8 Reacties
10 dagen geleden
Yes, mijn dochter had dit als baby ook af en toe en inderdaad erger als ze moe was. Met een doorverwijzing van het CB twee keer bij de orthoptist geweest omdat er bij ons in de familie luie ogen voorkomen. Bleek uiteindelijk niets aan de hand en het scheel zien werd daarna ook veel minder.
10 dagen geleden
Dit "mag" nog tot een maand of 10 a 12, is heel normaal! Heeeeeel veel kindjes hebben dit. Heeft iets te maken met de oogspieren die nog niet op elkaar zijn afgestemd, dacht ik. Kan idd kloppen dat dit bij vermoeidheid meer voorkomt. Hett gaat in principe vanzelf weer over en als het na een jaar nog steeds zo is, kan er naar gekeken worden 😊
Onze dochter had dit ook en daar is nu niks meer van te zien. Zo tegen de 8 maanden werd het al minder en rond 10 was hrt helemaal weg. Ons zoontje heeft het nu een heel stuk minder, echt maar een enkele keer. Zo is het bij elk kindje anders 😁 Maar niks om je zorgen over te maken idd!
10 dagen geleden
Ik zou me geen zorgen maken maar ook zeker geen jaar aankijken. Je kan het altijd eens laten nakijken bij een orthoptist. Ik heb er helaas ervaring mee, het advies is toch om er beter jong bij te zijn (in geval eventueel een operatie nodig is). Voor nu geen zorgen lijkt me maar blijf alert:-)
9 dagen geleden
Onze zoon had dit ook inderdaad. Hij is met twee jaar naar het oogziekenhuis doorgestuurd en wordt volgend jaar eraan geholpen.
Over het algemeen zeggen ze dat het over gaat, en bij sommige kinderen is de samenwerking met de oogspieren verstoord waardoor het op een begeven moment erger kan worden.
Maar maak je niet teveel zorgen. Komt bij heel veel kinderen voor en trekt over het algemeen weer weg.