35 Reacties

4 maanden geleden

Ja herkenbaar. Maar aan de andere kant kan ik dan ook weer op m’n tenen getrapt zijn van mensen die je helemaal niet appen 🤦🏼‍♀️🙈

4 maanden geleden

Ja dat heb ik ook! 🤣 ik moet echt meermaals tegen mezelf zeggen: ze bedoelen het goed……

4 maanden geleden

Heel herkenbaar, lekker je telefoon weg leggen!

4 maanden geleden

Ik zeg gewoon 1x tegen iedereen, als de bevalling begint of de baby is er laat ik het weten. Sindsdien geen last meer

4 maanden geleden

Jupp herkenbaar! Ik zeg er ook maar gelijk bij dat ik me nog super goed voel en dat ik zelf denk dat het nog wel even kan gaan duren zodat ze me hopelijk niet elke week gaan zitten appen. Bij die berichten denk ik ook je hoort vanzelf wel wanneer hij er is. Natuurlijk lief bedoeld maar irritant!

4 maanden geleden

Herkenbaar van de eerste. Bij de tweede is dit nu bijna niet, dan mis je het wel ineens🙈

4 maanden geleden

Ik vond het juist attent dat iedereen zo meeleefde. Nu bij mn tweede is men er veel minder mee bezig, vind ik zelf wel jammer. Je hoeft ook niet meteen te reageren als je geen zin hebt. Dan denken ze dat er gang in zit en zet je ze lekker op het verkeerde been 😅

4 maanden geleden

Haha hier vallen de berichtjes gelukkig mee. De 4e interesseert mensen wat minder denk ik 😅

4 maanden geleden

Ik krijg juist amper berichtjes, toen vorig jaar mijn vriendin zwanger was (als eerste van de groep) werd er naar mijn inziens geregeld gevraagd hoe het met haar ging en kwamen ze bij haar op bezoek. Bij mij wordt dit niet gevraagd en komen ze ook niet op bezoek, vind dit erg jammer..daardoor voel ik mij ook de laatste dagen geregeld alleen. Ik heb nog 2 losse vriendinnen apart, hun vragen wel elke week hoe het gaat en ook een collega appt mij iedere week, dat vind ik zo lief en fijn van hun. Dat maakt het weer een beetje beter 🫶🏼

4 maanden geleden

Jaaaa dit heb ik ook. Voelde me al zo'n ondankbare trut omdat iedereen het echt wel goed bedoeld. Ik krijg ook helemaal de kriebels van iedereen die dan appt "spannend he". Ik heb zoiets van we zien het wel en ik ga me niet druk zitten maken met jullie "spannend he". Lief bedoeld maar echt irritant.

4 maanden geleden

Herkenbaar, ja! Straks na de 40 weken is het helemaal erg. Ik weet dat m’n schoonmoeder ook in de gaten hield of ik online was op Instagram. En daardoor wist dat het was begonnen 🥲

4 maanden geleden

Reactie op gwen125

Ik krijg juist amper berichtjes, toen vorig jaar mijn vriendin zwanger was ...
Wat vervelend om te horen! Merk zelf ook wel dat van de mensen waar je zelf het meest voor hebt gedaan, vriendinnen en schoonzussen bijv., je nu het minste hoort 💔 En andere ineens wel super attent worden.

4 maanden geleden

Reactie op kich

Ja herkenbaar. Maar aan de andere kant kan ik dan ook weer op m’n tenen get ...
Haha ja precies dat 😅 Zal ook een combi zijn van slecht slapen, stress (zzp’er dus nooit echt vrij of klaar met werken, zitten midden in een verbouwing) en toch ook spanning omdat alles nieuw is. Maar als je daar iets van zegt houd iedereen het er op dat het je eigen schuld is 😅

4 maanden geleden

Ik heb vrij bewust altijd tegen iedereen gezegd dat mijn uitgerekende datum 'eind juli' is, zeker bij minder close vrienden/collega's etc (Het is 29 juli). Maar omdat het iets minder precies is heb ik het idee dat mensen nu in ieder geval wachten met appjes tot het begin augustus is haha omdat ze niet precies weten wat de datum zou zijn. Heb nu alleen vriendinnen die vragen hoe het gaat, maar niet over data en bevallen. (Of dit heeft er niks mee te maken haha, kan natuurlijk ook toeval zijn).

4 maanden geleden

Ik voel je! Bij m’n eerste kwam ik de laatste weken ook niet meer buiten. Als er pakketje bij de buren werd bezorgt omdat ik even boven was oid, vroeg ik ‘s avonds aan mn vriend of hij het even kon halen, omdat ik gewoon echt geen zin had ik al die vragen elke x

4 maanden geleden

Nog geen last van, maar mn schoonmoeder is al vanaf week 35 aan het stressen omdat ze er van overtuigd is dat de baby eerder komt. Schijnt dat elke keer als haar telefoon gaat, dr hart in haar keel klopt haha. Ik zei al, dit worden lange weken voor jou als je nu al zo gestresst bent. Wel irritant dat ze steeds roept dat de baby eerder komt, mijn moeder zegt dat ook. Daardoor zit ik onbewust al sinds vorige week te wachten en denk ik elke avond: zou het vanavond dan zo ver zijn? Vet irritant dat ik er zo door beïnvloed wordt. Nu gaat het voor mij ook heel lang duren haha.

4 maanden geleden

Heel herkenbaar. Vindt het bloed irritant worden en met de week wordt het erger 😅 hebben ook al aangeven jullie horen het wel wanneer het geboren is! Maar helaas houd niemand zich hieraan. Behalve mijn kant van de familie. Vrienden en Zeker van mijn schoonmoeder worden we beiden helemaal gek! Die belt iedere dag wel al is het maar met een smoes van bv heb je nog boodschappen nodig? Terwijl we duidelijk hebben vermeld doen zelf boodschappen of we laten het thuisbezorgen. Van het weekend 40 weken en we weten dat we niet over de 41 weken mogen gaan dus hopelijk komt het vanzelf allemaal voor die tijd op gang.

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Nog geen last van, maar mn schoonmoeder is al vanaf week 35 aan het stresse ...
Heel herkenbaar! Zeker schoonmoeder die roept al weken vindt het zo spannend! Mag wel komen (riep ze al vanaf 28weken) ook wij worden weer soort van opnieuw opa en oma, (van mijn schoonzus is de oudste bijna 10jaar) ze hebben zelfs weddenschappen op datums gedaan 😒😮‍💨

4 maanden geleden

Heel herkenbaar! Is natuurlijk lief en goed bedoeld, maar wel vervelend… Ik heb in mijn whatsapp status gezet dat ik niet meer reageer op vragen of ie er al is en dat mensen het vanzelf horen. 🤪

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Nog geen last van, maar mn schoonmoeder is al vanaf week 35 aan het stresse ...
Nou precies dit! Over het roepen dat de baby vast eerder komt. Ik probeerde zo lang mogelijk ‘nuchter’ te blijven en proberen niet te gaan zitten wachten. Ik was behoorlijk actief, maar durf nu steeds minder te plannen haha. Ook wel omdat ik voor wat controles naar het zkh moest. ‘O dit zijn allemaal voorbereidingen, dan gaat het vast snel gebeuren’. ‘Hij blijft niet lang meer zitten’. Terwijl voor m’n gevoel zit ie nog wel even goed 😅