92 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Komen jullie gezellig bij de kiindspeeltuin? Daar zijn we allemaal onder el ...
Ik kende het niet en heb een beetje vlug gekeken. Wat vind jij de toegevoegde waarde ervan? Het community aspect lijkt me wel fijn, maar ik daarvoor vind ik het wel prijzig. Veel info vind je tegenwoordig ook online als je wil lezen.
7 maanden geleden
Wat een fijn topic! Ik kan mij hier heel erg in vinden en sluit me dan ook graag aan.
Ik zou ook graag een badbevalling hebben met zo min mogelijk interventies en de navelstreng laten uitkloppen.
Ik vind de popcasts Mama’en van Nina Pierson erg fijn om naar te luisteren en zijn ook gefocust rondom holistische wijzen/natuurlijke kracht van de vrouw dus misschien een tipje voor anderen 😊
7 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Ik vind dit ook heel interessant! Ik heb zelf nog geen ervaring want dit za ...
Wat leuk! Mijn vriend is ook Marokkaans en dit is ook ons eerste kindje. Ik kan me vinden in wat je zegt. Onze babies worden verreikt met een cultuur waar veel nog op gevoel gaat en ervaring van generaties terug 🥰
7 maanden geleden
Reactie op Immie26
Ik kende het niet en heb een beetje vlug gekeken. Wat vind jij de toegevoeg ...
Eigenlijk staat alles wat je wilt weten heel handig bij elkaar. Je kunt elkaar altijd vragen stellen en meelezen met andere vragen en antwoorden. Er is een marktplaats en vooral het community aspect (+in je eigen regio) is heel erg fijn! Verder zijn er iedere maand expertsessies en kun je ook naar offline bijeenkomsten, bijvoorbeeld met zijn allen naar de natuurspeeltuin.
7 maanden geleden
Ik voed ook op deze manier op en lig as we speak naast mijn peuters bed met z'n handje vast tot hij slaapt. 's nachts slaapt hij vaak bij ons verder.
Ik ben van hem 'gewoon' thuis bevallen en hoop dit keer weer, maar dan met een bad erbij. Ik wil hem niet bij de bevalling, dat is voor mij net een stapje te ver. Ik had bij hem best wat pijn en maakte veel geluid om dat kwijt te raken en ik wil hem daar niet mee confronteren. Ga wel bevalfotos met hem kijken erna zodat hij het snapt hoe de baby uit de buik naar buiten is gekomen.
Verder is meer speerpunt ook wel kinderen overal bij betrekken. Koken elke dag samen in de leertoren bijv. Maar ook heus wel eens tv kijken en hij gaat een dag pw naar de opvang.
7 maanden geleden
Grotendeels is dit hoe wij opvoeden. Kindvolgend. Thuis bevallen zonder interventies, lang borstvoeding gegeven (op verzoek) dat ons kind zelf heeft afgebouwd, lang bij ons op de kamer geslapen, nu blijven we bij haar tot ze slaapt, bij onrust slaapt ze tussen ons, veel gedragen. Rapley en purée door elkaar gegeven. Wel gaat ze 3 dagen per week naar de opvang, maar daar gaat ze heel goed op. Andere kindjes om mee te spelen, veel uitdaging, veel dingen doen die we thuis niet doen.
7 maanden geleden
De ergobaby embrace is trouwens een hele fijne draagzak voor de eerste maanden. Ik vond een doek dan nog niet fijn, om steeds te knopen en weer af.
7 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Leuk topic! Mijn dochtertje is nu bijna 18 maanden, pittig meisje, maar wij ...
Oh ik heb nooit van het natuurlijk spreekuur gehoord, is dat via het cb in Tilburg of juist helemaal ergens anders/ losstaand?
We volgen wel het vaccinatieprogramma, dus weet niet of dat daar ook kan? Verder wijken we namelijk veel af van het cb qua visie 😅
Bv op verzoek, heel lang samen slapen en nog steeds als ze het nodig heeft, kleintjes methode qua vaste voedsel etc. Al een paar keer moeten ‘verantwoorden’ waarom we het zo doen…. Wonen zelf ook in Tilburg 😊
7 maanden geleden
Ik herken mij en mijn partner heel erg in deze stijl. Wij volgen heel erg onze dochter. En dat gaan we zo ook doen met de tweede. Ze sliep tot een week geleden iedere nacht bij ons en nu slaapt ze fantastisch in haar vloerbed. Dragen lukte niet langer dan 4 maanden. Wij hebben een erg groot kind en mijn schouders verzuurden door het gewicht. Dus als er tips zijn over het dragen hoor ik die graag!!
Mijn angst voor de tweede is dat mijn bevalling weer eindigt in een spoedkeizersnede en een borstontsteking (dat was hier het begin van het einde van ons bv avontuur vanwege de productie die kelderde)…
7 maanden geleden
Reactie op momlin
Ik herken mij en mijn partner heel erg in deze stijl. Wij volgen heel erg o ...
