44 Reacties
7 maanden geleden
Onze zoon tijgert/kruipt nu wel een beetje maar kan daar in tegen zelf niet stabiel blijven zitten. Ik heb het maar los gelaten en weet dat het wel komt wanneer hij er klaar voor is. Onze zoon is erg veel bezig met spraak en ligt daarmee weer ver voor op de ontwikkeling, ik meen gelezen te hebben dat kinderen maar een vaardigheid te gelijkertijd kunnen ontwikkelen. Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn. Ik denk even hardop hoor.
7 maanden geleden
Ons zoontje van 10 maanden kan ook nog niet zelf tot zitstand komen. Kan wel goed stevig zelf blijven zitten. Kruipen en tijgeren ook nog niet, alleen buikschuiven achteruit...
7 maanden geleden
Mijn baby is 10 maanden en tijgert nu wel, maar kan nog steeds niet stabiel zitten en ook nog niet kruipen of zelf tot zitstand komen. Ik vergeleek hem ook steeds met anderen, maar houd nu maar gewoon in mijn hoofd: het is geen wedstrijd. Het komt vanzelf! Misschien liggen onze baby's weer voor met iets anders wat van de buitenkant niet of minder goed te zien is 😉
7 maanden geleden
Reactie op Kimvdheuvel
Ons zoontje van 10 maanden kan ook nog niet zelf tot zitstand komen. Kan we ...
Hier 2 juni 10 maanden en precies hetzelfde. Goed zitten, niet kruipen, als ze probeert te tijgeren gaat ze tot haar grote frustratie achteruit. Maarja, dat zijn al wel stappen toch? Denk dat het dan echt niet meer lang op zich laat wachten.
7 maanden geleden
Hier hetzelfde, wel tijgeren sinds 9,5 maand en al heel lang stevig zitten.
Wij oefenen sinds twee weken het "gaan zitten" vanuit buiklig door haar iets op een kussen of verhoging te leggen met haar buikje. Dan helpen met de knietjes eronder en dan komt ze tot zit. Eerst had ze 2 kussentjes nodig, toen 1 en nu nog maar een halve. We gebruiken stevige tuinstoel kussens of her boxkleed/matras.
Daarnaast oefenen we met op de knietjes spelen, dit gaat goed en nu trekt ze zich ook zelf op.
Dus mocht je, je kindje toch willen ondersteunen in het leerproces! Gebruik kussens of iets!
7 maanden geleden
Hier ook, kan wel goed zitten als we haar neerzetten maar kan niet zelf tot zit komen. Heel soms van rug naar zit maar met veel moeite. Tijgert en kruipt ook niet. Kan wel stevig staan met wat ondersteuning. Ik heb het ook los gelaten, ieder kind is anders en alles op eigen tempo. Genoeg baby’s die het kruipen zelfs overslaan 😇
7 maanden geleden
Een vriendin van mij zei laatst; "zie je volwassen mensen nog kruipen?" Uiteindelijk gaan ze allemaal lopen hoor :) vroeg of laat. Maak je niet druk. Wanneer een kindje minder snel kruipt/loopt ontwikkelen ze zich psychisch beter, heb ik mij laten vertellen. Don't u worry. Mijn dochter is 11 maanden en 3 dagen en kruipt sinds vandaag! Dikke prima!
7 maanden geleden
Mijn dochter zit in een spreidbroek en heeft dus ook veel vertraging op dit gebied. Ik maak me niet druk komt vanzelf ☺️
7 maanden geleden
Hier ook nog niet en onze dochter is vandaag 11 maanden. Ik krijg veel de opmerking kruipt ze nog niet? En mijn kind liep al aan de hand met 11 maanden.. vooral de opmerkingen maken mij onzeker
7 maanden geleden
Mijn dochtertje is 10 maanden en zit sinds vorige week zelfstandig, komt wel niet zelf tot zit. Tijgert achteruit, maar voor de rest dus ook nog niks.
7 maanden geleden
Mijn dochter is ook tien maanden oud en tijgert ook al ongeveer 6 weken. Ze kan ook nog steeds niet zelf in zithouding komen. Sinds vandaag merken we dat ze op haar knietjes probeert te komen. We zijn ook in behandeling bij de fysio en de eerste oefening die we meekregen was het pivoteren. We legden een speeltje bij haar zij en dat trek je steeds in cirkels om haar heen. Ook hebben we stapelbekers gekocht die haar naar voren heeft laten tijgeren. Uiteindelijk veel geoefend samen met haar. We merkten als we haar alleen lieten op de buik spelen dat ze niet veel deed. Nu is ze door de woonkamer aan het tijgeren en ons vooral aan het volgen als we weglopen.
7 maanden geleden
Reactie op Novi010121
Hier ook nog niet en onze dochter is vandaag 11 maanden. Ik krijg veel de o ...
Zoooo vervelend en herkenbaar dit!! De mensen die het vragen zijn zelf vaak ook moeder… dan moet je toch weten hoe vervelend dat moet klinken? Ik ben hier zooo voorzichtig mee bij mijn vriendinnen die baby’s/kinderen hebben
7 maanden geleden
Hier ook een zoontje van dik 10 maanden. Hij kan heel goed stevig zitten, als wij hem zo op de grond zetten. Hij begint nu sinds een weekje met tijgeren. Komt maat 2cm vooruit nog. Wel kan hij vanuit zit naar lig. Maar heb meer het idee dat dat perongeluk gaat, dan dat hij dat bewust doet.
Mijn oudste kon met 7 maanden al staan op de bank, liep met 10/11 maanden om de tafel heen, en liep los met 13 maanden. Dat zie ik mijn jongste echt niet doen. Zo zie je maar weer hoe verschillend elk kind is. En dat is ook goed. Ze leren het vanzelf. Laat ze nu nog maar lekker klein blijven. 😊
7 maanden geleden
Reactie op Ra23
Mijn dochter is ook tien maanden oud en tijgert ook al ongeveer 6 weken. Ze ...
Fysio heeft bij ons ook echt geholpen! Fijne oefeningen mee gekregen en na een week kon ze kruipen/zelfstandig zitten.
Mijn tip zou dus zijn, als je er onzeker van wordt/over na blijft denken.. kan je contact opnemen met een kinderfysiotherapeut zonder verwijzing. Dit wordt vergoed. (Durf alleen niet te zeggen of het van je eigen risico af gaat)
7 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Hier ook een zoontje van dik 10 maanden. Hij kan heel goed stevig zitten, a ...
Zo herkenbaar dit. Precies ons verhaal voor wat betreft de oudste en nu de jongste. Wat een wereld van verschil tussen 2 kindjes. Maar ik heb er inderdaad ook alle vertrouwen in dat het wel goed komt hier 💪🏼
7 maanden geleden
Mijn dochtertje is bijna 11 maanden en die kruipt en/of tijgert nog niet. Ze kan wel zelf standing blijven zitten. Maar ze vind het op der buik verschikkelijk 🤦♀️😅