62 Reacties

4 maanden geleden

Grappig dat eigenlijk niemand hier op rekent he. Bij nr 1 valt het namelijk erg mee. Ze hebben mij uitgelegd dat bij nr 1 je ballon nog 'nieuw' was en snel weer terugtrekt, maar bij nr 2 3 en 4 heftiger is omdat het nu een slappere ballon is.

4 maanden geleden

Reactie op layla223

He wat?? Ik dacht altijd dat naweeën gewoon nog een uurtje ofzo langer door ...
Dat is voor de placenta! Daarna heb je meerdere dagen kramp (vergelijkbaarn met zwaardere ongesteldheidskramp), omdat je baarmoeder weer terug moet naar de normale afmeting). In vergelijking met echte weeen stelt t niets voor hoor, maar heb vannacht echt wel ff pittige momenten gehad. Maar bij nr 1 dus 0 last van gehad. Maar toen was ik ook leeggezogen in de OK. Maar bij nr 1 is t dis ook minder heftig zeggen ze. Moet zeggen dat het nu al stukje minder is. Maar als ik zie wat m'n lijf al aan stolsel eruit heeft gegooid snap ik de pijn. Echt stolsel ter grootte van een hand. Schrok me de pleuris haha

4 maanden geleden

Naweeën zijn best vervelend maar t is wel heel goed dat je ze hebt! Je lichaam weet nu echt veel beter wat t moet doen voor je herstel en dit sneller en beter te laten verlopen. Ik vond ze ook heel pittig maar dit klinkt heel gek heb ze wel omarmt. Dit voelde voor mij dat ik alles goed deed op dat moment voor mij en Yinthe. Kijk dat mijn man t moet bezuren dat ik m uitscheld voor lul dat hij geen pijn heeft hiervan en dat t zijn schuld is haha ja tja... (Oke ik heb heel zn arm blauw geknepen hahahaha) Wat ik gedaan heb was een lekker kruikje maken met warm water geen kokend water zodat dat lekker warm was voor beide met de borstvoeding (dan waren ze bij mij op zn heftigst)

4 maanden geleden

O jeetje dat belooft wat, bij de eerste ook al ontzettend pijnlijke naweeën gehad. Mij werd verteld dat die zo heftig waren omdat de bevalling zo snel ging (3 uur van begin tot eind). Ben benieuwd nu dan bij de tweede 🤯🥹

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Naweeën zijn best vervelend maar t is wel heel goed dat je ze hebt! Je lic ...
Ja man met de bv is het echt heel naar 🫡 of als m'n andere kind huilt krijg ik ze ook 🤣 niks helpt

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik vind ze net zo pijnlijk als ontsluiting weeen maar dan in de begin fase zo rond 2 cm zeg maar. Moet ze echt weg puffen 1 2 3333333 😂😭💀

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ja man met de bv is het echt heel naar 🫡 of als m'n andere kind huilt krij ...
Nou dat heb ik weer niet maar wel een toeschietreflex waar je u tegen zegt haha

4 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Ik vind ze net zo pijnlijk als ontsluiting weeen maar dan in de begin fase ...
Ja alleen duurden ze veel langer dan 1 minuut 😅

4 maanden geleden

Hier gelukkig na 24 uur wel al stukje minder qua pijn maar ik geef geen borstvoeding en slik aleve feminax. Volgens mij mag je ook wel gewoon aleve en ibuprofen als je BV geeft. Toen ik vanochtend ging douchen en zag wat voor stolsels er uit kwamen snapte ik die bak ellende aan pijn ook ineens. Had.vorige keer operatief verwijderde.placenta dus alles was al weggehaald. Ik ga er vanuit dat het steeds minder wordt. Maar omarmen doe ik het niet. Vind echt dat we als vrouwen teveel moeten doen haha

4 maanden geleden

Probeer dit mantra: iedere nawee zorgt ervoor dat je baarmoeder krimpt en je sneller herstelt! Ik dacht alleen maar: platte buik, deze is voor jou!!

4 maanden geleden

Reactie op layla223

Ik heb ze ervaren als ontsluitingsweeën! Alleen had ik deze bevalling thank god geen beenweeën en mijn naweeën waren dus uitsluitend beenweeën, suuuuperchill... not...😵‍💫 Bij onze eerste nauwelijks gehad, nu dus echt heel heftig. Maar mijn baarmoeder was wel op dag 5 ofzo alweer helemaal terug, dus daar was t hem om te doen...🥲 Maar fijn is anders.

4 maanden geleden

Omg nog pijnlijker?? Bij mijn eerste waren ze echt zo heftig. Ik wist niet wat me overkwam 😩

4 maanden geleden

Join the club. Ik ben 9 dagen terug bevallen en fikse naweeën gehad, mogelijk versterkt door de snelle bevalling. Wat je zegt.. je moet ze echt wegademenen en daardoor stond het aanleggen mij de eerste dagen ook tegen. Ik moet wel zeggen dat mijn herstel nu veel sneller gaat dan met de eerste, misschien ook wel door die stomme naweeën. In het ziekenhuis heb ik paracetamol en ibuprofen gehad, anders kon ik niet slapen. Thuis heb ik een warme kruik op mijn buik gehad en dat deed ook echt goed. Ik kon toen ook gelijk stoppen met de ibuprofen en de paracetemol afbouwen. Ik wilde liever niet te veel van die troep in combinatie met borstvoeding, maar het heeft het wel echt dragelijker gemaakt. Het voelde soms alsof ik nog een keer ging bevallen 🥴

4 maanden geleden

Sterkte! 🤗 Hopelijk word het steeds een beetje dragelijker en krimpt je baarmoeder hierdoor ook beter.

4 maanden geleden

Reactie op Linda93

Join the club. Ik ben 9 dagen terug bevallen en fikse naweeën gehad, mogeli ...
Hen ik ook hoor in de nacht helemaal niet aangelegd of gekolft.... maar die na weeen deden zo pijn ik verstijf dan helemaal. Dan maar bijvoeden. Vandaag gelukkig aangelegd en goed kunnen kolven en melk opgevangen 😁👌 mentale gezondheid gaat voor!

4 maanden geleden

Reactie op Wielrenster

Probeer dit mantra: iedere nawee zorgt ervoor dat je baarmoeder krimpt en j ...
Hmm ja, alleen had ik nooit een platte buik.. dus die krijg ik er ook niet door haha

4 maanden geleden

Reactie op momlin

Omg nog pijnlijker?? Bij mijn eerste waren ze echt zo heftig. Ik wist niet ...
Oei, ja bij mij dus wel. Hopelijk valt het tzt mee bij jou of in ieder geval gelijk. Of wellicht was jij heeeeel snel bevallen? Dan is het erna ook veel intenser schijnt

4 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste dus geen na weeën gekregen, dus ben heel benieuwd hoe dat dit keer zal zijn🫣 weet niet wat ik ervan kan verwachten. Wel had ik enorm veel pijn van mn hechtingen met plassen, denk dat ik dan toch liever ook na weeën zou hebben gehad

4 maanden geleden

Ik ben ook 2 dagen geleden bevallen van ons derde zoontje en merk ook dat ik heftige naweeen heb😭

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Ik heb bij mijn eerste dus geen na weeën gekregen, dus ben heel benieuwd ho ...
Hetzelfde hier, ben heel benieuwd ...