31 Reacties

19 dagen geleden

Reactie op Iiiiiii

Hoe oud is jouw kindje? Die van ons is 5 maanden, probeer al bijna 2 maande ...
Dan is hij er misschien gewoon nog niet klaar voor…? Misschien kan je verder gaan op hoe je hem wel makkelijk in slaap krijgt en dat afbouwen? Wij wiegden altijd, shhhh en wrijven over ruggetje, nu is het vaak alleen nog vasthouden en wrijven. Maar soms wel weer de hele trucendoos nodig 😂 ook goed! Hier doet ze wel ook nog veel slaapjes bij ons of in onze buurt, dus heb het echt over in slaap vallen want wegleggen gaat hier amper

19 dagen geleden

Bij mij is dit bij de slaapjes overdag gelukt door aan het begin steeds op haar kamer te zijn en een beetje te rommelen. Bijvoorbeeld haar was opruimen of kleren uitzoeken. Dan kletste ik een beetje, deed af en toe haar speentje in en dan viel ze op een gegeven moment in slaap en kon ik weggaan. Sindsdien gaat het in slaap vallen in de avond ook makkelijker, voorheen altijd met een voeding, nu kan ze het zelf.

19 dagen geleden

Ik heb nu twee kinderen, waarvan de eerste tot op de dag van vandaag veel nabijheid nodig heeft voor slapen en de tweede veel minder. Ik heb bij de eerste veel geprobeerd, waaronder ook het slaaptrainen waarbij je steeds even komt en weer gaat en kort laat huilen. Dan zouden ze na zoveel dagen het zelf kunnen.. maar die van mij bleef gerust drie uur achter elkaar huilen. Ik geloof daarom niet zo heel erg in het kunnen leren van dingen. Ik denk dat je kindje je nog erg nodig heeft...

19 dagen geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik heb nu twee kinderen, waarvan de eerste tot op de dag van vandaag veel n ...
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ALLE manieren mogelijk geprobeerd om m’n dochter zelf te laten slapen, soms ging het een tijdje goed maar na iedere regressie, sprong of tanden was ik weer terug bij af. Ik was echt ZO gefrustreerd (overdag sliep ze trouwens priiiiiima zelf 💩. Heb me over alles ingelezen; slaapcoaches, slaaptrainingen en cursussen gekocht. En dan dacht ik: “ja nu is het gelukt” maar na 10 maanden klieren af en aan kwam ik Veilig samen slapen tegen en sinds dien altijd gedaan! Ze is nu 2,5. Bij m’n zoontje eigenlijk al meteen de eerste week veilig samen slapen toegepast, ik doe nu niet anders meer. Hij ligt 1 uur in de avond even in zn eigen bed, dan is het huilen en ligt ie bij mij. De rest overdag is het aan de borst slapen, overleggen op de bank, in de box of samen op bed. En heb het dan ook helemaal losgelaten, ben echt zo’n ander persoon en relaxter nu is het slapen los heb gelaten☺️ Maar voor de ts geen tips, behalve dat de “stoel methode” wel een beetje hielp. Maar stond iedere paar maanden weer hetzelfde te trainen. Maar wie weet voor jou wel! 🙌🏻

19 dagen geleden

Reactie op coco1109

Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ALLE manieren mogelijk geprobeerd om m’n d ...
Misschien een domme vraag maar hoe gaat dit in praktijk met dutjes dan als je werkt?

19 dagen geleden

Reactie op saartje2024

Misschien een domme vraag maar hoe gaat dit in praktijk met dutjes dan als ...
Ik werk als freelancer vanuit huis, kan alles zelf indelen dus dat is denk ik geluk hebben met je baan☺️ als hij een off dag heeft en het komt er een keer niet van dan is dat ook zo. Maar stel ik moet werken en ik moet doorpakken: dan krijgt oma het wel voor elkaar om hem in slaap te krijgen! Wiegen, knuffelen of wandelen met de wagen. Of papa neemt het even over als hij thuis is. Maar begrijp dat dit natuurlijk niet voor iedereen zo is. Mijn kids gaan niet naar de opvang dus dan is het ook makkelijk (en leuk) voor oma om dan te doen en die geborgenheid te kunnen geven aan m’n kindjes

19 dagen geleden

Reactie op coco1109

Ik werk als freelancer vanuit huis, kan alles zelf indelen dus dat is denk ...
Ooh ja fijn dat het zo werkt voor jullie!

19 dagen geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik heb nu twee kinderen, waarvan de eerste tot op de dag van vandaag veel n ...
Ik denk trouwens niet dat alle kinderen per se zoveel nabijheid nodig hebben, maar ik bedoel vooral te zeggen dat als je een kindje hebt die daar wel om vraagt je dat mijn inziens beter gewoon kunt geven. Ik herinner me nog dat ik mijn zoontje met vier maanden lepeltje lepeltje in slaap moest brengen. Mijn dochter nu stopte van de een op andere dag met huilen voor het slapengaan 's avonds en kan ik dus zo wegleggen.

19 dagen geleden

Mooi om te lezen dat er al zo veel meer mama’s zijn die hun baby’s niet willen laten huilen. Wij ook bij onze oudste zoon zo ontzettend veel geprobeerd. Slaap trainingen en weet ik wat we allemaal geprobeerd hebben. Na elke poging leek het slechter te worden. Sinds ik de podcast en cursus van “liefde van een moeder” heb gevolgd weet ik zoveel beter en heb ik zoveel meer rust. Dikke aanrader als je niet wil laten huilen, maar wel op zoek bent naar rust en handvat. Onze tweede zoon slaapt iets makkelijker, maar als hij lekker bij me wil liggen, doen we dat zeker! ❤️ de fase dat ze je zo nodig hebben is maar echt heel kort. En ik weet zeker dat ik het ooit het meeste ga missen.

17 dagen geleden

Het boek: baby in een droomritne. Bij m'n dochter 5jr geleden gebruikt en bij baby 2 en 3 ook. Heel effectief!

17 dagen geleden

Reactie op Bloempje51

Het boek: baby in een droomritne. Bij m'n dochter 5jr geleden gebruikt en b ...
Droomritme*