59 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op 1900
Hier vaak rond 2-3 uur en dan vaak rond 5/6 uur. Maar de laatste tijd kost ...
Ik heb ze al een paar keer na de nachtvoeding wakker terug in bed gelegd.. baby is dan wel rustig en tevreden, niet overstuur of aan het krijsen. Ik bedacht me dat als ze ouder is ze ook wakker in bed gaat en ze viel tot nog toe alle keren zelf in slaap. Inbakeren doen wij ook niet
3 maanden geleden
Heel wisselend. De ene keer is de laatste voeding om 22.00 en de andere keer om 00.00 uur. Echt ritme kan ik nog niet ontdekken 😅
Meestal komt hij dan na 2,5/3 uur maar soms ook na 1,5/2 uur al.
Geen pijl op te trekken dus.
Gemiddeld komt hij om 00.00 / 03.00 / 06.00, maar nu heeft hij zijn avondfles weer om 22.00, dus kan het goed 01.00 en 04.00 worden?
We shall see.. 😅🫠
2 maanden geleden
Reactie op momlin
Mijn dochter is om de haverklap wakker vanwege krampjes. Hier zijn de nacht ...
Misschien inbakeren? Mijn oudste had ontzettend veel last van onrust door krampjes en hadden we toen ingebakerd in een pacco inbaker doek. Bij de kleine nu vallen de krampjes ontzettend mee, maar zwaaien zijn armpjes nog wel alle kanten op. Ook hier zie je hem gelijk rustig worden als hij de slaapzak aanheeft en hij slaapt een stuk dieper.
2 maanden geleden
Reactie op Annemarie-91
Misschien inbakeren? Mijn oudste had ontzettend veel last van onrust door ...
Misschien als toevoeging gelinkt aan het openingsbericht; ondanks het inbakeren blijft hij nog wel tussen de 2-4 uur om een voeding vragen, maar dat is heel normaal voor deze leeftijd
2 maanden geleden
Reactie op WeS187
Heel wisselend. De ene keer is de laatste voeding om 22.00 en de andere kee ...
O wat fijn om dit te lezen, want zo gaat het bij ons ook 😄 Mijn zoon is nu acht weken (bijna negen).
2 maanden geleden
Hier is Yinthe 5.5 weken oud en komt 1x per nacht.
Verschilt n beetje hoe laat meestal tussen 2 en 3 als ze tussen 6 en 8 de "laatste" voeding gehad heeft
Als ze tussen 8 en 10 de laatste voeding gehad heeft wil t nog wel is zijn dat ze 2x komt of pas heel laat (tussen 4 en 5) en komt dan ineens tussen 6 en 7 max weer. Dus ik probeer de laatste voeding echt voor 8 uur te doen!
Ik leg haar vanaf beneden over naar boven in haar slaapzak en cosleeper en dan tukt ze gewoon weer in. Dus we zijn daarmee echt mega lucky! (Überhaupt de nachten! We zijn gewend iedere 2 uur en dan fulltime kolven dus dan was ik net klaar met alles van t kolven en schoonmaken en dan kwam mevrouw weer. Bleef aan de gang en ging kapot)
We gaan langzaam omdat ik t iets fijner vind op de dagen dat Maud naar de opvang gaat een ritme maken voor de ochtend en avond. De rest van de dag boeit me niet haha.
Dus opstaan tussen half 7 en kwart voor 7, Yinthe voeden en aankleden, Maud aankleden naar beneden eten maken en gezamenlijk eten, Maud naar de opvang brengen boodschappen doen en dan zien we wel wat de dag brengt.
De avonden wat meer proberen na de voeding tussen 6 en 8 haar naar bed brengen alvast om te kijken of t een betere en diepere slaap geeft of dat dit niet uitmaakt bij Yinthe.
Dus ben heel benieuwd wat de veranderingen gaan brengen
2 maanden geleden
Reactie op lysanne74
Vanaf wanneer heb je een ritme gecreëerd? Die van mij is nu 5,5 week. Maar ...
Ik voed elke dag op dezelfde tijden. Maak hem dus ook wakker als hij nog niet wakker is. Hierdoor hou ik hetzelfde ritme. Hebben dit eigenlijk vanaf week 2 zo gedaan.
2 maanden geleden
Vraagje mijn kindje is 6 weken, word meestal 1 keer wakker, rond 2 uur/ half 3, hierna is mijn baby zo onrustig en komt niet meer in slaap. Gevolg veel huilen, wil op dat moment niks en blijft soms wel 3 uur lang wakker dan. Weet iemand wat ik kan doen? En hoeveel voeding krijgt een baby van 6 weken? Ongeveer 4,5 kilo?
2 maanden geleden
Reactie op jac123
Vraagje mijn kindje is 6 weken, word meestal 1 keer wakker, rond 2 uur/ hal ...
4,5 kilo voeding lijkt me wel wat veel voor een baby van 4 weken...
2 maanden geleden
Reactie op jac123
Vraagje mijn kindje is 6 weken, word meestal 1 keer wakker, rond 2 uur/ hal ...
Onze zoon is nu 5 kilo en we maken 150, word natuurlijk meer. We kijken wat hij daarvan opdrinkt. De ene keer geen druppel over. Andere keer laat hij 30 staan. Sinds een dag of 2 geven we hem 180 in de avond als nachtvoeding en laat hij 20 staan. Hij zit nu op 5-6 flessen per dag. Komt overdag om de 4 uur. En ‘s nachts 6-7 uur.
Ik weet niet hoeveel je nu geeft maar maak wat meer of giet niet af. Helemaal als hij niet tevreden is na de voeding.
2 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Onze zoon is nu 5 kilo en we maken 150, word natuurlijk meer. We kijken wat ...
Hoe oud is hij? En heb je daar zelf een ritme in gemaakt, heb je je kindje gevolgd?
Mijn zoontje weegt ook bijna 5kg, is 5 weken oud en wij geven minder maar dan meer per dag. Ik zou eigenlijk ook over willen op minder voedingen per dag, maar dan met meer cc. Dus ben heel benieuwd!
2 maanden geleden
Reactie op Linnie2024
Hoe oud is hij? En heb je daar zelf een ritme in gemaakt, heb je je kindje ...
Hij is zondag 6 weken. Ik heb hem daarin eigelijk gevolgd. Ging helemaal vanzelf. Als wij hem minder gaven dan was hij niet tevreden na de voeding. Maakte we 30cc bij dan sliep hij meteen.
De tijden ertussen zijn steeds hetzelfde. Het tijdstip veranderd nog wel eens.
Ik zou het gewoon proberen. Ik vind dit heel relaxt aangezien mijn eerste wel tot heel lang elke 3 uur kwam. Robbie is eigelijk vanaf dag 2 in de nacht 4 uur ertussen. En nu dan langer.