71 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb geen ervaring maar mijn vriendin wel een ze zei dat vaginale toch de beste beslissing die ze heeft gedaan,had eerst keizersnede en daarna vaginaal

5 maanden geleden

Vaginale is de best. Omdat na een paar dagen kun je herstellen. SUPERRR FIJN

5 maanden geleden

Reactie op my heart

Vaginale is de best. Omdat na een paar dagen kun je herstellen. SUPERRR FIJ ...
Dat is helaas lang niet altijd waar. Ik krijg dit keer een keizersnede omdat ik veel schade opliep bij mijn eerste vaginale bevalling en daar ontzettend lang van moest herstellen.

5 maanden geleden

Honderden vrouwen en artsen kunnen je advies geven maar het gaat er om wat jij wil en waar jij je comfortabel bij voelt. Iedereen ervaart het anders en je weet van tevoren nooit hoe het loopt. Probeer je juist af te sluiten en te voelen wat jij graag wil. Succes ♥️

5 maanden geleden

Mijn schoonzus heeft eerst een keizersnede en het kindje daarna een vaginale bevalling gehad. Zij vond de vaginale bevalling fijner wat betreft proces, herstel en de hele kraamperiode erna. Volgens haar waarschijnlijk toch omdat de vaginale bevalling alle processen / hormonen in je lichaam aan het werk te zetten die geboorte en herstel mogelijk maken. Maar zoals je hier ook leest, er zijn uitzonderingen waar de vaginale bevalling minder goed uitpakt. Ik zeg bewust uitzondering, omdat je er in de regel vanuit mag gaan dat wij vrouwen gemaakt zijn om te baren en de vaginale bevalling is zoals de natuur het bedacht heeft. Maar dat laat natuurlijk niet weg hoe jij je voelt en wat jouw voorkeur is. Uiteindelijk is dat het belangrijkste wat er is! Veel wijsheid gewenst, volg je gevoel, dan zit je nooit fout! 🌹🙏🏼

5 maanden geleden

Hier in hetzelfde schuitje.. ik heb ook echt zo veel twijfels erover dat ik het soms gewoon echt even niet meer weet. Wel natuurlijk bevallen heeft zo zijn voordelen qua herstel en als ik anderen mag geloven kan dit ook een mooie ervaring zijn. Alleen een slagingskans van 50/70% vind ik nou ook niet hoopvol Keizersnede wel, omdat er geen spoed bij komt en alles rustiger verloopt. Maar niet omdat het herstel langer is en het voelt toch gek dat je precies weet wanneer de baby komt? Wat zijn jou voors en tegens waarom je twijfelt?

5 maanden geleden

Ik snap je twijfel heel goed. Bevallen via een keizersnede is bekend. Vaginaal is nieuw en kan spannend zijn. Zelf heb ik me verdiept in vaginaal bevallen na een keizersnede. Kwam toen op de website van Isala Zwolle terrecht. Zij hebben duidelijk omschreven wanneer een vaginale bevalling meer kans van slagen heeft. Zie foto. Misschien heb je hier iets aan in je beslissing. Deze info heeft mij heel erg geholpen om te kiezen voor een keizersnede, aangezien mijn ontsluiting niet vorderde en de weeën zelfs met weeën opwekkers waren gestopt.

