21 Reacties

vorige week

Hier ook een slechte eter maar voornamelijk met groente. Avondeten is vaak een drama en geschreeuw. Wij laten hem gewoon gaan dan maar geen eten. Wel krijgt hij altijd yoghurt met een beetje fruit als toetje zodat hij iets eet. Dit werkt voor ons prima omdat hij altijd wel een aantal hapjes probeert en als hij heel lekker vind meer eet en anders niet. Gewoon avg hoeven we hem niet te geven want dan eet hij niks. Hij is gek op pasta en dat combineer ik nu dan vaak met verschillende groenten. Ook risotto vond hij tegen alle verwachtingen in lekker. Eerst kookte ik nog wel eens apart maar hier ben ik mee gestopt omdat hij begon te zeuren dat wij iets anders aten. Dus nu is het eten wat er gekookt is en anders niet. Voor de rest eet hij gelukkig wel goed.

vorige week

Hier at ze lang niet zo slecht als bij jou, maar ook niet top. Ik gaf altijd yoghurt na het eten. Het hielp als ze niet aan tafel zat, maar speelde terwijl ze at, gewoon steeds een hapje voor haar houden en dan hapte ze wel. Dingen door elkaar kunnen moeilijk zijn voor kindjes (kip Madras), dus je kunt proberen de ingrediënten los te houden voor hem. Hier is ze dol op mandarijn en blauwe bessen trouwens. En als ze niet at, dan niet. Soms alleen droge pasta, soms alleen vlees, soms een restje van gister. Allemaal prima en niet te moeilijk doen over wat er wel in gaat (niet ongezond eten geven ofzo, maar weinig variatie is ook oke).

vorige week

Hier krijgt ze nog borstvoeding, maar ze eet echt reuze slecht. In de ochtend is het 2 happen cracker max, tussendoor wat fruit, denk max 50 gram en tussen de middag als ik geluk heb krijg ik er een halve boterham in. Avondeten eet ze denk ik ook max 75 gram. Ze probeert alles wel, maar ze heeft gewoon heel weinig interesse erin

vorige week

Hier vooral een slechte eter in de avond. Overdag met brood, fruit en tussendoortjes gaat het prima. Avondeten is bij ons nog wel minder dan bij jou. Zodra er iets door elkaar zit moet meneer het niet. Hij eet eigenlijk vooral pasta (volkoren) zonder saus, korsten van pizza, Huttenkase, soms avocado, en mini groentenburgertjes of fallafal. Groenten eet hij niet. Dus we gooien ‘S ochtends pastinaak of pompoenpuree door zijn havermout en doen avocado op brood. Wij gaan de strijd niet aan en hij krijgt wat wij eten, maar dan de losse ingrediënten. Eten wij pasta rode saus dan krijgt hij droge pasta, een klein schepje rode saus en los de groenten die erin zitten. Hij mag dan ere wat hij zelf wil. Gister aten we Boboti, dan krijgt hij los de rijst, los boontjes, en dan nog een lepel van alles gemengd. Omdat hij dat dan slecht eet doe ik er een flinke klodder Huttenkase bij. En dan mag hij weer gewoon zelf bepalen wat en hoeveel hij eet. Bij nasi eet hij wel de omelet reepjes, cassave kroepoek en augurk, maar de nasi zelf niet. Zo zorg ik dat er altijd wel iets op zijn bord ligt waarvan ik weet dat hij het eet. Vroeger gaven we hem ook standaard volle kwark als toetje, maar dat moet hij nu ook niet meer. Om deze reden krijgt hij wel nog een fles koemelk voor het slapen! Hij slaapt nu meestal wel door in de nacht (wel vroeg wakker) dus ondanks het slechte eten denk ik dat niet dat hij ‘S nachts honger heeft.. dus ik denk maar zo: alles aan blijven bieden zonder strijd en dan gaat hij vanzelf wat in z’n mond doen.. ☺️

vorige week

Hier was het een extreem goede eter, door sprong / ziek zijn extreem slecht en afgevallen

vorige week

Hoe oud zijn jullie kleintjes? hier ook een moeilijke eter van 18 maanden en heel gehecht aan de fles nog😩🙈

vorige week

Reactie op nel2001

Hoe oud zijn jullie kleintjes? hier ook een moeilijke eter van 18 maanden e ...
Same, ook 18 maanden. Begon net voor kerst (17,5) opeens moeilijk te eten : niet willen eten

6 dagen geleden

Ons zoontje wilt dus juist alleen maar potjes… Brood, pap en een verse banaan gaat wel goed, alleen met brood wilt hij niks anders als pindakaas, jam en appelstroop. Zodra er iets anders op zit hoeft hij het niet. Als ik hem met de pot mee wil laten eten proeft hij het niet eens en duwt meteen het eten weg (zowel geprakt als niet geprakt). Nieuwe dingen wilt hij ook niet proeven. Wij blijven alles proberen, maar het is wel frustrerend.

