15 Reacties
één maand geleden
Verschilt per ziekenhuis. Zelf bevallen in MMCVeldhoven en daar plannen ze je standaard in voor een telefonische nacontrole als je dit wilt. Ik had er ook voor kunnen kiezen de nacontrole bij de verloskundige te hebben (dit werd gevraagd in de kraamweek). Ivm gecompliceerde bevalling en uiteindelijk keizersnede werd mij geadviseerd toch een fysieke na controle te nemen. De na controle was met ruim 5 weken. Zou er toch maar even achteraan bellen.
één maand geleden
Ik 6 weken later telefonisch met de arts die de keizersnede uitvoerde. Stelde niet heel veel voor maar kon nog even wat vragen stellen over die dag en ze had nog advies om een volgende zwangerschap gelijk voor kz te gaan. Via de verloskundige heb ik een fysieke nacontrole gehad ook rond die tijd en dat was meer een gesprek over anticonceptie en ze voelde even of mn buikspieren al samenkwamen
één maand geleden
Na spoedkeizersnede met 6 weken nacontrole gehad. Omdat de gynaecoloog die haar gehaald heeft toen vakantie had zijn we met 8 weken ook nog een keer bij haar geweest.
Ging vooral ook om te vragen hoe we er op terugkijken, wat het ziekenhuis eventueel anders had kunnen doen etc. Vond het een mooi gesprek. We hadden de baby ook mee en dat vond de gynaecoloog helemaal fantastisch, leuk om terug te zien wie ze nou eigenlijk op de wereld heeft gezet 😅
één maand geleden
Eerste keizersnede ook geen nacontrole gehad (corona tijd) Nu na de 2 keizersnede telefonisch na 5 weken.
Afspraak werd gemaakt toen we uit het ziekenhuis ontslagen werden.
Je kunt zelf het beste even bellen met de afdeling als je nog een controle wilt.