Ik kan helaas geen tips geven, maar wil je door dit berichtje even een hart ...
Wat lief, dankjewel!
7 dagen geleden
Ik heb een best wel ernstige prenatale depressie gehad, met ook wel hele zwarte gedachtes.
Ik heb pcos en ben ineens na mijn zwangerschap weer regelmatig ongesteld, incl voelen van de eisprong. Ik merk dus ook heel erg de hormoonschommelingen daarvan.
Ik herken geen zwarte gedachtes, maar wel dat ik het leven rond mijn menstruatie allemaal wat somberder inzie, terwijl ik juist heel gelukkig ben met ons gezinnetje.
Ik probeer zelf te denken tijdens dat sombere, dat ik normaal heel gelukkig ben en dat dat terug komt. Dat het voor korte duur is dat ik me zo voel en laten we eerlijk zijn, ongesteld zijn is ook geen reet aan. Zo probeer ik het een beetje te relativeren.
Als je er echt heel erg last van hebt zou ik denk ik een keer een afspraak maken bij de huisarts. Wie weet hebben ze adviezen of tips voor je. Ik weet niet hoe je tegenover de anticonceptie met hormonen staat, maar ik heb jaren de pil gebruikt en voelde me toen veel vlakker zonder grote ups en downs. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen anders reageert op de pil of andere hormoon houdende anticonceptie. En voor mij waren de nadelen van de pil groter dan de voordelen, dus ik wil het nooit meer gebruiken.
Weet dat je niet de enige bent en als je op zoek bent naar herkenning mag je gerust een pb sturen.