10 Reacties
3 maanden geleden
Heyy ik lees even mee, heb zelf ook enorme last van mijn rug na het geven van borst voeding of na het kolven. ben 20ste bevallen en begin elke dag meer te twijfelen of ik borstvoeding geven wil doorzetten aangezien het mijn lichaam nu zo zwaar toetakelt.
3 maanden geleden
Vraag een lactatiekundige om een keertje mee te kijken! Ik heb veel tips gekregen voor de houding, bijv relaxed wat achterover zitten, schouders laag, en (voor mij verrassend) je bovenarm tegen je zij ipv een stukje naar voren. En naar je kindje kijken kan met je hoofd kantelen ipv je nek helemaal naar voren doen. Voedingskussen is bij mij eigenlijk te zacht dus een opgerolde handdoek geeft betere steun voor mijn elleboog, dat kun je ook proberen. Maar echt iemand die meekijkt is goud waard, we zijn nog zoveel uren bezig met bv!
3 maanden geleden
Reactie op Mirra roha
Kijk je naar je baby als hij drinkt? Want dat geeft nekpijn😅
Jaa dat wel. Misschien dat het daar van komt !
3 maanden geleden
Reactie op Evaa1991
Ja herkenbaar, ik los het maar op door regelmatig een massage in te plannen ...
Ahh dat vind ik ook een goeie.
3 maanden geleden
Reactie op Nijntje Zoomer
Heyy ik lees even mee, heb zelf ook enorme last van mijn rug na het geven v ...
Dit zou toch zonde zijn als het verder wel goed loopt. Hopen dat je wat aan de tips hebt 🙏
3 maanden geleden
Reactie op Anne de Munck
Ahh dat vind ik ook een goeie.
Meteen even een selfcare momentje voor jezelf 😉
De chiropractor vertelde overigens dat zij haar kind tijdens het voeden alleen aankijkt via een spiegel ipv rechtstreeks in het gezicht. Ik vind dat zelf nogal onpersoonlijk, dan heb ik liever nekpijn 😅 maar misschien is dat nog een idee om te doen als de pijn te heftig wordt?
3 maanden geleden
Ik voed graag liggend als het even kan. Baby valt dan lekker in slaap en ik kom ook even aan verplichte rust toe :). Verder zittend een voedingskussen ter ondersteuning