15 Reacties

één maand geleden

Ik heb wel een controle gehad met 6 weken, ook keizersnede gehad. Ik kreeg de afspraak gelijk mee toen ik naar huis mocht. Zou zeker even bellen met de poli om te horen. Zeker als je nog met bepaalde vragen zit naar aanleiding van je bevalling

één maand geleden

Zelf wel na controle gehad ivm HELLP syndroom, maar werd me verteld dat ze eigenlijk tegenwoordig geen na controles meer doen alleen in sommige gevallen nog

één maand geleden

Ik ben 11 weken bevallen, niet via keizersnede maar wel gehele zwangerschap als medisch via gynaecoloog.. en ook geen bericht over nacontrole gehad. Vond het ook al zo gek... maar voor mij hoeft het nu ook niet meer!

één maand geleden

Ik ben vaginaal bevallen maar de VK heeft mij aangegeven dat een nacontrole na 6 weken alleen op eigen verzoek plaatsvindt. Weet niet of dat anders is met een KS?

één maand geleden

Verschilt per ziekenhuis. Zelf bevallen in MMCVeldhoven en daar plannen ze je standaard in voor een telefonische nacontrole als je dit wilt. Ik had er ook voor kunnen kiezen de nacontrole bij de verloskundige te hebben (dit werd gevraagd in de kraamweek). Ivm gecompliceerde bevalling en uiteindelijk keizersnede werd mij geadviseerd toch een fysieke na controle te nemen. De na controle was met ruim 5 weken. Zou er toch maar even achteraan bellen.

één maand geleden

Ik 6 weken later telefonisch met de arts die de keizersnede uitvoerde. Stelde niet heel veel voor maar kon nog even wat vragen stellen over die dag en ze had nog advies om een volgende zwangerschap gelijk voor kz te gaan. Via de verloskundige heb ik een fysieke nacontrole gehad ook rond die tijd en dat was meer een gesprek over anticonceptie en ze voelde even of mn buikspieren al samenkwamen

één maand geleden

Ik ben bevallen in het zkh. Had na 10 weken een fysieke afspraak met de verloskundige van het zkh, die mijn bevalling heeft begeleid. Was een gesprek over hoe het nu gaat, kort besproken hoe ik alles heb ervaren en of ik nog vragen etc had.

één maand geleden

Vaginale bevalling gehad en telefonische afspraak met 5 weken om terug te blikken op bevalling en of ik nog vragen had vanuit zkh.

één maand geleden

Ik heb wel nacontrole hehad, telefonisch na 6 weken na keizersnede. Stelde weinig voor🤣 “ja absoluut niet binnen jaar zwanger worden, al over anticonceptie nagedacht?” “Hoe is het verder? Ja nou mooi”

één maand geleden

Bij ons moet je zelf bellen voor een afspraak.

één maand geleden

Na spoedkeizersnede met 6 weken nacontrole gehad. Omdat de gynaecoloog die haar gehaald heeft toen vakantie had zijn we met 8 weken ook nog een keer bij haar geweest. Ging vooral ook om te vragen hoe we er op terugkijken, wat het ziekenhuis eventueel anders had kunnen doen etc. Vond het een mooi gesprek. We hadden de baby ook mee en dat vond de gynaecoloog helemaal fantastisch, leuk om terug te zien wie ze nou eigenlijk op de wereld heeft gezet 😅

één maand geleden

Reactie op lavieenrose

Bij ons moet je zelf bellen voor een afspraak.
Hier ook. Bij zowel vaginale bevalling als keizersnede

één maand geleden

Eerste keizersnede ook geen nacontrole gehad (corona tijd) Nu na de 2 keizersnede telefonisch na 5 weken. Afspraak werd gemaakt toen we uit het ziekenhuis ontslagen werden. Je kunt zelf het beste even bellen met de afdeling als je nog een controle wilt.

één maand geleden

Ik ook een keizersnede... nacontrolle na 2 weken