16 Reacties

2 maanden geleden

Nee, hier bewust niet. Mijn broer en ik schelen 1.5 jaar Nou ik moet er niet aan denken met 1 jaar zwanger te zijn en dan nog een dreumes erbij. Ik was deze zwangerschap 26 weken kotsmisselijk dat had ik echt niet getrokken met nog zo'n jong kind. Met 2 had ik het graag gewild, maar is niet gelukt. Uiteindelijk is Bo nu al bijna 5 en haar zusje is vandaag 7 weken. Nou de combinatie is echt fantastisch. Bo vindt het echt helemaal het einde. Ik heb nu weer keizersnede gehad en dit is ook heel fijn qua herstel. Ik hoef haar immers nooit te tillen, ze is zelfstandig etc. Nu wil ik geen kinderen meer. Ben achteraf dus juist heel blij met het grotere leeftijdsverschil. Maar sommige mensen vinden dat juist helemaal niks.

2 maanden geleden

Leuk om over te fantaseren he, zo'n groot gezin! Gek genoeg begint het bij mij ook alweer een beetje te kriebelen terwijl ik 3 weken geleden nog zei nooit meer te willen bevallen 🙊 Hoeveel verschil zit er nu tussen jouw kindjes? Wij zijn er een week voor de eerste verjaardag van onze oudste achter gekomen dat ik weer zwanger was, dus niet al na 9 maanden zoals jij aangeeft. Door borstvoeding was ik ook pas na 11 maanden weer ingesteld en meteen de eisprong daar op zwanger geraakt. Mochten wij nog voor een derde gaan, dan wordt dit wel pas als de oudste op school zit. Ik vond deze zwangerschap best zwaar met een dreumes die echt nog veel van je nodig heeft. En dan had ik nog het geluk dat hij al wel kon (trap) lopen en hem niet de hele tijd hoefde te dragen. Ik wil mijn lichaam nu wat langer hersteltijd geven voor we een beslissing nemen of we voor nog een kindje gaan. 2 zwangerschappen en de hele periode borstvoeding hebben veel van mijn lichaam gevraagd.

2 maanden geleden

Vroeger zei ik altijd dat ik 2 kindjes wilde. Die heb ik nu. En ergens kan ik voor mezelf het niet 100% afsluiten dat het compleet voelt. Maar, mijn vriend heeft al een zoon. Dus officieel zijn er al 3 kinderen. Alleen die van mijn vriend is nu 11, en niet zoveel bij ons. Maar ook ik merk dat ik in mn hoofd daar echt wel is aan denk. Maar zoals Eva hier net beschrijft, ervaar ik precies hetzelfde. Mijn oudste wordt vrijdag 2 en mn jongste is morgen 1 maand. Ik vond de zwangerschap lichamelijk gewoon best pittig met een kleine rond lopen. Dus als we er voor zouden gaan, wil ik er ook iets langer tussen hebben (mocht het allemaal nog een keer gegund zijn natuurlijk)

2 maanden geleden

In alle eerlijkheid ik denk dat ik persoonlijk nog te veel onder de hormonen zit hier rationeel iver na te denken. Dit was echt ons laatste kind, op het kaartje staat zelfs nu zijn we eindelijk compleet (vriend heeft nu 5 kids, samen hebben we er 2) en nog denk ik er ineens best vaak aan; wat als we nu nog eeeeeeen kindje krijgen. Terwijl ik er tijdens de zwangerschap heilig van overtuigd was dat dit het was, mijn vriend gaat zich zelfs laten helpen. Met andere woorden; ik zou even wachten tot je een beetje ontzwangerd bent on hier serieuze beslissingen over ge maken.

2 maanden geleden

Overigens hebben wij heel bewust 3 jaar tussen onze twee kids zitten. In onze omgeving zie ik dat 2 ondrr 2 echt HEEL zwaar wordt ervaren. Ik fantaseer nu dus stiekem met mijn hormonale brein over nog een kind als dez ebaby op de basisschool zit 😂😂

2 maanden geleden

Ik was 10mnd na de eerste totaal ongepland zwanger. I vond het wel pittig. Zwangerschap zelf was pittiger dan de eerste en helemaal met een dreumes erbij. Meneer is nu 19 mnd en volop aan het uittesten. Mijn man is vorige week weer gaan werken en vooral als ik aan het voeden ben doet hij ondeugende dingen. Maar daarentegen ook heel lief voor de baby❤️

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Leuk om over te fantaseren he, zo'n groot gezin! Gek genoeg begint het bij ...
Leuk he! Er zit precies 2 jaar tussen mijn 2 meiden. Eentje van 2 dus en eentje van 6 weken ☺️ Het vraagt inderdaad veel van je lichaam dus hersteltijd is zeker nodig! Ik weet het ook echt nog niet maar een definitieve ‘nee’ is het zeker niet!

2 maanden geleden

Reactie op saartje2024

In alle eerlijkheid ik denk dat ik persoonlijk nog te veel onder de hormone ...
Nee absoluut nu niet. Ik geef het zeker even de tijd. Vind het alleen leuk om er zo over na te denken en te horen hoe anderen dit ervaren of hoe anderen hierover nadenken ☺️ Het is ook best lastig wanneer het nu ‘compleet’ voelt..

