92 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Ja en sommige dingen doen wij ook totaal het tegenovergestelde hoor. Onze d ...
Dat is toch top! Ik ben ook niet tegen de genoemde opvoeding hoor, meer verbaasd dat mensen al helemaal weten hoe ze het aanpakken. Zo kan ik mij meer vinden in jou verhaal. Je past onbewust mogelijk veel toe, want dat werkt en gaat goed!! Alleen maar heel fijn!
7 maanden geleden
Reactie op Kells1986
Dat is toch top! Ik ben ook niet tegen de genoemde opvoeding hoor, meer ver ...
Hier is het van beide gegaan, maar je hebt ook al een deel kunnen lezen in mijn openingspost.
Bij onze dochter kwamen we er vooral achter dat dit heel erg bij ons past en we automatisch al veel dingen zo doen. Maar tegelijkertijd wist ik heel veel dingen ook al vooraf. Tijdens de zwangerschap heb ik me heel erg ingelezen in het ouderschap, op die manier voel je ook al heel goed aan wat bij je past en niet. Ik denk dat er meer ouders zijn die dat doen, ookal is het hun eerste kindje. Hoe fijn is het dan dat er een plek is waar je vragen kan stellen aan mensen die eenzelfde denkwijze hebben? Juist omdat de adviezen van het CB/je tante/de buurvrouw etc vaak hier ver vanaf staan. Voordat onze dochter geboren was wist ik bijvoorbeeld ook al dat ik ten minste 2 jaar borstvoeding wilde geven, en met 6 maanden met hapjes wilde starten en dan het liefst volgens rapley. Dat is ook door het inlezen gekomen. Niet alles hoef je pas op het moment zelf te bedenken. Daarom is het helemaal niet zo gek om al voordat je kindje er is te weten wat bij je past. Sterker nog, het maakt het zoeken naar wat werkt juist een stuk makkelijker, omdat je een hele hoop adviezen die regel recht tegen je gevoel in gaan kan ontwijken.
6 maanden geleden
Via kiind kun je nu een maand snuffelen in de kiindspeeltuin voor 7 euro
3 maanden geleden
Een hele tijd geleden dit topic!
Inmiddels is onze zoon 2,5 week oud en zoals het hoort een aapje dat het liefst de hele dag aan mama geplakt zit. Maar ook de peuter plakt graag aan me. Hoe zorgen jullie dat je niet gigantisch touched out raakt? Ik merk dat ik, terwijl ik weet dat het heel normaal is, het ontzettend lastig vind om me er aan toe te geven.
3 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Inmiddels is onze zoon 2,5 week oud en z ...
Ik hou hem na de voeding nog lekker bij mij en leg hem dan toch af en toe in de box in een nestje. Hij slaapt daar of in de cosleeper dan heerlijk. Heb dan ook een hele makkelijke baby die amper krampjes heeft en huilt. Eigenlijk is alles prima voor hem. Alle babies zijn weer anders. Doe lekker wat goed voelt. Je bent zelf ook belangrijk (mijn mening). Wat is het een cadeau hè, kan het nog steeds soms niet geloven dat hij er echt is 💛
3 maanden geleden
Ach die van jullie is er! Die van mij nog niet... maar misschien maar goed ook want vannacht nog een peuter met waterpokken in mijn bed. En zit nu ook nog in de kamer... was er helemaal klaar voor maar als ander kind je dan weer zo nodig heeft voel ik meteen minder ruimte om te bevallen.
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Ach die van jullie is er! Die van mij nog niet... maar misschien maar goed ...
Hier ook nog niet, donderdag uitgerekend, maar mijn dochtertje heeft geen waterpokken maar hand,voet en mond ziekte. Dus van mij mag de baby komen als zij weer opgeknapt is. Hoop dat jouw oliebol er snel vanaf is!
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Ach die van jullie is er! Die van mij nog niet... maar misschien maar goed ...
