7 Reacties
4 dagen geleden
Na mijn keizersnede kreeg ik ook morfine(drankje) en mocht gewoon mijn baby voeden... maar ik denk dat het eraan ligt hoeveel en hoelang je morfine krijgt. Ik kreeg maar een heel klein beetje voor de rest diclofenac en paracetamol..
4 dagen geleden
Reactie op Lau en Abby
Na mijn keizersnede kreeg ik ook morfine(drankje) en mocht gewoon mijn bab ...
Ah ik krijg het als het goed is via een infuus, wellicht dat ze dan meer toedienen. Ik wil mijn kindje het liefst ook gewoon gelijk erna kunnen voeden😢
4 dagen geleden
Ik weet alleen dat het je kindje slaperig kan maken en dat dat wel even aanhoudt. Hoe lang weet ik niet precies..
4 dagen geleden
Je kan het opzoeken op lareb of elactantia. Vraag of het ziekenhuis een lactatiekundige heeft met wie je het kunt overleggen. De verpleging en artsen weten het vaak niet en zeggen voor de zekerheid dat je niet mag voeden.
Vaak mag het gewoon wel. Dus even nakijken of vavragen bij lactatiekundige is handig!
4 dagen geleden
Ik ben darm patiënt en heb hier vaak mee te maken. Wat je vooral niet moet doen is luisteren naar de dokters... want die zeggen standaard weggooien voor 24 uur, want ze weten het serieus niet! Wat je moet doen is de lactatiekundige van het ziekenhuis vragen (als je gevraagd hebt welke ze gebruiken) en dan verteld zij je hoelang je niet mag voeden. En ze kan je ook nog opties geven die eventueel beter zouden uitpakken.
Ik moest een scan laatst en kreeg dus te horen dat ik 24 uur alles moest weggooien. Weet je wat de lactatiekundige zei? Mevrouw u hoeft helemaal niks weg te gooien, deze contrastvloeistof is totaal niet schadelijk wordt ook gebruikt voor zwangere.