2 maanden geleden

Mijn baby is vandaag precies 6 weken. De eerste 2 weken had ik zoiets van; hoe doen mensen dit in hemelsnaam als er al een kleintje rondloopt? En nu denk ik alweer van: ik vond het eig best leuk om zwanger te zijn en zou het best nog een keer willen hahaha

2 maanden geleden

Ons zoontje is nu bijna 9 weken. Wij zouden heel graag nog een 2de kindje willen als dat ons uiteraard gegund is 😊 Wij gaan volgend jaar september trouwen en willen tot die dat sowieso wachten. Zoals het er nu naar uit ziet willen we graag na de bruiloft voor een 2de gaan. Maar wellicht denken we er tegen die tijd heeeel anders over haha Maar het is inderdaad heel leuk om erover te fantaseren 💙 Als ik al zie hoe snel onze kleine man groot word mis ik de kleine baby nu al terwijl hij natuurlijk nog steeds een baby is en klein is haha

2 maanden geleden

Tussen de eerste en de 2de zitten 19 maanden. Tussen de 2de en 3de 2 jaar 4 maanden. Moet zeggen dat ik dat grotere leeftijdsverschil fijner vind

2 maanden geleden

Wij hebben na onze eerste 1,5 jaar gewacht met weer zwanger worden. Nu ging dat bij ons erg snel. Was na 1 maand zwanger maar dit werd helaas een miskraam. Daarna vlot weer zwanger toen was onze zoon 1 jaar en 8 maanden. Lichamelijk heel goed te doen omdat ik helemaal was hersteld van de eerste zwangerschap. Ook fijn tijdens de zwangerschap dat onze zoon al veel zelf kon en ik niet veel hoefdr te tillen nu 2,5 jaar leeftijdsverschil en haar heel goed. Hier ook een wens voor een derde, willen we wel wat minder tussen laten zitten zodat je oudste niet al 5 is. Wil denk 9 maanden tot 1 jaar wachten en als ik me goed voel en het hoedgaat met de jongste gaan we er voor.

2 maanden geleden

Ik raakte na 6 maanden in verwachting van de tweede. Toen was het nog standaard dat de vader twee dagen verlof had, dus ook al erg snel weer alleen met twee kleine kindjes. Moet zeggen dat het naast het wat ondeugender doen tijdens de voedingen me erg meeviel. Hierna na 15 maanden van nummer drie in verwachting, toen hadden we er bij de geboorte dus één van 2 jaar en één van 3 jaar en drie maanden rondlopen. Toen heb ik gelukkig wel mijn man 6 weken thuis gehad 🤣 tussen nummer 3 en het in verwachting raken van 4 zat ongeveer 2,5 jaar, de een na oudste is nu dus 3 jaar en 3 maanden en de jongste 7 weken. Ik weet nog steeds niet of we al “compleet” zijn, dus ik zeg niets meer, sluit niets uit en neem het gewoon met de dag 😂 weet wel dat mocht er nog een komen, dat niet binnen nu en een jaar gaat gebeuren. Merk namelijk wel dat je lijf een volgende zwangerschap (in ieder geval in mijn geval) een stuk beter kan handelen wanneer het langer de heeft gekregen om te herstellen!

2 maanden geleden

Ik had vandaag mijn nacontrole en toen merkte ik dat ik een beetje emotioneel werd bij het idee dat dat de laatste keer zou zijn dat ik daar zou zitten. Misschien heel stom.. probeerde het gevoel ook meteen weg te drukken want het is natuurlijk absurt met een kleintje van 6 weken. Maar het was er toch.. misschien toch nog niet helemaal klaar mee.

2 maanden geleden

Ik heb sinds 5 weekjes 3 kinderen.3 dochters 1 van 3, 1,5 en een baby van 5 week. Ik werd zwanger toen mijn dochtertje 9 maand was. Mijn wens was ook altijd 3 kinderen. Het was eerst wel even wennen zo snel weer zwanger te zijn. Maar heb er van genoten. Op het laatst werd het wel echt even pittig mijn toen nog jongste liep nog niet dus het was nog veel tillen enz. En het is echt nog even zoeken naar de nieuwe ritme. Omdat de baby alleen maar bij mij wil zijn en zodra ik haar neerleggen gaat huilen is het ook iets zwaarder. Maar dat komt allemaal wel. Kost nu even iets meer tijd omdat ik zelf ook nog ziek ben geworden 2 week na de bevalling. (Longembolie) ben daarvoor nof opgenomen geweest in het ziekenhuis. Dus hopelijk nu ik weer herstellende ben vinden we ons weg er vanzelf weer in. Baby gedeelte gaat me iig veel makkelijker af! 😊. En kan wel zeggen 3 van die meiden naast elkaar daar kun je toch ook alleen maar trots op zijn🥰

2 maanden geleden

Wij hebben bij alle kindjes afgesproken om te wachten tot ze 1 jaar zijn en dan samen te bespreken of we het aan kunnen en kunnen dragen om nog een kindje te verwelkomen. Dat werkte voor ons heel goed. De derde is nu 7 wkn en denk er wel eens aan dat dit misschien de laatste is maar ik wil eerst wachten tot ze een jaar is. Ons huis en hart zijn groot genoeg maar we moeten het allebei aan kunnen!