14 Reacties

11 dagen geleden

Bijj ons ook nog niet echt heel enthousiast hoor hij heeft het een paar keer gedaan maar blijft vaak op z'n zij liggen. Terug naar rug maar 1x gedaan. Maak me er nog niet echt druk om

11 dagen geleden

Jawel hoor, dat komt echt vanzelf goed. Probeer tummy time anders extra leuk te maken en zijn aandacht vast te houden als hij eenmaal op zijn buik ligt. Ook kan je evt tummy time op jouw buik doen zodat hij minder hard hoeft te werken en evengoed sterker wordt. Hij is echt nog niet veel te laat dus niet ongerust zijn :)

11 dagen geleden

Mijn baby vind het ook niet leuk hoor. Tummy time is na een paar minuten al huilen en als ik hem help met omrollen ook. Hij vind het niks 🫣 komt vanzelf wel lijkt me, wanneer ze daar zelf behoefte aan hebben

11 dagen geleden

Hier ook niet, wel naar allebei ze zijkanten maar echt rollen ho maar😂 ach komt vanzelf wel. Tijgeren dan wel weer (5mnd) door de box heen, ja niet echt tijgeren maar wel zichzelf kunnen verplaatsen😂

11 dagen geleden

Sommigen slaan het kruipen ook over zelfs. Niet druk maken, komt vanzelf

11 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Sommigen slaan het kruipen ook over zelfs. Niet druk maken, komt vanzelf
Klopt, ikzelf liep met 8 maanden. Kruipen overgeslagen

11 dagen geleden

Niet druk om maken hoor, mijn oudste heeft het overslagen en rolde dus pas bij 14 maanden. Kruipen en tijgeren deed ze wel

10 dagen geleden

Mijn baby is 23 weken en rolt niet, noch van buik naar rug of andersom. In z'n zij ligt hij ook niet, tilt geen voeten of benen echt de lucht in om te spelen of vasthouden. Moet ik me zorgen maken? Pas als ik hem duw dan met moeite laat hij zich rollen. Foppen met speelgoed buiten zijn beteik werkt allemaal niet. Hij vindt het best dat het speelgoed er dan maar ligt.

10 dagen geleden

Reactie op Burgje

Klopt, ikzelf liep met 8 maanden. Kruipen overgeslagen
Hier net zo, wel dyslexie wat nog wel eens in verband wordt gebracht met niet kruipen. Dochter van 22 weken hier, rolt ook niet. Beetje in de banaan liggen maar geen benen de lucht in. Als een speeltje te ver weg ligt vindt ze dat of prima of gaat gewoon brullen tot iemand hem haar geeft 😅

10 dagen geleden

Onze kleine man was wéken geleden een paar keer omgerold en daarna dus weken niet meer gedaan. Hij leek het ook wel prima te vinden. Nu sinds een paar dagen ineens de smaak te pakken en niet meer te stoppen. Met andere woorden, komt vanzelf of misschien ook wel niet. Zoals anderen ook al zeggen, sommige kinderen slaan bepaalde motorische mijlpalen/vaardigheden over. Dat hoeft niets te zeggen over zijn verdere ontwikkeling.

10 dagen geleden

Omrollen kan vanaf 4 maanden, maar de meesten doen dit pas bij 6 maanden, zie online. Dus geen zorgen maken!

10 dagen geleden

Voor het leren/kunnen van deze vaardigheid staat "gemiddeld" 4 tot 9 maanden, dus hij heeft nog ff 😁 Die van ons kan het, maar doet het weinig 🤷🏻‍♀️ Komt vanzelf wel goed!

10 dagen geleden

Reactie op Linda93

Onze kleine man was wéken geleden een paar keer omgerold en daarna dus weke ...
Deels mee eens. Het overslaan van bepaalde motorische vaardigheden wordt wel degelijk in verband gebracht met andere ontwikkelingen (dyslexie, adhd). En achteraf gezien klopt dst bijvoorbeeld bij mijn man en mij ook. Dit geldt echter vooral voor synchronische bewegingen zosls kruipen, volgens mij valt het bij omrollen wel mee. De fysieke ontwikkeling compenseren ze dan denk ik wel weer ofzo?

10 dagen geleden

Reactie op BabyBoertje24

Deels mee eens. Het overslaan van bepaalde motorische vaardigheden wordt we ...
Dat het bij jullie zo is betekend niet dat het per definitie zo is he. Met dit soort berichten kan je moeders veel onrust en angst bezorgen terwijl dat nergens voor nodig is. Linda93 zegt “het hóeft niks te zeggen over verdere ontwikkeling”, en dat klopt. Ik heb zelf ook nooit gekropen gekropen maar ik mankeer niks. En met mij nog vele andere kindjes in mijn familie 😊