6 Reacties

2 maanden geleden

Hoe kinderen dat doen is en blijft mij ook een raadsel. Ik zou gewoon eens kijken wat je kunt doen om je melk kunt verhogen. Dit kan ook met een lactatie kundige besproken worden. Wat voor kolf heb je? Want daarin zit ook verschil in sterkte en wat voor de 1 werkt werkt voor de ander niet. Ik heb hem zelf op 2 min op masseren staan tot zodat het toeschietreflex op komt zetten voor hij echt gaat kolven. Warmte helpt vaak, genoeg drinken en ontspan. Belangrijkste blijft dat je kindje gevoed is vriezervoorraad is leuk maar niet het belangrijkste En een waarschuwing alvast alles wat je opbouwt zul je ook moeten afbouwen. Dit komt van iemand die een overproductie heeft en iets wilde afbouwen en daardoor naïef zoals ik ben een kolf-sessie oversloeg en net aan een borstontsteking is ontsnapt doordat haar kleine met geluk een regeldag had.

2 maanden geleden

Dank voor je reactie! Ik ben dus inderdaad een beetje bang voor overproductie als ik tussentijds extra ga kolven. Elke keer die bomvolle borsten voelt echt niet fijn vind ik. Alleen ik ga eind vd maand een avondje theater en dat zijn zo twee voedingen. Liefst wil ik die wel van gekolfde melk geven, hij heeft ju zo weinig last van krampjes dat ik het allemaal niet wil opfocken. Daarnaast vind ik 150ml aan kunstvoeding voor zo’n klein lijfje echt veel. Maar BV klokt ie het dus gewoon zo weg 🤷🏽‍♀️

2 maanden geleden

Hi ik kolf na elke ochtend voeding. Soms drinkt ze er maar 2 min aan soms wat langer, maar dan nog kolf ik daarna. Als ze in de tussentijd opeens wel weer wilt moet ze even wachten. Ik kolf dan namelijk 15 min. Vaak is dit tussen de 150-260 ml. Ik geef dan 80 of 90 ml in een flesje en de rest verdeel ik in 2 zakjes en vries ik in. Hierdoor heb ik een hele vriezer lade vol met melk. Heb geen overproductie. Als ze na dat flesje in de ochtend nog meer wilt, leg ik haar gewoon aan en dan drinkt ze verder, maar het komt haast nooit voor dat ze gelijk na de fles aangelegd wilt worden. Vaak is dit na 1-2 uur

2 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Hi ik kolf na elke ochtend voeding. Soms drinkt ze er maar 2 min aan soms w ...
Vanochtend legde ik haar aan, maar dronk ze niet/slecht. Heb toen even gewacht, maar ze wilde niet en viel weer in slaap. Waarop ik ben gaan kolven en het flesje alvast klaarstond voor als ze wakker was.

2 maanden geleden

Mijn ultieme tips: - meteen na ochtendvoeding (hier tussen 5 en 7 uur) kolven. Ik kolf zelf eerst heel eventjes (1 a 2 min) de borst die ik dan ga geven want anders is mijn ter te hard. De andere borst kolf ik dan ook. Zoontje moet dan ff geduld hebben tot andere borst (waaruit hij niet drinkt) klaar is met kolven. In de ochtend kolf ik mega veel! - koop zo’n hakaa (of equivalent). Is een zuignap die je tijdens het voeden aan de borst zet waarmee je niet voedt. Ik vang hier tussen de 40 en 70 ml melk mee op inmiddels. Zo kun je ook een voorraadje opbouwen.

2 maanden geleden

Geef je de fles therapeutisch? De baby moet er ongeveer 20 minuten over doen om aan de zuigbehoefte te voldoen. Vaak is daar een prematuurspeentje voor nodig omdat het anders te snel gaat. Is de fles bijvoorbeeld binnen 5-10 minuten op dan blijven ze gewoon drinken ook al hebben ze geen honger. Verder tijdens het kolven: passen je schilden goed? Tepel opmeten (zonder tepelhof) + 2-3mm. Soms is een kleiner schild of verkleiner nodig. Als de melk stopt met stromen kun je de kolf opnieuw in de opwekstand zetten om een 2de toeschietreflex op te wekken. -voor een voorraad: wat handig is als je baby ‘s nachts redelijk slaapt is de kolf op je nachtkastje zetten en dan tijdens de ochtendvoeding als het best vol zit de andere borst te kolven terwijl je baby drinkt. Dan heb je vaak heel makkelijk iets van 50ml ofzo wat je dagelijks kan invriezen. Verder altijd kolven als je baby een flesje drinkt. Als je dit overslaat zakt je productie