Onze kleine man is nog geen week oud en draait zich al 3 dagen met gemak op de zij. Lees online dat dit vaak pas met 3 maand gebeurd. Nog meer snelle baby'tjes die dit doen? Vind t ergens ook wel spannend dat hij dit doet.
Mijn zoontje deed dit ook, zelfs nog een stukje verder. Kraamhulp maakte er ook niks van. Hij lag gewoon lekker zo. Overdag heb ik hem toen wel wat vaker op de andere zij gelegd om de ‘voorkeurs houding’ een beetje af te leren ivm vorm van het hoofdje. Hij doet het nu (4 wkn) een stuk minder, maar blijft toch af en toe nog even naar zijn zij rollen. Kan naar mijn inziens geen kwaad :).
Ligt de kleine in een Co-sleeper? Onze kraamverzorgster gaf aan dat ze vaak een beetje aflopen, waardoor de baby op de zij kan ‘rollen’. Ze heeft bij ons het iets opgehoogd. Dat kan eventueel ook! En anders is hij er snel bij. 🙂
Ah, ja dan kan dat het niet zijn. Onze kleine is vrij beweeglijk en vind ik vaak in de nacht in verschillende hoeken in de ledikant. Ik heb het laken van Fedde en Kees besteld. Wellicht is dat iets!
Onze tweede deed dit ook, in de kraamweek al, en bleek zijn nek en rug vast te hebben zitten. Bij de osteopaat hebben we toen meerdere behandelingen gehad en dit is toen verholpen.
2024 babys are build different haha
Die van ons is t nu al met 3 weken een aantal keer gelukt om op der buik te draaien!
Ook houd hier mevrouw haar hoofd met gemak 2+min als we niet opletten omhoog als ze op der buik ligt 🫣