10 Reacties

2 jaar geleden

Hi! Ik zou even informeren bij je werkgever. Ik werk zelf in de GGZ en bij ons mag je afzien van je nachtdiensten! Ik vind het zelf echt te zwaar om weer om te schakelen van dag naar nacht diensten..

2 jaar geleden

Hoihoi, cao ziekenhuizen zegt dat als je zwanger ben inprincipe niet verplicht meer ben om nachtdienst te draaien. De FNV zegt dat ook, dus als je aansloten ben bij de bond kunnen zij je ook adviseren in deze situatie.

2 jaar geleden

Hoi! Ik werk als arts in de ggz. Wij werken normaliter nachtdiensten tot 12 weken, maar ik ben vanwege omstandigheden al met 7 weken gestopt in overleg met de bedrijfsarts.

2 jaar geleden

Reactie op Verena Sloof

Hoihoi, cao ziekenhuizen zegt dat als je zwanger ben inprincipe niet verpli ...
Onze cao lijkt daar als het goed is erg op, zou de dame van hrm eens aan de jas trekken. M'n manager had er geen ervaring mee 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Verena Sloof

Hoihoi, cao ziekenhuizen zegt dat als je zwanger ben inprincipe niet verpli ...
Klopt niet helemaal. Er staat in de CAO dat je vanaf 12 weken niet meer onregelmatig hoeft te werken. Ik heb nog niets verteld op mijn werk over de huidige zwangerschap (ivm meerdere miskramen, even afwachten of het nu goed gaat) maar mijn laatste nachtdienst was echt een ramp. Dag erna niks kunnen slapen, heb me twee dagen echt rot en ziekig gevoeld… Heel warm, dan weer koud, mijn hele lijf was ontregeld. Ik heb nog 1 nacht gepland staan op 1 januari (10 weken zwanger), bij de nachtdienst erna ben ik als alles goed blijft gaan verder dan 12 weken en mag iemand hem overnemen.

2 jaar geleden