5 maanden geleden

Reactie op Donders93

Hier in hetzelfde schuitje.. ik heb ook echt zo veel twijfels erover dat ik ...
Er gaat van alles door mijn hoofd. Natuurlijk bevallen is beter zeggen ze en heb je sneller herstel maar als dit nou eens anders uitpakt. Daarnaast kan je kindje zichzelf aankondigen als hij of zij er klaar voor is. Ook speelt mee dat ik het idee heb dat je dan minder te maken krijgt met vooroordelen. Bij de keizersnede heb ik na de tijd best wat vervelende opmerkingen gekregen, die ik als vervelend ervaarde. Ik kreeg de opmerkingen “je hebt niet gefaald, je bent er makkelijk vanaf gekomen, zie je daar onder er in ieder geval er nog goed uit” Bij opnieuw een keizersnede heb je geen risico van scheuren van het litteken, ik ken het al, heb ik misschien wel meer rust maar zal ik niet de ervaring hebben van een natuurlijke bevalling. En ik heb het idee dat ons kindje veilig geboren word maar dit komt denk ik ook wel omdat ik achteraf bij de geboorte van ons dochtertje te horen kreeg dat ze in stuit lag ivm een te korte navelstreng en ze hier pas achter zijn gekomen met de keizersnede en een natuurlijke bevalling niet goed gegaan zou zijn. Nu ligt onze kleine met het hoofd wel naar beneden.

5 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Er gaat van alles door mijn hoofd. Natuurlijk bevallen is beter zeggen ze ...
Wat erg dat mensen zoiets zeggen.. vreselijk. Echt niks van aantrekken hoor!! Ik heb geen ervaring met keizersnede.. maar als je het zo vertelt lijkt mij zelf keizersnede een fijne en veilige optie.... allerbelangrijkste is je kindje veilig en gezond op de wereld brengen. En hoe, dat doet er niet toe toch! Doen waar jullie je goed bij voelen..

5 maanden geleden

Ik snap je helemaal. Ik ben vandaag ook 35 weken en ik blijf ook maar twijfelen en kan maar geen keuze maken. Ik neig eigenlijk meer naar weer een keizersnee maar dat is meer in mijn eigen belang. Als ik anderen moet geloven is natuurlijk bevallen wel een betere start voor de baby en een sneller herstel is ook beter gezien we dus ook al een kind hebben lopen waar ook voor gezorgd moet worden. Ik had liever eigenlijk geen keuze willen hebben dit maakt het alleen maar lastiger vind ik.

5 maanden geleden

Omg alsof ik mezelf hoor praten. Hier nu 'nog' maar 31+4 maar hetzelfde gevoel alleen ga/ging ik voor de keizersnede. Alleen doordat hij de laatste keer goed lag (daarvoor in stuit net als grote broer) ben ik heeeeeeel erg gaan twijfelen. KS staat zelfs al gepland voor precies 39w. Ik twijfel nu om te gaan voor vaginaal bevallen en evt ks als ik overtijd ga en ingeleid moet worden. Ik vind de keuze zooo moeilijk.. 😅

5 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Er gaat van alles door mijn hoofd. Natuurlijk bevallen is beter zeggen ze ...
Jaa ik snap je helemaal! En iedereen vertelt dan ook telkens hoe mooi het is om het natuurlijk bevallen mee te maken. En dat lijkt mij ergens ook wel? Misschien ook wel voor je hormonen en dat het een 'echte' afsluiting is van je zwangere periode. Maar een keizersnede is flink pittig en dat onderschatten mensen echt. Ik heb een flinke infectie nog gehad erna en heb hier een licht trauma van. Maar toch neig ik ook meer naar keizersnede, ik denk omdat het toch bekender is? En het is natuurlijk wel een kleinere kans dat je hals over kop voor een spoedje moet, want dat staat mij heel erg tegen. Twijfels.. twijfels...ik hoop dat je er zelf rust in gaat vinden in je keuze!

5 maanden geleden

Ik ben nu 31+2. Nog geen gesprek gehad in het ziekenhuis maar voordat ik de positieve test in m’n handen had ging mijn voorkeur al uit naar een keizersnede. De vorige zwangerschap met 42 weken ingeleid dmv van ballonnetje en daarna vliezen breken. Mijn ontsluiting kwam totaal niet op gang dus de hele middag aan de weeën opwekkers gezeten. Dat bracht me maar 2cm verder. Uiteindelijk kwamen ze er ‘s avonds pas achter dat hij als een sterrenkijker lag en nog helemaal niet goed was ingedaald. Dus halsoverkop naar de ok voor een keizersnede. Die hele weg daarnaartoe met inleiden etc wil ik niet nog een keer meemaken. Dat vond ik traumatischer dan die hele keizersnede. Dus hopelijk denkt de arts er over een paar weken hetzelfde over😅

