Vrij lang bericht, maar hoop dat iemand hier tips heeft. Contact gehad met consultatiebureau maar zij hadden eigenlijk geen tips meer
Onze zoon is 7 weken en slapen is zowel overdag als s nachts een probleem.
Overdag werkt eigenlijk alleen de draagzak, waarbij wegleggen eigenlijk geen optie is: of hij wordt meteen wakker of na 5 of 10 minuten. Een enkele keer valt Archie al drinkend in slaap op mij. Kinderwagen, wiegen, auto rijden etc werkt allemaal niet.
In de avond tussen 17-22 werkt alleen de draagzak waarbij je moet blijven bewegen. Zodra je stilstaat, wordt ie wakker.
Met een beetje geluk kan ik hem vanaf 21 /22 u dan s avonds boven voeden en valt ie dan in slaap op mij. Dan kan ik hem gelukkig wel wegleggen (in de co sleeper) maar komt hij om de 1 a 2 u voor voedingen (troosten of wiegen werkt niet). Een enkele keer 3 u of 04. Overdag laat ie makkelijk 2 a 3 u tussen de voedingen. Ik probeer overdag of in de avond vaker aanbieden of tussendoor verschonen voor andere borst en dat werkt niet echt: leidt alleen maar tot overtollige melk eruit spugen en is voor zijn groeicurve ook echt niet nodig.
Meestal valt hij na de voeding s nachts meteen wel in slaap, behalve vanaf 0400. Dan is het weer een gevecht en is ie vaak rustig naar poepen wat meestal is na een uurtje of 2 uur en/ of toch weer de draagzak. Maar vannacht was hij vanaf 0100 al klaar wakker: hij kan dan super alert met grote ogen om zich heen. Uberhaupt lijkt hij een soort fomo te hebben..
Inbakeren, white noise, wiegen, speentje, leggen in donkere rustige kamer, in badje in de avond, actief bezig met wakkertijden en ritme: voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd.
Hij is niet ontevreden, groeit goed maar elk dutje en slaapje is een gevecht: ik zie hem vaak tegen de slaap vechten (oogjes vallen dicht en dan weer wijd open). Soms denk ik van ik laat hem maar even (bijvoorbeeld in zn bedje of box neerleggen of toch stuk met de wagen lopen) maar dat eindigt dan uiteindelijk altijd in een overgestimuleerd of oververmoeid kind waarbij we toch weer maar de draagzak grijpen.
We zijn ook al meermaals bij een osteopaat geweest, maar lijkt geen verbetering te geven. Ik begin langzamerhand helemaal op te raken en ook mijn bekken begint overbelast te raken van het vele lopen met draagzak.
Heeft iemand hier nog tips? 🙏🏼