13 Reacties

één maand geleden

Wij voeden op verzoek en ze komt nog 1 a 2 keer ‘s nachts. Volgens mij ook nog heel normaal voor deze leeftijd :)

één maand geleden

Ik voed ook op verzoek! Als ze huilt krijgt ze de fles.. 's nachts voeden zit er nog zeker in soms niet soms wel

één maand geleden

Wij maken kleine wakker in de avond om 23u voor laatste flesje anders meldt hij zich in de nacht

één maand geleden

Wij voeden op ritme. En maken hem rond 22.00 uur ook wakker voor een fles. Hierdoor slaapt hij al door sinds week 9.

één maand geleden

Reactie op Lovexsharon

Wij voeden op ritme. En maken hem rond 22.00 uur ook wakker voor een fles. ...
Wij doen dat ook maar ons kindje slaapt niet door . Dus dat zegt verder eigenlijk niets..

één maand geleden

Ook al wil je zo graag dat ze doorslapen.. afdwingen kan je niet en blijkbaar heeft je kindje het nodig..

één maand geleden

Ja joh zeker nog voeden. Ze heeft het nodig als ze erom vraagt.

één maand geleden

Wij geven geen fles in de nacht. Op een gegeven moment wilde ze overdag sneller drinken en had ze dus alle flessen overdag al op. Toen hebben we een paar keer een extra fles s nachts gegeven, maar leek niet echt nodig. Als ze wakker wordt s nachts, geef ik een speentje en zit ik even erbij en valt ze binnen halfuurtje weer in slaap. Ze is dan ook gewoon rustig en vrolijk meestal. Dus denk dat je kindje vanzelf aangeeft als ze er klaar voor zijn.

één maand geleden

De vraag is: wanneer is het ‘s nachts vragen om een voeding of heeft je kindje hulp nodig om in slaap te vallen. Hoor veel ouders zeggen dat een kind “komt voor de fles”. Hoe weet je dat zeker? Door de kinderarts is mij verteld dat je vanaf 4/5 maanden ook gewenning laat optreden door altijd een (volledige) voeding te geven ‘s nachts.

één maand geleden

Ik zou goed kijken naar hoe je kindje drinkt. Ik vond dit hele handige input daarvoor. Daarnaast even opletten hoe hongerig je kindje in de ochtend is. Kan ie dan nog makkelijk wachten op een fles? Laat ie bij de ochtend fles staan? Dat zijn tekenen dat je kind niet hongerig is maar het gewennig is. Ik kreeg dat idee ook en hij is denk ik een week op twee dan gewoon ‘s nachts even wakker geweest rond 4 uur. Soms lukte terug in slaap brengen niet en gaf ik hem nog een klein flesje, soms was het ook gewoon echt honger. Maar nu sinds een paar dagen begint hij door te slapen vandaag zelfs eerste dag 19-7 (wel tussendoor 100x de speen erin geduwd en in de vroege ochtend even hand in had geslapen) maar begin is er. Ik heb denk ik een week of twee steeds NA de voeding verschoond, tip hier en van die insta. Waardoor ze het drinken en slapen loskoppelen. Hij lag dan na de luier nog wel ff te kletsen in bed maaf gong vervolgens na 15/30 min terug slapen. https://www.instagram.com/reel/DCAeIlJyxQS/?igsh=Z25yM2hqY2x4c3Uy

één maand geleden

Mijn eerste kindje heeft best lang een nachtvoeding gehad. Zij sliep anders gewoon niet door. Van alles geprobeerd maar helaas. Dus wij hebben de fles aangeboden tot ze hem niet meer wilde en dat was rond 9 maanden

één maand geleden

Heel normaal hoor, wij zitten inmiddels zelfs weer op 2x. Vermoed door de slaap regressie/sprong 4. Het 1e jaar is nachtvoeding nodig hebben heel normaal. Doorslapen overigens ook, het is gewoon heel verschillend per kindje

één maand geleden

Hier wisselend. Soms slaapt hij door, afgelopen nacht was hij om 3u even wakker en ging weer slapen 4u weer wakker.... huilt niet heel hard maar moppert wat. Vannacht wel weer een flesje gehad (100/120ml) Krijgt ook een late fles om 23u. Slaapt gelukkig wel vaker door dan niet (gemiddeld 2x pw een nachtflesje)