19 Reacties

één maand geleden

Ik weet dat je niet om tips gevraagd hebt, en je hebt vast van alles geprobeerd, maar ik wil het toch even zeggen. Onze dochter had ook moeite met haar ontlasting. Vanuit het cb ook vaak de opmerking dat het erbij hoorde en het er vanzelf wel uitkwam. Tot ze het uitgierde van de pijn en ik er klaar mee was. Spoedpost gebeld en ook zij gaven dezelfde opmerking, maar ik kon wel lactulose ophalen. Later in overleg met mijn stiefmoeder (verpleegkundige) een klysma gegeven. En toen kwam alles eruit. Bij ons lag het aan de voeding. Ze kreeg een tijdje nutrilon AR, en nu zijn we overgestapt op Omneo. Nu niks meer aan de hand. Ik zou even in overleg gaan of je lactulose kunt krijgen. Dat maakt de ontlasting vaak wat zachter. Af en toe een beetje extra vocht (flesje van 20 cc water) geven wil ook nog wel eens helpen. De kans is aanwezig dat ze het juist gaat ophouden omdat het haar zeer doet. Maar dit is echt niet normaal hoor. Ze horen het echt niet uit te krijsen. Ik zou op m’n strepen gaan staan.

één maand geleden

Dankjewel voor de tip.. lactulose heeft bij haar ook niks geholpen helaas hiervoor was ik al een keer heen geweest en moest het verder maar aankijken en uitzoeken . Nauw van mij krijgen ze morgen de wind van voren

één maand geleden

Ik herken je verhaal ook, inderdaad ook van kastje naar de muur gestuurd, gelukkig een heel fijne jeugdverpleegkundige bij het cb die adviseerde ons eerst Kruidvat extra care (hielp 2 dagen en toen niet meer ) nu had ze ook lactulose geadviseerd. Helpt relatief goed ontlasting is zachter, lactulose kan je zelf halen zonder recept bij de apotheek, als het niet helpt en we merken dat ze weer heel veel pijn heeft stop ik er per direct de thermometer in. Het duurt dan echt een poosje voor er wat komt en inderdaad erg hard; erna poept ze dan weer een paar dagen prima, wij moeten er ook verdere actie op ondernemen maar merk zelf dat als ik echt denk dit wordt te gek , en ze in haar slaap ligt te spartelen en huilen van de pijn ik dit nog als enige oplossing zie. Lactulose is wel even doorzetten, mijn dochtertje heeft er wel wat krampjes van.

één maand geleden

Reactie op hjans96

Ik herken je verhaal ook, inderdaad ook van kastje naar de muur gestuurd, g ...
Dankjewel voor de tip, wat vervelend voor uw dochtertje dat ze ook moeizame stoelgang heeft helaas werkt hier lactulose geen moer. We hebben dit 2 weken gebruikt en niks uitgehaald tot gisteren met de kruidvat care voeding

één maand geleden

Reactie op Augustusbaby98

Dankjewel voor de tip.. lactulose heeft bij haar ook niks geholpen helaas h ...
Zo sneu als er wat met je kleintje is 🙁 Ik hoop dat je snel goed geholpen wordt, en dat je kleintje er geen last meer van heeft. Breekt je hart gewoon om ze zo te zien. Sterkte lieve mama 😘

één maand geleden

Reactie op AD104

Zo sneu als er wat met je kleintje is 🙁 Ik hoop dat je snel goed geholpen ...
Maar ook echt heb gisteren gewoon met haar mee gehuild en heb me op laten halen door mijn ouders omdat mijn man een afspraak ergens had en ik alleen met mn dochter thuis zou zijn dit zag ik niet zitten en is maar goed ook dat ik erheen gegaan ben 10x gepoept dat arme ding en hoop voor uw dochter ook dat ze het goed blijft doen nu ook sterkte voor jou lieve mama ❤️

één maand geleden

Mijn zoontje had ook een tijdje last van krampjes en moeizame ontlasting. Ik ben toen dagelijks probiotica gaan geven, daarnaast geef ik bij elke voeding sab simplex druppels. En bij echte verstoppingen geef ik 4/5 druppels olijf olie in de voeding. Binnen 45min komt alles eruit.

