12 Reacties

17 dagen geleden

Ik herken je heel erg! Hier ook sprong 3 momenteel. Slecht drinken en veel huilen en de nachten ook ineens weer 3 x eruit... ze zeggen dat dit sprongetje ongeveer een week duurt. Dus ik moet nog 3 dagen. Hoop dat het dan een beetje beter gaat. Hij heeft ook net zn vaccinatie gehad vandaag dat werkt ook niet mee.. Maar ik voel je helemaal! Mijn mannetje is ook net 6 kilo en drinkt zn 750 ml per dag normaal. Nu drinkt die de flessen ook niet leeg of spuugt veel uit.

17 dagen geleden

Sprong, geen sprong wie zal het weten. Hier dronk zoontje ook erg onrustig en minder ineens, drinken werd echt een strijd net zoals jij beschrijft, in de drink houding is het gelijk krijsen. Heb me suf gegoogled en kwam op flesaversie, aanrader om daar meer over in te lezen. Hier de methode van Rowena Bennett gevolgd, hierdoor twee dagen echt weinig gedronken (rond 400cc in 8x ofzo) maar gaat sinsdien veel beter! Vooral niet blijven forceren. Deed ik ook omdat het me onzeker maakte maar werkt dus averechts!

17 dagen geleden

Heel herkenbaar! Mijn meid van 5,5 kilo drinkt normaal (altijd afgekolfde melk) rond de 750ml en tikt nu net de 600ml aan. Ik ben opgehouden met forceren, als ze niet meer wilt geeft ze dat heel duidelijk aan. Ze duwt met haar tong de fles eruit, en als ik probeer de speen erin te duwen gaat ze ermee spelen, of draait gewoon telkens haar hoofd weg. Dan denk ik; oké het is klaar, ik hoor het wel wanneer je weer wilt. Laatst dronk ze maar 100ml, en na een uur wilde ze weer 100ml. Vervolgens vijf uur lang niks. Geen ritme meer in te vinden, maar ik geef het flesje dus gewoon op verzoek. En zolang ze goed groeit, is er wat mij betreft geen paniek 😊.

17 dagen geleden

Ja wij ook sprong 3 :(. Waar hij normaal 140 cc borstvoeding (gekolfd) drinkt stopt hij nu al bij 100.. terwijl hij voorheen nooooit genoeg had voor mn gevoel. Hier ook veel huilen, alleen gedragen willen worden, in lig houding krijsen herken ik allemaal..

17 dagen geleden

Ja hier ook herkenbaar. Heb van de logopedist te horen gekregen dat kindjes 200 ml nodig hebben per dag om niet uit te drogen. Er zitten dagen tussen dat wij net 400 halen. Kindje is 6 kilo bij 15 weken. Lekker laten gaan en afwachten tot ze weer meer gaan drinken

16 dagen geleden

Heel herkenbaar. Mijn zoontje drinkt al een aantal weken heel moeilijk. Hij is nu 14 weken. Hij pakt met heel veel moeite de fles. Soms na 20 min steeds geprobeerd te hebben. Ik geef hem nu ook soms liggend de fles ( met een kussentje onder zijn hoofd). Dat helpt bij hem ( geen idee waarom ). Ook geef ik hem soms lopend de fles. Het is echt al een aantal weken zo. We vinden het erg vermoeiend. Heb inmiddels al soorten flessen geprobeerd. Dus daar ligt het niet aan. Hij komt drinkt ook ongeveer 5x150. Soms zelfs minder omdat hij zijn flesjes niet leeg drinkt of inderdaad vaak snel stopt. Hij doet dan ook alsof hij het vies vind. Zijn gewicht is helemaal prima.

16 dagen geleden

Ja verschrikkelijk! Mijn dochter heeft 3 dagen de borst geweigerd. Heel af en toe wel even drinken (als ze net wakker wordt en nog een beetje slaapt, gelijk aanleggen en dan pakte ze hem wel). Werd er suuuuuper onzeker van. Maar van de een op de andere dag was het over en nu drinkt ze weer normaal!

16 dagen geleden

Reactie op katieperrie

Sprong, geen sprong wie zal het weten. Hier dronk zoontje ook erg onrustig ...
Bedankt voor deze tip. Heb me hier helemaal in verdiept vandaag. Vond het heftig om het boek te lezen. Wat confronterend.. maar ik herken er heel veel van en vind het fijn dat ik dit nu gevonden heb! Dankje

15 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Bedankt voor deze tip. Heb me hier helemaal in verdiept vandaag. Vond het h ...
Geen dank!! Ja confronterend he.. voelde me ook zo schuldig maar we doen het uit liefde, willen dat die kleintjes genoeg drinken. Hier gaat het al een stuk beter, hopelijk bij jou ook snel! ♥️

15 dagen geleden

Herkenbaar van m’n eerste dochter. Was altijd aan het rekenen of ze wel voldoende kreeg. Ik voedde haar vooral slapend omdat ze dan rustig was en niet overal van werd afgeleid. Bij ons ging het pas beter met eerste hapjes. Ze is ook erg alert. Nu heb ik een totaal andere dochter en die is echt van de flessen. Het is dus niet gek, hou vol !

15 dagen geleden

Reactie op Axx01

Heel herkenbaar! Mijn meid van 5,5 kilo drinkt normaal (altijd afgekolfde m ...
Update hiervan; heeft een week geduurd maar zitten sinds gisteren eindelijk weer op de normale 750ml! Vanaf vorige week dinsdag werd het steeds minder, dieptepunt was afgelopen maandag. Sindsdien weer stijgende lijn. Ik zou dus zeggen: hou vol, maak je niet te druk, volgende week alles weer “normaal” (voor hoever dat kan met een baby 😆)

15 dagen geleden

Reactie op Axx01

Update hiervan; heeft een week geduurd maar zitten sinds gisteren eindelijk ...
Wat super fijn! Hier heeft ze gisyer ook weer de 600 gehaald. Benieuwd of het nu steeds weer iets meer wordt!