19 Reacties

2 maanden geleden

Allereerst wat super vervelend! Het klinkt alsof je wel goede stappen onderneemt. Het enige wat ik als tip denk ik kan geven is om consequent te zijn in wat je doet. En dat het even laten huilen bij in slaap komen nier erg is

2 maanden geleden

Ik weet zo hoe je je voelt. Mijn oudste was precies zo. Sommige kindjes zijn nou eenmaal slechte slapers waarbij er geen oorzaak kan worden gevonden. Het enige wat hielp was echt de draagzak 🥺

2 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Ik weet zo hoe je je voelt. Mijn oudste was precies zo. Sommige kindjes zij ...
“Fijn” in ieder geval dat ik niet de enige ben.. alles is een fase toch en uiteindelijk komt alles goed toch? Haha

2 maanden geleden

Klinkt misschien stom, maar accepteren dat de draagzak nu even de enige manier is overdag. Was bij ons ook zo. Nog steeds grotendeels, maar lukt nu ook vaker om op de arm in slaap te laten vallen en dan te gaan zitten.

2 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Klinkt misschien stom, maar accepteren dat de draagzak nu even de enige man ...
Ja ik snap wat je bedoelt en vind overdag de draagzak niet eens zo erg (stiekem wel heel gezellig). Maar meer de combinatie van de hele dag alleen maar mij op willen slapen en dan s nachts om t uur komen, begint me beetje op te breken.

2 maanden geleden

Reactie op 1996saskia

Ja ik snap wat je bedoelt en vind overdag de draagzak niet eens zo erg (sti ...
Dat snap ik inderdaad heel goed! Wat dat betreft geen tips. Wij hebben de mazzel dat ie ‘s avonds vanaf een uur of 9/10 wel in de cosleeper wil slapen. We maken dan alles al helemaal donker tijdens de voeding (alleen nachtlampje) en praten niet meer tegen m, om m al in de slaapmodus te krijgen. Soms duurt het inslapen dan nog wel half uur, maar met wat ssshhh en muziekjes lukt dat meestal wel.

2 maanden geleden

Misschien helpt het om iets over zijn oogjes te leggen? Dat hoor ik vaak dat helpt. Wanneer kindjes alleen goed slapen bij beweging dan kan dat te maken hebben met dat ze meer sensorische imput nodig hebben. Ik weet niet precies hoe het zit maar ik heb het een paar keer voorbij zien komen op Instagram bij kinderfysiotherapeuten (ben dus zelf geen expert) En anders misschien een babymoon proberen? Die heb je ook met een motortje zodat ze niet zelf constant hoeft te bouncen. Ze hadden er bij ons een op het kdv hangen en ons kindje sliep heerlijk in dat mandje

2 maanden geleden

Oh en heb je evt al geprobeerd om hem op zijn buik te laten slapen…? Is voor onrustige kindjes soms ook fijner

2 maanden geleden

Ben je bij een osteopaat geweest? Dat is de tip die ik kan geven. Klinkt me erg bekend allemaal, onze oudste dochter kon ook niet in slaap vallen. Zij had het nekje vast zitten. Na de 1e behandeling sliep ze 3u lang en daarna is het alleen maar beter geworden.

2 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Ben je bij een osteopaat geweest? Dat is de tip die ik kan geven. Klinkt me ...
Ja hij is gehaald met vacuümpomp dus preventief al in de 1e week geweest bij een osteopaat. Inmiddels 3 behandelingen verder, maar ik merk helaas niet echt verschil

2 maanden geleden

Wij gebruiken de draagzak in combinatie met een yogabal. Dan bouncen we op die bal tot ze diep in slaap is. Voor mn gevoel valt ze dan sneller in slaap dan wanneer ik staand wieg/dans met haar. Daarnaast vind ik het ook minder belastend voor mn rug! Hier lukt het wegleggen daarna ook alsnog niet. Maar ze accepteert het wel als we met draagzak en al op de bank gaan liggen haha. Dus dan maak ik de klipjes alvast los zodat die niet in mn rug prikken, ga dan rustig liggen en dan slaapt ze verder op mijn buik met de draagzak los over haar heen. Alsnog niet ideaal maar dan kun je ondertussen wel relaxen, mee slapen of even een serie kijken. Snachts kunnen wij haar meestal wel meteen wegleggen na de voeding. Dus daar heb ik geen tips voor. Wat pittig dat dat bij jullie ook nog zo laat gaat... Hopelijk wordt het snel beter, succes!

