92 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Nee het wisselt, soms om 22 al een keer, maar vaak rond 1/2 en/of rond 3/4 ...
Tjonge wat lastig zeg! Nou misschien is dat luisterkindafstemming wat. Ga voor jullie duimen!

7 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Wat leuk! Mijn vriend is ook Marokkaans en dit is ook ons eerste kindje. Ik ...
Ah wat leuk! Ja bijzonder hè 🥰

7 maanden geleden

Onszelf nooit in een hokje geduwd, maar als ik het zo lees horen wij in dit hokje🤣. Naast dat je een bepaalde opvoedstijl toepast ben ik ook van mening dat elk kind gebaat kan zijn bij een andere opvoedstijl. Die van ons houd van geborgenheid… en wij ook😊

7 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Vaccineren doen ze ook! Hun hebben alleen een wat andere kijk op dingen dan ...
Thanks!!

7 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Nog nooit gehoord van een luisterkindafstemming, wat houdt het in? Koemelka ...
Sorry, heel laat antwoord! Bij een luisterkindafstemming gaat iemand op afstand contact maken met je kindje, om op die manier een soort van gesprek te voeren over wat er speelt. Bij ons had onze dochter 2x last van een auralifter, klinkt wazig, maar de dag erna steeds een wereld van verschil.

7 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Eigenlijk staat alles wat je wilt weten heel handig bij elkaar. Je kunt elk ...
Toch nog een vraagje over de kiindspeeltuin. Ik merk dat ik me qua stijl ouderschap altijd voor een heel groot deel kan vinden in wat zij schrijven. Alleen op de bewust ouderschap groep van kiind op facebook, merk ik soms wel dat sommige mensen daar redelijk fel kunnen zijn. Bijvoorbeeld op onderwerpen als thuis blijven of niet vaccineren. Wij vaccineren wel, en onze dochter gaat 3 dagen naar een gastouder. Wij voelen ons daar uiteraard helemaal oke bij, maar het valt niet helemaal in het plaatje wat ik op die groep iig vaak tegen kom. Is het dan nog steeds een fijne plek? Of kan er daar soms ook zo fel gereageerd worden?

7 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Toch nog een vraagje over de kiindspeeltuin. Ik merk dat ik me qua stijl ou ...
Ik begrijp je helemaal! Zelf zit ik er ook tussenin en voel mij prima thuis. Wij zitten er ook tussen. Binnenkort komt er een actie voor nieuwe leden die een kijkje willen nemen. Ik zal jullie op de hoogte houden 😃

7 maanden geleden

Laten jullie je kindje ook vaccineren?

7 maanden geleden

Reactie op roosss12

Nee wij niet

7 maanden geleden

Reactie op roosss12

Wij absoluut :)

7 maanden geleden

Wel bijzonder al een opvoedstijl te hebben zonder überhaupt te weten wat voor soort kind je krijgt. Miss heeft jou kind wel baat bij ritme ipv los. Of moet je je kind wel soms (gepast) straffen omdat hij/zij anders absoluut niet luisterd en er een potje van maakt. Het is denk heel afhankelijk van het basis karakter van je kind welke soort opvoeding het kind nodig heeft. Er zijn ook kinderen die de borst niet meer willen na 1 maand, dat weet je allemaal van te voren niet. Zodoende vind ik dit persoonlijk een wat bijzonder topic. Ik ben niet voor of tegen, iedereen voedt zijn of haar kind op zoals dat goed voelt.

7 maanden geleden

Reactie op roosss12

Ja, 100% die vaccinaties zijn er niet voor niets. Daarnaast zijn er de afgelopen tijd ook baby's overleden aan kinkhoest. Ik vind hierin de ouders schuldig!

7 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Ja, 100% die vaccinaties zijn er niet voor niets. Daarnaast zijn er de afge ...
Zullen we elkaar in hun waarde laten. Als je je niet thuis voelt bij dit topic, dan hoef je niet per se te reageren. Dat kan in andere topics.

7 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Wel bijzonder al een opvoedstijl te hebben zonder überhaupt te weten wat vo ...
Maar juist wat jij omschrijft past bijna bij deze stijl. Of ja, je zegt: je weet nog niet hoe je het gaat doen, want je moet kijken naar je kind. En dat is het hele uitgangspunt van dit topic. Maar daar zit ook een bepaalde visie achter, ik geloof 100% in een opvoeding zonder straffen, wat voor een kind je ook hebt. Dus je kunt zeker al wel een gevoel hebben wat bij je past of niet. Je hoeft ook niet voor of tegen te zijn, ik schreef al in de opening: is het niks voor jou, scroll dan gewoon door. Dit is juist bedoeld als veilige plek om het daarover te hebben. Staat het je niet aan, genoeg andere topics waar jij wel je aansluiting bij vindt.

7 maanden geleden

Het was niet bedoeld om een discussie over vaccinaties te openen, dat is ook tegen de regels van het forum. Ik had het enkel als voorbeeld genoemd over de kiindspeeltuin, maar laten we hier snel mee stoppen voor je topic gesloten wordt.

7 maanden geleden

Hoi allemaal, Topics en discussies over vaccineren zijn niet toegestaan op het forum. Ik wil jullie dan ook vragen om dit onderwerp verder te laten voor wat het is. Anders moeten we het topic helaas sluiten, zou echt zonde zijn. Liefs, Eliza

7 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Wel bijzonder al een opvoedstijl te hebben zonder überhaupt te weten wat vo ...
Wij zijn juist bij (grotendeels) deze visie/stijl uitgekomen op basis van hoe onze dochter is. Het is bij ons heel vanzelf gegaan, zonder dat we wisten dat het uberhaupt een naam heeft.

7 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Zullen we elkaar in hun waarde laten. Als je je niet thuis voelt bij dit to ...
Dat heeft hier toch niets mee te maken. Het is een vraag en ik geen antwoord met mijn mening. Dat dat niet jouw mening is maakt mijn antwoord niet respectloos. Beetje gekke reactie.

7 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij zijn juist bij (grotendeels) deze visie/stijl uitgekomen op basis van h ...
Dat is mooi :)!!!

7 maanden geleden

Reactie op Kells1986

Dat is mooi :)!!!
Ja en sommige dingen doen wij ook totaal het tegenovergestelde hoor. Onze dochtet heeft 24 uur bv gehad bijvoorbeeld en beide kindjes vanaf de 22 vaccinatie ook gevaccineerd. En ook heeft onzr dochter wel eens op de gang gestaan🫣🤣 Maar hee, wij zijn ook menselijk en dus zoals het bij ons en de kids past en toevallig is dat dus ook een bepaalde stijl/stroming hahahah