48 Reacties

2 maanden geleden

Ze is eindelijk boven haar geboorte gewicht.馃コ馃コ Na 3.5 week. Ze was 400 g afgevallen in 1.5 dag na geboorte. Tussen de laatste weging en deze zat 350 g verschil (wel andere weegschaal)

2 maanden geleden

Een mooie glimlach van onze kleine knapperd kunnen vast leggen. Doet me goed mn mannetje vrolijk te zien. 馃挋馃挄馃槏馃摳

2 maanden geleden

Na een dag weinig slapen overdag en heel veel drinken, heeft onze dochter de nachtvoeding voor het eerst overgeslagen 馃槺 ze is nu bijna 3 weken oud. Hier kan ik wel aan wennen 馃槑

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Na een dag weinig slapen overdag en heel veel drinken, heeft onze dochter d ...
Hoe lang heeft ze dan achter elkaar geslapen? Wij zetten zelf nog een wekker zodat ze niet te lang zonder voeding ligt (mag max. 6 uur zijn dacht ik).

2 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Hoe lang heeft ze dan achter elkaar geslapen? Wij zetten zelf nog een wekke ...
Ik las online dat van 2 tot 8 weken max 8 uur ertussen kan, het was nu uiteindelijk 7 uur tussen de voedingen.

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ik las online dat van 2 tot 8 weken max 8 uur ertussen kan, het was nu uite ...
Oh dat is niet verkeerd, heb je even lekker kunnen slapen 馃槉

2 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Oh dat is niet verkeerd, heb je even lekker kunnen slapen 馃槉
Ja zeker!

2 maanden geleden

De eerste echte lach

2 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Hoe lang heeft ze dan achter elkaar geslapen? Wij zetten zelf nog een wekke ...
Het valt mij op dat de adviezen hierover heel verschillend zijn. Ik hoor veel dames zeggen je kindje komt vanzelf wel maar bij mij gaf kraamzorg wel aan dat het bij zulke jonge baby鈥檚 niet goed is als ze een hele nacht niet drinken. De bloedsuikerspiegel kan dan zo laag worden dat ze bewusteloos raken en daar merk je niks van. Ik zet om die reden ook mooi nog eventjes m鈥檔 wekker tot hij wat ouder is 馃檲

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Het valt mij op dat de adviezen hierover heel verschillend zijn. Ik hoor ve ...
Ja ik vind het ook lastig hoor, omdat het niet echt eenduidig is ... ze is wel erg groot, al meer dan 5 kg en drinkt ook al grote flesjes (nog maar 5 of 6 keer per dag). En je wilt het gewoon goed doen natuurlijk. Kraamzorg had het zelf al over 6 uur ertussen maximaal na een week. Maar dat was toen nog niet aan de orde hoor.

2 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Het valt mij op dat de adviezen hierover heel verschillend zijn. Ik hoor ve ...
Ja, klopt. Kraamzorg zei bij ons dat er per 24 uur 1 keer max. 6 uur tussen mocht zitten, maar ik weet niet tot wanneer dat geldt. Ik voel me er zelf ook prettiger bij om voorlopig nog even mijn wekker te zetten. Mijn man roept ook regelmatig dat ze vanzelf wel komt, maar zet gelukkig wel telkens de wekker voor ons 馃き

2 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ja ik vind het ook lastig hoor, omdat het niet echt eenduidig is ... ze is ...
Volgens mij scheelt dat ook veel, dat jouw baby al meer dan 5 kilo weegt. Ik had ook ergens gelezen dat er weer langer tussen mag zitten vanaf 4 kilo, dus het is ook echt afhankelijk van je baby. Onze dochter weegt nu denk ik nog geen 4 kilo en drinkt pas sinds een paar dagen haar flesjes helemaal leeg.

2 maanden geleden

Over mijlpalen gesproken (die deze app benoemt met 4 weken); onze dochter kon al vrij snel haar hoofd optillen en draaien. En heeft gisteren met echte traantjes gehuild. Wat ik zelf als mijlpaal ervaar is dat ze sinds deze week minder last lijkt te hebben van krampjes. Ik hoop dat dit doorzet en we de piek dus al eerder dan 6 weken gehad hebben! 馃檹

2 maanden geleden

De mijne draaide zich gisteren van z'n buik op zijn rug. 1 maand & 2 dagen oud 馃ス

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

De mijne draaide zich gisteren van z'n buik op zijn rug. 1 maand & 2 d ...
Zo knap! Het kan best nog wel 4 maanden duren voordat ze andersom gaan rollen. En soms doen ze dit 2x en daarna een aantal maanden niet meer. Dus niet denken dat je baby het verkeerd is als hij het niet meer doet. Die eerst paar keer van buik naar rug zijn nog reflexmatig!

2 maanden geleden

Ze past romper maat 50 niet meer op naar 56馃グ wat gaat dat snel

2 maanden geleden

Reactie op Ruelle

Over mijlpalen gesproken (die deze app benoemt met 4 weken); onze dochter k ...
Oeh wat fijn!! Wat heb je gedaan om die krampjes te verminderen? Wij zitten er middenin.

2 maanden geleden

Reactie op pln92

Oeh wat fijn!! Wat heb je gedaan om die krampjes te verminderen? Wij zitten ...
Hier gaat het heel goed met Etos Baby Darmkrampjes. Ik vind de toepassing (druppeltjes aan elke fles toevoegen) minder makkelijk dan Infacol (1 pipetje voor elke voeding rechtstreeks toedienen) maar de werking is een stuk beter. Sinds we het gebruiken nog amper krampjes gemerkt 馃馃徏馃憣馃徏

2 maanden geleden

Onze lachebekkie 馃槏

2 maanden geleden

Reactie op pln92

Oeh wat fijn!! Wat heb je gedaan om die krampjes te verminderen? Wij zitten ...
Probiotica druppels van Laveen of Vitals