Ah hier precies hetzelfde! Vanmorgen de waterpokken ontdekt en vandaag de uitgerekende datum. Wat een timing hè… maar wat doe je eraan..😅
Maar snap je gevoel helemaal: vind het helemaal niet fijn om haar bij anderen te brengen wanneer de bevalling begint als ze zo niet lekker is..
hopelijk valt het mee! Sterkte daar!
3 maanden geleden
Leuk topic! Lees en praat graag mee 😃 dit past ook in mijn straatje. Ik heb al 2 kinderen, van 5 en (bijna) 4. Hoewel het opvoeden zonder straffen en belonen niet altijd even goed lukt, volgen we wel zoveel mogelijk de behoeftes van onze kinderen😍
Hier zal ook een thuisbevalling in bad komen met halve lotus en zullen we samen slapen. Ledikant is al omgebouwd tot co 🥰 zo veel mogelijk knuffelen, draagzak en de wens is om lang borstvoeding te geven.
3 maanden geleden
Wat heerst er veel weer ineens!
Ontopic: ik vind het wel nog spannend hoe straks een peuter en baby te combineren en dezelfde opvoeding te houden. Ik ben vooral van alles samen doen: koken in de leertoren, zelf proberen aan te kleden, bij het boodschappen doen mandje mogen rijden en alles mogen pakken etc. M'n zoontje gaat op zulke dagen echt het best, maar dat vereist best veel aandacht en tijd.
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Wat heerst er veel weer ineens!
Ontopic: ik vind het wel nog spannend hoe ...
Het leuke is dat nummer 2 dit afkijkt bij de oudste en de oudste het ook gaat leren aan de jongste. Dat scheelt jou weer tijd en ze houden elkaar bezig. Alleen altijd koken met 2 kleintjes erbij die overal mee willen helpen kan erg vermoeiend zijn 😅
3 maanden geleden
Reactie op BijDeMolen
Inmiddels is onze zoon 2,5 week oud en z ...
Ik had dit ook heel erg toen mijn 2de geboren werd. Die wilde ook geen seconde alleen liggen en mijn oudste liefst ook niet. Het makkelijkste was toch wel mentaal accepteren. De jongste heeft de eerste 5 maanden in de draagdoek geleefd zo ongeveer. Kreeg er veel commentaar op, maar dit was de enige werkbare manier. De verzorging van de oudste deed ik eigenlijk gewoon met de jongste in de draagdoek. Dat is wel warm, maar goed te doen. Probeer het te accepteren en weet vooral dat deze tijd ook weer voorbij gaat!
3 maanden geleden
Leuk dat dit topic weer nieuw leven ingeblazen heeft 😊
Ik heb gelijk een vraagje; mijn zoon van 9 dagen oud lijkt een steeds droger huidje te krijgen. Hij is twee keer in bad geweest (met alleen water nog). Ik heb zo lang mogelijk gewacht verzorgingsproducten in zijn routine te incorporeren maar denk dat hij er nu wel baat bij zou kunnen hebben. Ik heb pure shea boter of kokosolie bijv. maar ook de baby lijn van Weleda.
Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of..?
3 maanden geleden
Reactie op Naomi.89
Leuk dat dit topic weer nieuw leven ingeblazen heeft 😊
Ik heb gelijk een ...
Ik gebruikte bij mijn eerste voor alles kokosolie in het eerste jaar! Als luierzalf en als bodylotion na badje. Zou het denk even uitproberen.
3 maanden geleden
Hoe slapen jullie met je baby? Onze dochter is nu 11 dagen oud en slaapt snachts nog erg onrustig. Ik merk weinig verschil met wel/niet inbakeren, slaapzakje, deken. Heb een hoop spulletjes gehad en over van onze zoon dus van alles geprobeerd. Ga toch maar (weer) samen slapen. Wie doet dit ook? Welke houding, hoeveel laagjes trekken jullie de baby aan etc?
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Hoe slapen jullie met je baby? Onze dochter is nu 11 dagen oud en slaapt sn ...
Wij houden dit zo veel mogelijk aan
https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
3 maanden geleden
Wij gaan in november hier heen, ik gok dat hier nog wel meer mensen zitten die het interessant kunnen vinden, dus deel het hier even :)
https://moenfestival.nl/