31 Reacties

20 dagen geleden

Wat hier werkt, ook al vind ik het niet de fijnste manier is hem laten huilen. Ik leg hem in bed. Moet soms 3x terug voor de speen. Maar hou de kamer donker, geef ook alleen de speen terug. En meestal huilt hij echt wel 10 minuten voordat hij slaapt. Sommige kindjes willen zichzelf in slaap huilen.

20 dagen geleden

Neerleggen, afwachten, indien die huilt proberen te troosten in bed, lukt dit niet dan oppakken. Als die rustig is terugleggen en anders half slapend weer terugleggen en dit volhouden, weken lang! Indien het te lang duurt dan niet doorgaan maar in slaap wiegen en het volgende dutje weer opnieuw proberen . Wij laten hem nooit huilen

20 dagen geleden

Reactie op inge!!!

Neerleggen, afwachten, indien die huilt proberen te troosten in bed, lukt d ...
Dit probeer ik inderdaad te doen maar uiteindelijk lukt het nooit en slaapt ze dus te laat waardoor het een hazenslaapje wordt (omdat ze alweer te moe is). Speentje wilt ze ook niet, dat helpt ook niet echt natuurlijk. Maar weken heb ik het nog niet geprobeerd, hopelijk komt er uiteindelijk verbetering in 🤞🏼

19 dagen geleden

Wij oefenen nu door naast haar te gaan liggen (in ons bed) met ogen dicht. Ze gaat dan eerst vaak 10 minuten mopperen of spelen, aan mijn gezicht/haar trekken en valt daarna in slaap. Inmiddels lukt het soms ook zonder ernaast te liggen maar dat lijkt af te hangen van hoe goed ze verder heeft geslapen die dag

19 dagen geleden

Hier heb ik ook veel moeite mee gehad maar inmiddels valt hij netjes zelf inslaap zonder wiegen of voeding. (Ook geen speen, dit wil hij niet) Sinds een week hebben we ook steeds minder hazenslaapjes, van morgen zelfs 2uur geslapen 🥳 In bed leggen, donker en met white noise. Gaat hij huilen dan 5 max 10min laten liggen (jengelen = met rust laten). Wordt het echt niet minder dan hand op z'n buik en sussen zonder te praten of oogcontact. Is die iets rustiger dan weglopen. Werkt het niet dan oppakken en tot bijna in slaapwiegen en weer neerleggen, weer weglopen. Werkt dat ook niet dan maar helemaal inslaap wiegen, helaas maar iedere poging draagt bij ! De eerste 3 dagen waren echt pittig maar daarna ging het steeds makkelijker. De ochtend slaapjes gaan vaak het makkelijkst. Je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt. Hier heeft hij best veel gejengeld/gehuild en dat was echt niet leuk. Ik verplichte mezelf om in de tijd een klusje te doen zoals de was opvouwen omdat ik er anders meteen weer heen wilde lopen. Ondanks dat het moeilijk was is dit voor ons het beste geweest. Hij slaapt nu meestal binnen 5 min zonder te jengelen of te huilen. Ik kan 'm nu ook bij opa en oma in bedleggen zonder gedoe. Uiteindelijk leert hij zo ook om na een hazenslaapje weer opnieuw in slaap te vallen. Succes en doe vooral wat jezelf denkt dat bij je past.

19 dagen geleden

Reactie op Marloes12334

Wij oefenen nu door naast haar te gaan liggen (in ons bed) met ogen dicht. ...
Ik probeer dit sinds vandaag ook! Ze viel naast me wel in slaap in het grote bed, maar vervolgens kan ik niet weg, omdat ze kan gaan rollen en er dan misschien wel uitrolt. Hoe doen jullie dit?

19 dagen geleden

Reactie op Xlis

Ik probeer dit sinds vandaag ook! Ze viel naast me wel in slaap in het grot ...
Kussens erlangs leggen dan kan ze er niet uitrollen

19 dagen geleden

Reactie op Voilà

Hier heb ik ook veel moeite mee gehad maar inmiddels valt hij netjes zelf i ...
Hoe oud is jouw kindje? Die van ons is 5 maanden, probeer al bijna 2 maanden met alleen kloppen en sussen maar hij blijft maar huilen. 😢

19 dagen geleden

Reactie op Voilà

Hier heb ik ook veel moeite mee gehad maar inmiddels valt hij netjes zelf i ...
Hoe donker is het bij jullie? Bij ons is het overdag niet pikkedonker te krijgen..