5 maanden geleden

Voor mij ook precies hetzelfde. Vorige keer na inleiding (ballonnetje met 40+8) ook een keizersnede gehad omdat ik na 19 uur nog steeds 6cm ontsluiting had. Van alles geprobeerd, maar niets werkte om het op gang te brengen. Toen zijn hartje erop ging reageren met spoed een keizersnede gehad. Het is geen traumatische ervaring geweest, maar relaxed was anders. Dat wil ik dus ook niet meer… Ik heb zelf nu aangegeven dat als het natuurlijk voor de 40 weken op gang komt, ik de ‘natuur’ zn beloop laat en kijk of een vaginale bevalling zal lukken. Na de 40 weken wil ik niet ingeleid worden, maar dan kies ik voor een geplande keizersnede. Tevens is de afspraak dat ze niet te lang wachten bij een vaginale bevalling mocht het ernaar uitzien dat het inderdaad niet echt wil vorderen… Dit voelt voor mij als een fijne afspraak, maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. En in mijn hoofd zit ook inderdaad heel erg ‘iedereen verwacht dat je een natuurlijke bevalling moet doen, want dat is beter voor het kind en jouw herstel’ Heel lastig om daar je niets van aan te trekken, maar serieus, denk goed bij jezelf wat je wil als die meningen van andere niet meetellen! Jij moet het doen en wat je ook kiest, beide is een mooie bevalling!

5 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste een spoed keizersnede omdat ze er niet door kon tijdens het persen. Ik heb nu ook de keuze en heb gekozen voor een keizersnede omdat dit mij persoonlijk meer rust geeft. :-)

5 maanden geleden

Zit een beetje met hetzelfde, ook keizersnee gehad ivm stuitligging. Nu zeg ik voor vaginaal te gaan maar een stemmetje in m’n hoofd vraagt zich nog steeds af waarom. Ben morgen 35 weken. Vond een geplande keizersnee wel erg rustgevend en ik herstelde ook heel goed. Toch denk ik nu tja, er is niet echt een reden voor een keizersnee…ben benieuwd wat je uiteindelijk zult doen!

5 maanden geleden

Ik twijfel ook nog steeds heel erg. Mijn eerste bevalling was geëindigd in een spoedkeizersnee. Ik ben nog steeds aan het ‘rouwen’ dat ik niet vaginaal kon bevallen. Ik wil het heel graag. Heb ook echt zat redenen om vaginaal te willen. Maar tegelijkertijd bang dat het opnieuw eindigt in een spoedks en dat ik de teleurstelling mentaal niet kan handelen. Ik merk dat ik controle wil. Maar welke keus ik ook maak dat ik er sowieso geen controle over heb.

5 maanden geleden

Reactie op MeijerAMS

Zit een beetje met hetzelfde, ook keizersnee gehad ivm stuitligging. Nu zeg ...
Ik zit een beetje met de zelfde stem in mijn hoofd. De kleine ligt nu goed dus denk ik aan de ene kant waarom zou ik me open laten snijden 'voor niks'. Aan de andere kant is het geplande en bekende ook wel weer rustgevend, helemaal omdat er al een kleine rondloopt en die dus ook rustig naar Opa en Oma kan.

5 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik zit een beetje met de zelfde stem in mijn hoofd. De kleine ligt nu goed ...
Precies dit, ik zit hier dus ook mee en bevallen via de normale manier is freaking me out!

5 maanden geleden

Reactie op First1

Precies dit, ik zit hier dus ook mee en bevallen via de normale manier is f ...
Nja dat dus idd.. moet ik me daar ook in eens op gaan voorbereiden.. 😆😅 ik neig per dag verschillend. Ene dag ks andere dag vaginaal😅