Ah wat mooi! Hier ook een vloerbed fan. Wel minder lang samen geslapen dan we wilden, maar vooral omdat ze zo slecht sliep dat we zijn gaan afwisselen zodat we niet omvielen. Met het vloerbed kok 1 bij haar gaan liggen.
Voor het dragen een draagconsulent! Die kan precies met je meekijken wat voor een draagzak/doek goed werkt. Als we de draagzak goed hebben zitten, voel ik onze dochter van 10kg amper, dus denk dat zo iemand je goed kan helpen met hoe het voor jou ook fijn is.
7 maanden geleden
Ik ben wel benieuwd of een van jullie misschien tips heeft qua slapen, mijn dochtertje slaapt sinds ze 4 maanden is (nu 18) al slecht. Ze wordt meerdere keren per nacht huilend wakker en dan moeten we haar troosten OF ze is 3 uur lang klaarwakker. We hebben al van alles geprobeerd, white noise, bedje ergens anders zetten, samen slapen (werkt niet want ze gaat spelen), extra fles, willen rompers, lavendelolie, langere wakkertijd, kortere wakkertijd et etc. Het enige wat helpt is haar oppakken en bij ons houden tot ze weer slaapt, in de middag valt ze zelf in slaap, avond blijf ik bij haar op de kamer maar duurt dan 1 tot 1,5 uur eer ze slaapt. Wie weet heeft een van jullie een gouden tip🤞
7 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Ik ben wel benieuwd of een van jullie misschien tips heeft qua slapen, mijn ...
Dat kan vermoeiend zijn hè?! Heb je een medische oorzaak uitgesloten? Je zou iets met geur van jezelf bij haar in de buurt kunnen leggen. Dan heeft ze wellicht het gevoel dat ze veiliger is. Wat is er met 4 maanden gebeurd? Weet je dat nog? Misschien speelt dat mee? Chiropractor kan ook wonderen verrichten. Zou wel proberen om een langere tijd hetzelfde ritme aan te bieden. Sterkte lieve mama, je doet het sowieso goed!
7 maanden geleden
Reactie op Mandyr91
Ik ben wel benieuwd of een van jullie misschien tips heeft qua slapen, mijn ...
Wat lastig zeg!
Heb je qua medisch de volgende dingen al uitgesloten?
- Koemelkallergie
- Kno problemen (oortjes/amandelen)
Verder hebben wij 2 keer veel baat gehad bij een luisterkindafstemming.
7 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Dat kan vermoeiend zijn hè?! Heb je een medische oorzaak uitgesloten? Je zo ...
Ja zeker nu ik ook nog is zwanger ben. Ja we zijn bij kinderarts en al geweest. Rond de 4 maanden hebben we een weekje nexium gebruikt tegen de reflux, maar zijn we direct mee gestopt toen we merkte dat ze niet meer kon poepen daarna. Dus toen osteopaat bezocht en lichamelijk is er niets verder aan haar. Vast ritme heeft ze ook al een hele tijd, met wakkertijd verlengen/verkorten heb ik het echt over een half uurtje maar. Ook met geur al gewerkt, maar niks lijkt te werken en het is een eindeloos iets lijkt wel. En heel soms slaapt ze ineens een nacht door, zoals afgelopen zaterdag, dus er is geen pijl op te trekken
7 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Wat lastig zeg!
Heb je qua medisch de volgende dingen al uitgesloten?
- K ...
Nog nooit gehoord van een luisterkindafstemming, wat houdt het in? Koemelkallergie is het sowieso niet, ik heb ook niet het idee dat het iets medisch is, ze is sowieso een erg gevoelig meisje. Iemand van cb zei dat er bij sommige kindjes gewoon geen verklaring is voor slecht slapen, ik denk dat zij een van die kindjes is, maar stiekem blijf ik hoop houden dat het ooit goedkomt
7 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Ah wat mooi! Hier ook een vloerbed fan. Wel minder lang samen geslapen dan ...
Ik heb deze draagzak via de draagconsulent, maar misschien is het een idee om even terug te gaan. Kan haar nu niet meer dragen vanwege mijn zwangerschap, maar had haar graag langer gedragen!!
7 maanden geleden
Is het iedere keer op hetzelfde tijdstip dat ze wakker wordt? Het kan ook gewoon het lastiger verwerken van de indrukken van overdag zijn. Heb je die indruk?
7 maanden geleden
Reactie op CarolineF1986
Is het iedere keer op hetzelfde tijdstip dat ze wakker wordt? Het kan ook g ...
Nee het wisselt, soms om 22 al een keer, maar vaak rond 1/2 en/of rond 3/4 of rond 5, maar afgelopen nacht was het een keer of 5 en dan meestal die tijden. Maar normaal een keer of 2/3 of 1x 3 uur lang wakker
Ja geen idee, op een geven moment weet je het gewoon echt niet meer en ben je echt ten einde raad ook
7 maanden geleden
Reactie op momlin
Ik herken mij en mijn partner heel erg in deze stijl. Wij volgen heel erg o ...
Op de rug dragen!