24 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Bluelady
Misschien #stichtingopendeur maar, eet en drink je genoeg?
Zou beter kunnen🙃 maar doe mijn best
2 maanden geleden
Reactie op ACSB
Kolf je alleen naar of geef je ook live?
Beiden, maar momenteel eigenlijk enkel kolven omdat mijn zoon nooit verzadigd lijkt te zijn na de borstvoeding, en dit maar niet beter werd. Ik heb hiervoor trouwens een fijne lactatie deskundige
2 maanden geleden
Reactie op veerDhyána
Beiden, maar momenteel eigenlijk enkel kolven omdat mijn zoon nooit verzadi ...
Hij krijgt dus nu ook vaak de fles met kunstvoeding
2 maanden geleden
Reactie op veerDhyána
Beiden, maar momenteel eigenlijk enkel kolven omdat mijn zoon nooit verzadi ...
Bij mij is mn melkproductie goed op peil gekomen door tijdens live bv ook huid op huid te hebben en 2/3 dagen toe te geven aan clusteren. Maar ik heb wel 2/3 dagen bijna alleen maar gehuild omdat het gewoon super zwaar voor je is.
Voeding kan idd ook veel doen. Ei/noten/bottenbouillon/roomboter/avocado/vlees/kefir van rauwpower dit zou ook een boost kunnen geven..
Hopelijk vind je iets wat voor jou werkt ❤️
Misschien een veilige thee of tabletten voor bv
2 maanden geleden
Reactie op ACSB
Bij mij is mn melkproductie goed op peil gekomen door tijdens live bv ook h ...
Havermout werkt ook en warmte. Misschien voor het kolven huid op huid. Iedere keer als je kindje kv krijgt ook kolven
2 maanden geleden
Goed dat je al een lactatiekundige hebt, lijkt me verstandig.
Zorg dat je baby dichtbij je is en bij elk signaal aanleggen, ga voor elke 2 uur dag en nacht, max 3 uur.
Sowieso elke voeding eerst aanleggen en daarna dat je een fles geeft ook kolven!
Fles therapeutisch geven: eerst even niks in de speen en daarna geef je de melk horizontaal (baby moet moeite doen net als aan de borst) en liefst met kleine speen. Niet te grote hoeveelheden kunstvoeding en liever bijvoeden met borstvoeding wat je hebt gekolfd. En goed eten en drinken, goed rusten. Echt wel 2L per dag water en je kan proberen:
- boezemvriendjes
- powerkolven
- lijnzaad
- borstvoedingsthee
- yummy mommy milkbars
- veel huid op huid
- borsten voorverwarmen voor de voeding
- babysokjes over je kolf flesjes zodat je niet stresst over de hoeveelheid die je kolft (want je ziet het niet)
- compressie
- opnieuw toeschietreflex opwekken als de melksteoom is gestopt met kolven
- komt je productiedip door je cyclus die weer op gang komt dan heb je mogelijk baat bij magnesium/calcium (een goede hoge dosering kopen) combi pillen.
- als je echt je productie niet krijgt opgekrikt in overleg met huisarts en lactatiekundige een speciale neusspray en/of domperidon
Hopelijk heb je wat aan deze tips! Echt super vervelend als je productie keldert, overkomt iedereen wel eens een keer. Ik zeg niet dat je niet je kind moet bijvoeden, overleg dat zeker met de lactatiekundige! Maar uit ervaring wil ik wel zeggen dat hoe verzadigder je baby is hoe minder hij bij jou wil drinken en dat doet je productie alleen maar kelderen. Net als speen geven etc. Elke keer dat er zuigbehoefte is had je kunnen aanleggen om de productie te stimuleren! Maar overleg dit allemaal met je lactatiekundige die heeft zicht op jou en je baby. Succes!! You got this
2 maanden geleden
Ik heb dit ook! Ik weet niet waar het door komt, heb vorige week wel koorts gehad door een mogelijke borstontsteking maar ook opeens weer wat bloedverlies terwijl dit al gestopt was, dus mogelijk ook daar door? Geen idee. Ik ben in ieder geval blijven kolven en aanleggen en nu na een week kolf ik alweer wat meer maar echt steeds net genoeg voor zijn voedingen dus heb het gevoel alleen nog maar bezig te zijn met kolven en op tijd kolven zodat er tenminste genoeg is voor de volgende voeding.
Ik heb boezemvriendjes besteld en probeer ook meer te drinken en te eten… hopelijk gaat dat nog helpen.
2 maanden geleden
Reactie op Longstoryshort
Zorg dat je b ...
Wauw, wat een lief advies. Dankjewel! 🙏🏼
2 maanden geleden
Ik ben power pumping aan het proberen: 20 minuten kolven, 10 minuten rust, 10 minuten kolven, 10 minuten rust en 10 minuten kolven. Ze bevelen aan om dit in de ochtend te doen (omdat je dan het meest uitgerust bent). Vandaag was het m’n tweede dag en had tijdens het power pumpen 140 ml gekolfd. Hoop dat het werkt!
2 maanden geleden
Reactie op Longstoryshort
Zorg dat je b ...
Wat een fijne tips!
2 maanden geleden
Reactie op Hummusdip
Ik heb dit ook! Mijn kindje is ook 5 weken en moet beter gaan eten en drink ...
Doe je dan een specifieke massage of gewoon ‘zelf maar wat’?
2 maanden geleden
Reactie op Tessa3110
Je hebt al veel goede tips gehad!
Het zou ook kunnen dat je menstruatie e ...
Jaa dat las ik ook vandaag…zo voelt het al wel bijna 2 weken