16 Reacties

3 maanden geleden

Yes! Had ik ook. Ik ben 1 augustus bevallen. Ik kon ook ff op bed in de middag door de kraamzorg. Maar idd adrenaline en gewoon bij je baby willen zijn, dat hielp niet echt. Door de moeheid lukt het me nu om een beetje te slapen overdag. Uurtje max

3 maanden geleden

Ja! Heeeel herkenbaar. Bij de tweede probeerde ik het los te laten door te beseffen dat je lichaam het aan kan en je hormonen helpen je wel. En door te liggen en te rusten geef je je lichaam ook al wat het nodig heeft. Het is allemaal tijdelijk en op den duur is die adrenaline uit je lijf en ga je door de hormonen alle slaap wel pakken die je pakken kan. Het komt echt goed! 😘

3 maanden geleden

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Door het weinige slapen voel ik me ook gewoon erg slap, duizelig/ misselijk.. ik probeer maar zoveel mogelijk te rusten en te liggen.

3 maanden geleden

Heel herkenbaar, onze kraamhulp gaf aan dat ik wel rust moest pakken ondanks dat slapen niet lukte. Dus ging in de avond lekker op bed series kijken met de kleine bij me. Overdag als het ging af en toe even buiten zitten. Dit hielp mij om de druk van het slapen los te laten en na een aantal dagen ging dat beter!

3 maanden geleden

Ik had dit ook en het wordt écht beter ❤️ nog even volhouden en zo veel mogelijk rusten als kan. Zet lekker een meditatie op, luister naar rustgevende muziek of doe ademhalingsoefeningen. Daar rust je ook van uit xx

3 maanden geleden

Ik ben op 2 augustus bevallen, en inderdaad heel herkenbaar. Merk dat ik vaak 's middags wel een paar uurtjes kan pakken, wat ik dan ook doe. Hopelijk wordt het snel beter🤞

3 maanden geleden

Ik had dit ook de eerste dagen, komt echt door de adrenaline. Wordt vanzelf beter! Ik slaap inmiddels (na 2,5 week) heel goed, zodra ik het kussen raak ben ik weg 😌

3 maanden geleden

Daar houd ik mij dan aan vast!🩵 Snachts niet slapen oke, maar dan overdag ook niet bij kunnen trekken is echt niet chill.. Hopelijk verandert dat snel😊

3 maanden geleden

Ik had dit ook, en doordat ik mega in paniek raakte na 3 dagen niet slapen was bij het hek van de dam en kreeg ik medicatie. Als ik toen had geweten dat het adrenaline was, maar ook dat een narcose niet mee helpt was het misschien wel heel anders geweest. Wel heb ik inmiddels fijne tips om te slapen. Probeer eens whitenoise, wellicht heb je die voor je baby? En wat helemaal fantastisch is; binaural beats. Spotify. Niet gelijk denken; niets voor mij. Probeer het overdag eens. Je lijf raakt onbewust heel zen erdoor! En anders even kort iets doen. Denk aan een artikel in een tijdschrift, toch even snel wat drinken. Heel even uit je bed in ieder geval als je teveel in gedachte/paniek raakt. Daar moet je even uit

3 maanden geleden

Heel herkenbaar! Had ik ook en wat een geweld is die kraamweek inderdaad… Wat mij hielp was het in ieder geval loslaten. Je kan in deze situatie echt veel meer aan dan je denkt. Daarnaast gebruikte ik magnesium olie (onder voeten, oksels en binnenkant benen) als ik ging slapen en was mijn vriend zo lief om mijn voeten te masseren voor het slapen gaan. Dat laatste is voor mij echt een tool om te ontspannen en in deze situatie dus echt heel handig. Ik zou zeggen: ga na wat voor jou werkt en laat iedereen je hierbij helpen :).

3 maanden geleden

Is je zoontje telkens bij je? Ik kom beter in slaap als ik alleen op de kamer ben en mijn zoontje beneden, wellicht helpt dat voor jou ook.

3 maanden geleden

Ik had dit bij mijn dochter ook uiteindelijk hielp het door mijn vriend naar een andere kamer te sturen met haar. Zelf deed ik oordoppen in of luisterde op youtube naar Yoga Nidra om te ontspannen. Door mijn vriend de volledige verantwoordelijkheid over onze dochter te geven kon ik even niet aan staan. Hij wekte mij dan wanneer ze BV nodig had.

3 maanden geleden

Ja had ik ook! En balen want leefde in een soort waas door de vermoeidheid en ik wilde zo graag genieten. Trok weer helemaal bij, gaat echt snel goedkomen ❤️

3 maanden geleden

Herkenbaar. Ik heb sinds de kraamweek niet meer bijgeslapen overdag. Er zijn heus momenten dat het zou kunnen, maar er zijn ook genoeg andere dingen die ik dan kan doen. Als ik eenmaal lig dan draait mijn hoofd overuren en val ik toch niet in slaap. Nu kies ik er maar voor om 's avonds wat eerder zonder kleine naar bed te gaan, mijn vriend neemt hem mee naar boven zodra hij gaat slapen. Waar mogelijk blijf ik in de ochtend wat langer liggen. Ik moet zeggen dat het zonder die kleine naast mij echt beter slaapt. Anders vlieg ik bij ieder geluidje weer overeind.

3 maanden geleden

Ik ga s’avond ook eerder naar boven, en blijf s’ochtends liggen.. maar ik pak helaas snachts ook amper slaap.. door borstvoeding om de 3 uur en wederom de spanning die ik snachts ook ervaar.. Het giert gewoon. Niemand bereid je voor op een kraamweek jeetje miena😅

3 maanden geleden

Dit is echt niet gek, je hele leven staat opeens op z’n kop wat je zelf ook nog moet verwerken. Ik heb ook echt nachten gehad dat ik helemaal niet kon slapen, alleen maar gedachtes met allemaal zorgen waar je op dat moment niets aan kunt doen. Voor mij hielp het om in een aparte kamer te gaan liggen en op Spotify te luisteren naar guided meditation. Die van “the honest guys” beviel mij het best, hun stemmen maakten mij kalm. Hopelijk kan je al luisterend dan in slaap vallen. En wat iedereen zegt: heel langzaam aan wordt het na 1 week echt beter!