19 dagen geleden

Hier ellelang geoefend. Donkere kamer, slaapzak, white noise, kipkep op de buik en speen. Wakker maar op tijd wegleggen en de kamer uit. Als ie huilt; terug, speentje geven, liggend troosten en weer kamer uit. Soms stond ik binnen 5 minuten wel 18 keer terug in de kamer maar als je volhoud werkt het op een gegeven moment. Ik sprak met mezelf een tijd af, bijvoorbeeld 20 min. Wate. Die om en hin sliep nog niet dan li ik hem op een andere manier slapen. Nu valt hij elk dutje zelfstandig jn slaap. Het kost wat tijd maar ik zou het er echt in investeren, anders slaapt hij straks op de opvang helemaal niet wsnt daar zullen ze niet wiegen.

19 dagen geleden

Reactie op Iiiiiii

Hoe oud is jouw kindje? Die van ons is 5 maanden, probeer al bijna 2 maande ...
4 maanden (19weken) maar gecorrigeerd 16weken. Pff is echt mega vermoeiend! Hier wilde hij ook alleen maar op mij slapen en dan ook huilend in slaap wiegen. Dus ja huilend in bed of huilend in mijn armen beiden niet leuk natuurlijk maar.. het komt goed !

19 dagen geleden

Reactie op Guchi

Hoe donker is het bij jullie? Bij ons is het overdag niet pikkedonker te kr ...
Hier ook zeker niet pikkedonker. Kan nog prima alles vinden in zijn kamertje.

19 dagen geleden

- op tijd naar bed brengen - pyjama/slaapzak aan - white noise aan - steeds terug voor speentje Als je kindje dan nog steeds gewiegd wil worden dan zou ik dat gwn doen. Ik zou me kind echt niet laten huilen. Dat is zo zielig en rete slecht voor ontwikkeling van hun brein. Bovendien verdient niemand het om huilend in slaap te vallen. Mijn oudste is 19 maanden en zelfs haar laten we niet huilen.

19 dagen geleden

Reactie op Lovexsharon

Wat hier werkt, ook al vind ik het niet de fijnste manier is hem laten huil ...
"In slaap huilen" is het teken dat je baby het heeft opgegeven. Niet dat hij tevreden is en dus is gaan slapen. Als er na lange tijd huilen nog steeds niemand komt, geeft hij het op, omdat het tóch geen nut heeft. Misschien effectief, maar zéker niet de beste manier qua ontwikkeling e.d.

19 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Hier ellelang geoefend. Donkere kamer, slaapzak, white noise, kipkep op de ...
Op onze opvang wiegen ze gewoon hoor! Laten hem zelfs contactdutjes doen als wegleggen niet lukt.

19 dagen geleden

Reactie op WeS187

"In slaap huilen" is het teken dat je baby het heeft opgegeven. Niet dat hi ...
Ligt het er ook niet aan of t een beetje huilen is of krijsen? En huilbaby’s ontwikkelen die dan ook slechter?

19 dagen geleden

Reactie op WeS187

Op onze opvang wiegen ze gewoon hoor! Laten hem zelfs contactdutjes doen al ...
Haha nou dat is fijn. Ik heb een vriendin en daar doen ze het niet, die werd de eerste weken elke dag gebeld dat hij niet wilde slapen en moest huilen en of ze hem eerder konden halen. Dus met zo’n opvang dat ze wiegen en contact dutjes laten doen moet je echt geluk hebben. Ik snap overigens volkomen wanneer ze het niet doen want het kan simpel weg niet met elke baby als de groep vol is.

19 dagen geleden

Reactie op Xlis

Ik probeer dit sinds vandaag ook! Ze viel naast me wel in slaap in het grot ...
Ze slaapt sowieso een groot deel van de nacht bij ons in bed dus wij hebben het bed zo gebouwd dat ze er niet af kan vallen

19 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Haha nou dat is fijn. Ik heb een vriendin en daar doen ze het niet, die wer ...
Precies. Ik werk ook in de kinderopvang helaas kan het 9 van de 10 keer gewoon niet omdat het zo druk is. Mijn oudste kon als baby ook alleen maar in slaap worden gewiegd, dus dat was ook lastig bij de opvang…

19 dagen geleden

Reactie op daphnedb

Ligt het er ook niet aan of t een beetje huilen is of krijsen? En huilbaby’ ...
Het gaat echt om laten huilen, dus niet bij je nemen om te troosten. Soms huilen ze dan natuurlijk nog maar dan in ieder geval in de armen. Baby’s hebben nog geen zelf regulatie van emoties en ons dus nodig (coregulatie) Oudere kindjes vaak ook niet trouwens…! Die roepen je ook nog wel eens terug of willen dat je wacht tot ze slapen