één maand geleden

Reactie op Sammie96

Mijn zoontje had ook een tijdje last van krampjes en moeizame ontlasting. I ...
Dit werkt by the way top bij hem. Al zijn klachten zijn weg gelukkig.

één maand geleden

Hier hadden wij hetzelfde, toen over gegaan op hero voor krampen en ontlasting en sabsimplex in de fles, en we hebben een heel ander kereltje met bijna geen krampen en betere ontlasting eindelijk. Lactulose hielp bij ons ook niet en met kruidvat care waren het ook harde “konijnenkeutels”

één maand geleden

Reactie op Sammie96

Mijn zoontje had ook een tijdje last van krampjes en moeizame ontlasting. I ...
Welke olijfolie gebruikte u gewone normale olijfolie om in te bakken of extra vierge? En vanaf wanneer mag dat want ze is morgen 10 weken oud.

één maand geleden

Welke olijfolie gebruikte u gewone normale olijfolie om in te bakken of ext ...
Ik gaf mijn zoontje bij 5 weken gewone olijf olie. Echt maar een paar druppels en goed door de voeding roeren.

één maand geleden

Niets vergelijkbaars meegemaakt maar wil toch even reageren. Wat ongelofelijk dat je niet wordt geholpen joh! En wat super goed dat je je poot stijfgehouden hebt en je je moeder gevoel bent blijven volgen. 💕

één maand geleden

Welke olijfolie gebruikte u gewone normale olijfolie om in te bakken of ext ...
Extra vierge is veel beter, kijk maar bij de Keuringsdienst van Waarde 😘(is ook vermakelijk om te lezen trouwens haha!)

één maand geleden

Reactie op kinderwens1995

Niets vergelijkbaars meegemaakt maar wil toch even reageren. Wat ongelofeli ...
Dankjewel. Ja ik bleef volhouden dat ze verstopt zit. Ga vandaag bellen dat ik het niet eens ben met de gang van zaken en ben haast geneigd niet meer heen te gaan naar het cb 😅 en ik hoop zo erg dat ze weer lekker in haar vel komt te zitten binnenkort ze is zon lief vrolijk meisje maar de laatste 2 weken is echt niet leuk..

één maand geleden

Hoi allemaal hier even een update. De verstopping lijkt nu eindelijk te zijn verdwenen na 2 weken martelen .Gisteren heeft ze een paar druppen olijfolie in haar voeding gehad en een paar uur later kwam er weer een dik stuk uit. En vanavond heeft ze uit haarzelf ontlasting gehad weer een heel dik hard stuk en daarna weer de normale ontlasting die we van haar gewend zijn😊 ik wil jullie heel erg bedanken voor de hulp en adviezen ❤️ morgen moet ze voor haar eerste vaccinatie het rotavaccin naar het consultatiebureau en geven we dit alles luidt en duidelijk aan en hopelijk is dan alle ellende weer een beetje weg en kan de rust weer wederkeren 🥰

één maand geleden

Hoi allemaal hier even een update. De verstopping lijkt nu eindelijk te zij ...
Ons meisje had na het het krijgen van het rota vaccin ook enkele dagen dagelijks ontlasting, ook is ze wat meer prikkelbaar. Nu is het weer zoals daar voor. 5 dagen zonder ontlasting. Vandaag huilt ze echt tranen met tuiten. Echt zielig. Zijn van plan om probiotica te gaan aanschaffen en om macrogol aan te schaffen. Ze is ook oververmoeid door de pijn. Echt zielig.

één maand geleden

Reactie op Gekke papa

Ons meisje had na het het krijgen van het rota vaccin ook enkele dagen dage ...
Och wat sneu zeg. Onze dochter is na die 2 weken ook echt heel erg moe. Hopen dat ze bijna geen bijwerkingen krijgt van het rotavaccin maar vrees het ergste..

één maand geleden

Och wat sneu zeg. Onze dochter is na die 2 weken ook echt heel erg moe. Hop ...
Wij hebben hele positieve ervaring ermee gehad terwijl onze zoon ook gevoelige darmpjes heeft. Laat je niet gek maken door de negatieve verhalen want die worden veel vaker verteld dan de goede verhalen.

één maand geleden

Hoi allemaal hier even een update. De verstopping lijkt nu eindelijk te zij ...
Wat is nu DE oplossing geweest?