23 Reacties

7 dagen geleden

Ik los het zoals het hoort op met 15 ml water en geef dan de helft via een spuitje in haar mond doet ze prima ze vind het zelfs lekker. De andere helft gooi ik weg (als je een heel nauwkeurig keukenweegschaal heb kan je ook de helft van het zakje pakken met 7,5 cc water). Het liefst 30 minuten voor een voeding.

7 dagen geleden

Je kan het trouwens ook in de speen van je fles doen. Dus speen van je fles in de mond van je kindje en daar spuit je de medicijnen in. Dit sabbelen ze vaak ook zo op. Zo doen we dit meestal in het zkh.

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Je kan het trouwens ook in de speen van je fles doen. Dus speen van je fles ...
Maar dan blijven wel die korrels achter, of knip je de speen dan stuk zodat alles er goed door kan?

7 dagen geleden

Welke maat speen gebruik je? Ik heb maat 2 van de brown blijft minimaal achter en erna kan je deze speen op de fles zetten als ze flesjes drinkt dan drinkt ze dat laatste nog weg.

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Welke maat speen gebruik je? Ik heb maat 2 van de brown blijft minimaal ach ...
Speen 1 van avent. Speen 2 gaat echt nog niet, zeker niet met het spugen. Terwijl ze volgens avent al op speen 3 moet zitten. 🤷🏼‍♀️

7 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Speen 1 van avent. Speen 2 gaat echt nog niet, zeker niet met het spugen. T ...
Misschien alleen voor de nexium 2? En anders met een spuitje zoals hier gewoon in haar mond kleine beetjes als ze zuigt geven of in haar wangzak kleine beetjes doen. In het begin wat wat wennen en knoeien voor ze maar dat gaat na tijdje meestal beter.

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Misschien alleen voor de nexium 2? En anders met een spuitje zoals hier gew ...
Ik ga inderdaad met een spuitje proberen! Even kijken hoe dat lukt voor haar 😜

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Ik los het zoals het hoort op met 15 ml water en geef dan de helft via een ...
Deze manier gebruiken wij ook, gaat prima met een spuitje

7 dagen geleden

En moeten jullie ook 5mg geven? Al wel: maken jullie dan 10mg aan en de helft weggooien of gok je de helft van het zakje en dan 7,5cc water?

7 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

En moeten jullie ook 5mg geven? Al wel: maken jullie dan 10mg aan en de he ...
Ik los het zoals het hoort op met 15 ml water en geef dan de helft via een spuitje in haar mond doet ze prima ze vind het zelfs lekker. De andere helft gooi ik weg (als je een heel nauwkeurig keukenweegschaal heb kan je ook de helft van het zakje pakken met 7,5 cc water). Het liefst 30 minuten voor een voeding.

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Ik los het zoals het hoort op met 15 ml water en geef dan de helft via een ...
Sorry voor al m’n vragen hoor. De apotheek deed heel onduidelijk en m’n dochtertje was keihard aan het krijsen. De afgelopen 3 dagen waren de medicijnen dan misschien niet zo effectief maar gaan we vandaag anders doen! Hoop stiekem dat het spugen toch ook echt minder gaat worden. Vind het geen ramp om veel te wassen enzo maar echt heel ideaal is het ook niet. 😅

7 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Sorry voor al m’n vragen hoor. De apotheek deed heel onduidelijk en m’n doc ...
Geeft niks hoor als we elkaar kunnen helpen is dat fijn toch. Nexium heeft wel even de tijd nodig om te werken ze zeggen een periode van 1 week. Nu is het wel zo dat nexium niet helpt tegen het spugen maar het is een maag/slokdarm beschermer tegen de zuurheid van het braaksel. Het kan hierdoor wel het neveneffect hebben dat ze minder gaat spugen maar nexium zelf gaat het spugen niet tegen.

7 dagen geleden

Reactie op Minke92

Geeft niks hoor als we elkaar kunnen helpen is dat fijn toch. Nexium heeft ...
Nee klopt, weet ik hoor maar het zou een fijne bijkomstigheid zijn. Het belangrijkste is dat het zuur weg is en daardoor geen maagzweren meer!

7 dagen geleden

Wij hebben het twee weken gegeven aan onze dochter toen ze 8 weken was. Hielp totaal niet. Mee gestopt en haar klachten zijn vanzelf weg gegaan, nu 3 maanden.

7 dagen geleden

Onze kleine meid is inmiddels 4 maanden er vorige week paar dagen mee gestopt helaas wel veel slikken in haar bedje waarvan ze wakker wordt dus toen weer herstart. Heeft vaak tijd nodig

7 dagen geleden

Reactie op mommyfroms

Wij hebben het twee weken gegeven aan onze dochter toen ze 8 weken was. Hie ...
Fijn dat het bij jullie weg is gegaan! Hier wordt helaas alleen maar erger en spuugde ze bloed door de zweren. Ik hoop dat het vooral gewoon helpt tegen de plekjes/pijn!

6 dagen geleden

Hier los ik het ook op in 15cc en daarvan geven we dan 7,5cc vanuit een spuitje. Ze moest er even aan wennen, maar nu gaat het prima. Bij m’n zoontje destijds ook gedaan en hou ouder hij werd, hoe lekkerder hij het vond 😃

6 dagen geleden

Reactie op Flower22

Hier los ik het ook op in 15cc en daarvan geven we dan 7,5cc vanuit een spu ...
Ik heb vanavond voor het eerst met spuitje gedaan en dat ging prima, beetje onwennig maar ze deed totaal niet moeilijk dus denk dat het wel goedkomt!

6 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb vanavond voor het eerst met spuitje gedaan en dat ging prima, beetje ...
Super

5 dagen geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb vanavond voor het eerst met spuitje gedaan en dat ging prima, beetje ...
Fijn! De kinderarts zei trouwens dat het na 3 weken pas helemaal optimaal werkt, dus nog even ter info 😊 hoop dat je dochter er van opknapt!