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje . Ik probeer ook alles en alelen de draagzak werkt bij mij. Ik lees ook mee want heb ook super veel rug en bekken pijn

2 maanden geleden

Reactie op 1996saskia

Ja hij is gehaald met vacuümpomp dus preventief al in de 1e week geweest bi ...
Ach wat jammer! Je doet al zoveel goed, heb verder geen tips voor je..

2 maanden geleden

Hier geen ervaring mee maar wat bij ons dochter hielp als ze niet wilde slapen of alleen bij mij om een knuffeltje bij haar neer te leggen waar mijn geur in zat (Ik heb die een nacht bij mij in bed gehad). Deze liet ik dan liggen tot ze sliep en haalde deze dan weg en dan sliep ze vaak gewoon verder.

2 maanden geleden

Inbakeren, vast ritme en ritueeltje. En soms hoort huilen even bij het inslapen. Weetje dat je ook als je er echt doorheen zit voor een opname kan gaan? Wil wel eens helpen. Ze onderzoeken verder of er niks medisch is en kunnen vaak de visuele cirkel waarin je zit doorbreken.

2 maanden geleden

Ooh! Dit klinkt ook precies als mijn oudste die nu twee is en nog geen makkelijke slaapster is. Ik moest toen ze een baby was de hele dag naar buiten met de draagzak anders sliep ze niet. Binnen werkte het niet en stilstaan al helemaal niet.. in bedje leggen kon ik vergeten, welke methodes ik ook toepaste.. Snachts sliep ze op mij of naast mij.. en de kinderwagen? Die hadden we voor niks. Maar! Het werd beter toen ze vooruit kon kijken. Dit hebben we al erg snel gedaan met de kinderwagen in ligstand. Wellicht helpt t jullie straks ook! De tweede daarentegen is een wereld van verschil, slaapt erg makkelijk en in zn eigen bed. Ik doe echter niet veel anders. Ik denk zo dat dit gewoon karakter van je kleintje is! Heb toen ook 1000 artikelen gelezen en om tips gevraagd etc etc, niets hielp. Ik zou het vooral gewoon proberen te accepteren en vooral niet denken dat je iets verkeerd doet! De slaapjes worden steeds minder en uiteindelijk wordt alles ook makkelijker 😊.. de eerste is nog steeds een kleine knuffeltante en heeft erg veel nabijheid nodig.. wat ook erg fijn is natuurlijk😊 maar ik weet hoe zwaar het was in het begin! Het is een fase denk ik met alles maar weer...😅 succes!

2 maanden geleden

Vraag: als je zegt hij komt om de 1 a 2 u; huilt hij dan, geeft hij echt signalen af van honger of zou het kunnen dat hij eigenlijk nog slaapt en in actieve slaap is? Ik denk soms ‘s nachts ook dat de kleine man wakker is, maar dan slaapt hij nog. Verder zoals al beschreven staat, vast ritueel (niet te ingewikkeld en wat vol te houden is), accepteren (sommige kindjes huilen even om de dag te verwerken), 7 min huilen (niet krijsen) is oké. En vooral een tijdje volhouden, niet wisselen van aanpak. Sterkte en succes

2 maanden geleden

Hier is het overdag vaak ook drama en slaapt hij hooguit een half uur per keer. Eerst wachtten we totdat hij moe werd met 's avonds naar bed brengen, maar dat zorgde ervoor dat hij vaak oververmoeid naar bed ging en alleen maar ging krijsen. Nu beginnen we tussen 18 en 19 uur met naar bed gaan, wakker of niet. Eerst de inbakerdoek om, dan in de donkere slaapkamer nog een flesje en dan naar bed. Dit werkt voor ons heel goed. Duurt niet te lang, en hij slaapt vaak al voordat zijn fles helemaal leeg is

2 maanden geleden

Tussen 18 en 19 is de aanmaak van slaaphormoon het grootste, misschien nog proberen tussen 18 en 19 de gang naar bed te maken? Dan begint je avond voor jezelf ook wat eerder? Verder helaas geen tips...