15 Reacties

2 maanden geleden

Ik had 30.ml melk gedaan daarvan 10 gebruikt toen de medicatie erdoorheen en opgetrokken met een spuitje en het rustig in zijn mond gedaan omdat de substantie te dik was voor door de speen. Maar als hij zoveel last heeft van verborgen reflux raad ik echt een osteopaat aan. Onze zoon had ook heel veel last van verborgen reflux en sinds woensdag bij de osteopaat geweest en nu gaat het perfect een baby die 10 uur per dag huilde naar een vrolijk tevreden mannetje

2 maanden geleden

Reactie op BabyT 25 Jan

Ik had 30.ml melk gedaan daarvan 10 gebruikt toen de medicatie erdoorheen e ...
Ze zeggen tegen ons dat we het niet mogen mengen met ze melk.. dus echt 20cc en dan half zakje.. Hij krijgt 120 cc voeding en heeft gwn 50 cc laten staan.. En wij zijn naar kinder fysio geweest is zelfde als een osteopaat.. daar werden naar toe gestuurd door huisarts en daar kwam er uit dat hij dus verborgen Reflux had

2 maanden geleden

Reactie op Steffie25

Ze zeggen tegen ons dat we het niet mogen mengen met ze melk.. dus echt 20c ...
Hoe uitte die verbogen reflux. En hoe zagen jullie dagen eruit? Zat er een bepaald ritme in of non stop ...

2 maanden geleden

Reactie op BabyT 25 Jan

Ik had 30.ml melk gedaan daarvan 10 gebruikt toen de medicatie erdoorheen e ...
Meen je! Hoe uitte die verborgen reflux bij jullie?Hadden jullie dan ook wisselende dagen? Of hoe wist je er is echt iets aan de hand waar we wat mee moeten Mijn zoontje is de ene dag super tevreden rustige baby en dan zo ineens een dag later of 2 later hele dag huilen niet kunnen slapen schreeuwen van pijn lijkt het. En dan zitten wij echt met handen in het haar vreselijk. We begrijpen maar niet wat het is. Overprikkeling is het denk ik niet want ook als we dagen van rust reinheid regelmaat thuis hebben krijgt hij ineens alsnog zo'n dag van alleen maar huilen.

2 maanden geleden

Reactie op annesv92

Hoe uitte die verbogen reflux. En hoe zagen jullie dagen eruit? Zat er een ...
In de nacht ging het goed gewoon goed slapen en in de ochtend tot savonds laat alleen maar lopen krijsen en krijsen na ze voeding niet rustig te kunnen krijgen niet willen slapen.. op een duur naar huis arts geweest konden niks doen en heeft ons doorverwezen naar kinder fysio bijna zelfde als een osteopaat en die vertelde ons dat hij verborgen Reflux heeft omdat we ons verhaal vertelde en hij er veel symptomen er van weg heeft.

2 maanden geleden

Reactie op Steffie25

In de nacht ging het goed gewoon goed slapen en in de ochtend tot savonds l ...
Oké en hadden jullie dan okk dagen dat hij nergens last van leek te te hebben? En hoe is de behandeling dan bij reflux?

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft ook nexium. Ik geef de helft van het zakje. Met maar 5 ml water. Andere helft bewaar ik voor volgende dag. Anders kan je heel het zakje doen en dan met 10ml aanmengen en dan de helft er van geven, dus 5 ml. Maar dan moet je de andere helft weg gooien. Als je het hebt aangemaakt, mag je het niet bewaren. De poeder alleen wel nog een dag.

2 maanden geleden

Reactie op Steffie25

In de nacht ging het goed gewoon goed slapen en in de ochtend tot savonds l ...
Ja maar een osteopaat geeft aan dat reflux een oorzaak is van iets. Bij ons was dat voorkeushouding beknelling in nek en midden van de rug. Een kinderfysio en osteopaat is echt niet het zelfde. Heeft je kinderfysio tips gegeven kwa houdingen vasthouden enzovoort gevoelt aan nek en rugwervels en deze losser kunnen maken? Ik heb een houding gekregen waardoor hij nooit meer huilt nou dat is een verademing. Ben ook bij de kinderfysio geweest en due deed precies niks

2 maanden geleden

Reactie op Elzzjuuh

Mijn zoontje heeft ook nexium. Ik geef de helft van het zakje. Met maar 5 m ...
Hoe oud is u zoontje?? Want dit bedoel ik dus... Je leest hier inderdaad veel dat ze 5ml geven en half zakje plaatst van 20 ml water en half zakje.. Maarja ik weet niet hoe oud iedereen ze kindje is.. En wat het verschil is

2 maanden geleden

Reactie op BabyT 25 Jan

Ja maar een osteopaat geeft aan dat reflux een oorzaak is van iets. Bij ons ...
We moesten de kleine recht op een fles geven en halfuur a 3 kwartier recht op houden of recht op leggen dus dat ze hoofdje iets hoger ligt dan ze lichaam en deze kinder fysio werkt ook samen met een osteopaat.

2 maanden geleden

Ik kwam dit tegen en dacht deel het even: https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/refluxmedicatie-voor-baby-s-vergroot-risico-op-eczeem-hooikoorts-en-astma

2 maanden geleden

Wij hebben met de warme dagen op advies van cb 20.ml water gegeven en dat ging prima. Ons zoontje ging er in elk geval niet minder of anders van drinken, dus ik denk dat t prima kan!

2 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ik kwam dit tegen en dacht deel het even: https://www.gezondheidenwetensch ...
Huilen en krijsen van de pijn is wel een groot verschil maar bedankt!😅

2 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Wij hebben met de warme dagen op advies van cb 20.ml water gegeven en dat g ...
Ja de ggd bij ons zegt dat ze het liever niet hebben dat we 20 cc water geven met ze medicijnen want een baby van 6 weken mag niet zoveel water.

2 maanden geleden

Reactie op Steffie25

Ja de ggd bij ons zegt dat ze het liever niet hebben dat we 20 cc water gev ...
Ah oke, ons zoontke was 4 weken toen we het advies kregen met die hele hete dagen. Hij heeft dus ook een paar x 20 ml lauw water gekregen in die periode toen ie 4 a 5 weken was.