6 dagen geleden

Reactie op Sherise30

Ons zoontje wilt dus juist alleen maar potjes… Brood, pap en een verse ban ...
Ons zoontje is 18 maanden trouwens

6 dagen geleden

Fijn om te lezen dat er toch wel een aantal mensen zijn die het herkennen. Hij is niet de enige 🙈 Ga inderdaad proberen om misschien wat specifieke dingen toe te voegen, omdat hij bijvoorbeeld weinig vlees binnen krijgt en ook niet veel groente. Op de opvang luncht hij warm en dat doet hij best goed en bij ons krijgt hij met lunch nog steeds een potje (voor wat meer groente). We blijven maar gewoon rustig oefenen, aanbieden en daarna eventueel iets geven wat ie wel lekker vindt. En kwark of Danoontje als toetje 😇

6 dagen geleden

Reactie op Sherise30

Deze man vindt de potjes eigenlijk ook nog steeds het lekkerst. Die gekke dingen waar papa en mama mee aan komen zijn toch minder 😂 Maar het is frustrerend. We doen toch zo ons best om ze gevarieerd te laten eten en overal aan te laten wennen, maar als ze niet willen kan je het er moeilijk in proppen 🥲

6 dagen geleden

Reactie op nel2001

Hoe oud zijn jullie kleintjes? hier ook een moeilijke eter van 18 maanden e ...
Wij geven voor het slapen altijd nog een fles. Omdat ie dus zo wisselend avond eet. Dan kan ie na een slechte avondmaal nog wat inhalen. Al drinkt ie hem regelmatig ook gewoon leeg (150ml) als ie wel goed gegeten heeft. Maar hij is klein, dus kan het hebben 😇

6 dagen geleden

Reactie op Sherise30

Herkenbaar. Onze zoon van 18 maanden ook. Mega lastige eter, doet alsof je hem vergiftigd en probeert het nieteens.

5 dagen geleden

Reactie op Sherise30

Hier ook ineens 🥲 Ze at eerst met de pot mee, en na de laatste sprongetje wilt ze alleen nog maar potjes. Op de opvang eten alle kindjes samen. Ze krijgen dan warm eten in stukjes, en onze meid weigert het.. kdv geeft aan dat het gewoon een periode is en ik er niet aan moet toegeven? 😅 Oftewel, ze zeggen dat ik gewoon eten in stukjes moet blijven geven en de potjes moet skippen. Maar als ik zie dat ze gedurende de gehele dag echt maar heel weinig heeft gegeten, maak ik toch een potje warm. Liever iets als niets.

5 dagen geleden

Reactie op LMKamphuis

Deze man vindt de potjes eigenlijk ook nog steeds het lekkerst. Die gekke d ...
Nou precies. Toevallig net weer iets anders geprobeerd op zijn brood maar hij gooit het dan gewoon weg en gaat kokhalzen🙃 Ons zoontje krijgt in de ochtend en avond nog een fles die gaan beide helemaal op en een grote drinker is hij ook al niet. Meestal net aan 1 nubby beker water over de hele dag en die moeten we non stop aanbieden anders drinkt hij niet. Erg vermoeiend en frustrerend allemaal😅

5 dagen geleden

Reactie op Sherise30

Nou precies. Toevallig net weer iets anders geprobeerd op zijn brood maar h ...
Lekker die 2 flessen erin houden zou ik zeggen. Krijgen ze toch dat beetje extra binnen. Lastig als ze zo veel weigeren! Hier wordt gelukkig wel vrij goed water gedronken.

5 dagen geleden

Reactie op Mommytobe24x

Hier ook ineens 🥲 Ze at eerst met de pot mee, en na de laatste sprongetje ...
Oh wat frustrerend! Ja ik zou dan ook potjes geven. Wel stukjes blijven proberen. Maar als ze dat niet eet moet er toch iets in lijkt me. Maar op de opvang eet ze dus heel weinig overdag?

4 dagen geleden

Reactie op LMKamphuis

Oh wat frustrerend! Ja ik zou dan ook potjes geven. Wel stukjes blijven pro ...
Ja, de ene dag eet ze wel wat, maar de meeste dagen weigert ze het gewoon. Enige wat er standaard ingaat zijn aardappels 🤣 Ik maak me er niet zo druk om dat ze op de opvang weinig eet, omdat ze maar 4,5 uurtjes per dag gaat. Dus als ze daar tussen de middag dus geen warm eten eet, krijgt ze in de avond thuis warm eten ipv fruit/groente of brood. Ik blijf het sowieso proberen, elke dag weer. Maar geduld is volgens mij de enige oplossing in zo’n geval 🤣🙈

4 dagen geleden

Wat lastig! Ik heb recent ook zo een fase gehad met mijn dochter maar ging ook ineens weer over (was ook ziek en kreeg 3 kiezen tegelijk) Misschien dat het kan helpen om wat vaker kleine beetjes aan te bieden, zodat er niet te veel focus ligt op een hele maaltijd? Mijn dochter (bijna 18 mnd) geef ik dagelijks in de middag nog een bakje met komkommer/paprika/tomaatjes die ze dan tussen het spelen door opeet. Zo heeft ze toch weer wat extra groente binnen

4 dagen geleden

Reactie op Mom2be07’24

Wat lastig! Ik heb recent ook zo een fase gehad met mijn dochter maar ging ...
Ja we geven regelmatig wat hoor, dus er ligt in die zin niet mega veel druk op. Het is voor onszelf soms gewoon jammer en een beetje onpraktisch. Als ie slecht eet krijgt ie nog kwark en voor het slapen nog een fles van 150ml, dus we maken ons ook niet druk als ie het avondeten slecht doet. Hier is het alleen niet echt een fase, het is altijd al zo geweest 😂