17 Reacties
4 maanden geleden
Onze dochter had de eerste 24 echt maar heel weinig gedronken, omdat de borstvoeding niet lukte. Daarna begonnen met 10ml per flesje en dat ging wel. Eerste paar dagen dus wel afgevallen en dat is niet erg, zo lang het binnen een bepaald percentage blijft en ze voor het einde van de kraamweek alweer een stijgende lijn hebben 😊
4 maanden geleden
En hoe oud is ze? Kan best dat het even duurt voor alles op gang komt en jullie op elkaar zijn 'afgesteld'. Lastig in het begin he, dan kan je zo onzeker worden. Leg je zorgen vooral ook bij kraamzorg of verloskundige, die weten er meer van
4 maanden geleden
Reactie op bootjemaantje
En hoe oud is ze? Kan best dat het even duurt voor alles op gang komt en ju ...
Ja klopt die zeggen dat het veel is wat ze is afgevallen en meer moet aanleggen maar ik leg ook aan nu om de 2 uur zodat ze genoeg binenn krijgt maar toch lastig ze is vrijdag 28 juni geboren dus nu 5 dagen oud
4 maanden geleden
De meeste babies drinken de eerste 24 niet zoveel omdat ze moeten bijkomen. Zo ver ik weet mogen ze tot 10 procent afvallen van het geboortegewicht zonder dat er dan veel aan de hand is. Eerste dag 1 plasluier, 2de dag 2, 3de dag 3 enz. Als je borstvoeding wil geven en je moet bijvoeden dan is kolven idd het beste als dat lukt. Maar ik neem aan dat de verloskundige en de kraamhulp het in de gaten houden!
4 maanden geleden
Hou vol hoor, een dezer dagen gaat het op gang komen en lukt haar het drinken hopelijk ook beter. Die eerste weken zijn zo pittig!
4 maanden geleden
Bij mij kwam het ook niet snel genoeg op gang na de bevalling (keizersnede, dan duurt t meestal ook wat langer) dus hebben we een dagje fles gegeven als bijvoeding, gestart met kolven om mijn productie te stimuleren, en een paar dagen later kwam er meer dan genoeg uit. Aanleggen was wel moeilijk, eerst moest de kleine wat aansterken en daarna zat ik met stuwing, maar hij kreeg iig al mijn melk uit een flesje! Hij drinkt nu uitstekend aan de borst met tepelhoedje dus nu is het oefenen zonder de laatste stap naar succes. Ik vond de fles (eerst kv, daarna gekolfd) een enorme geruststelling, het haalde voor mij echt de druk eraf. Mijn kraamzorg raadde aan om alleen overdag te oefenen met aanleggen en 's nachts voor de rust gewoon te doen wat je weet dat werkt.
Het gaat iig lang niet altijd vanzelf, ik had een kraamhulp met genoeg ervaring maar voel je vooral niet bezwaard om een lactatiekundige in te schakelen. Daar zijn ze voor!
4 maanden geleden
Mijn zoontje viel ook veel af in het begin. Moest hem bijvoeden (had al een voorraadje in de vriezer liggen) dmv finger feeding. Na 3 of 4 dagen kwamen ze erachter dat hij een heel kort tongriempje had. Toen ze deze hadden geliefd kon hij veel beter aanhappen en kwam toen in een rap tempo aan.
Maar zou met borstvoeding ook zeker een lactatiedeskundige aanbevelen, die hebben zo veel goede tips en trics! Echt een aanwinst
4 maanden geleden
Is heel normaal hoor! Ook bij borstvoeding. Er word al gauw geneigd om dan maar kv bij te voeden maar vaak is dit het begin van het einde met bv. Ik zou echt een lactatie deskundige bellen. Succes!