7 Reacties
5 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Wat voor verzorging bedoel je?
Als je kleine tandjes heeft/krijgt, dan tand ...
Vooral de verzorging van het tandvlees, dus nog voordat de tandjes er zijn. Kan me voorstellen dat er wellicht kleine restjes (bijv. banaan) in de mond blijven/op het tandvlees.
5 dagen geleden
Reactie op Robin>88
Vooral de verzorging van het tandvlees, dus nog voordat de tandjes er zijn. ...
Nee hoor, een mondje regelt dan keurig zelf.
Net als onze monden, 2 keer per dag goed poetsen en eventueel extra reiniging zoals stoken is voldoende.
Bij een kindje is dit niet anders.
Aan je tandvlees blijft niks plakken.
3 dagen geleden
Hier een preventie assistente!
Tandvleesproblemen worden veroorzaakt als het gebit slecht gereinigd wordt. Zodra je kindje dus de eerste tandjes krijgt kun je starten met het poetsen van de tanden. Dit hoeft echt nog niet 2 minuten lang. Gewoon spelenderwijs laten wennen aan de tandenborstel.
Ik gaf de tandenborstel vlak voor het slapen gaan op het verschoonkussen en liet m’n kindjes er zelf een beetje op kauwen (wel al met baby tandpasta). Daarna probeerde ik zelf nog een beetje te poetsen. Het is meer om er een routine in te brengen en ze eraan te laten wennen.
Dus zodra er nog geen tanden zijn hoef je echt niet met speciale stokjes het tandvlees of de tong te reinigen haha. 🤗
3 dagen geleden
Wij zijn vanaf 2 maanden al begonnen met tandenpoetsen (,nog geen tand te bekennen hoor😂). Om alvast de routine van het poetsen aan te leren. Met tandenborstel en tandpasta en dan poetsen tijdens een liedje.