71 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op MeijerAMS

Zit een beetje met hetzelfde, ook keizersnee gehad ivm stuitligging. Nu zeg ...
Dat heb ik ook, vind het zo moeilijk.

5 maanden geleden

Bij de eerste ben ik met 41,4 ingeleid. De bevalling vlotte niet goed omdat de ontsluiting te langzaam ging en na 17 uur met 8 cm ontsluiting werd het een spoedkeizersnede (we kregen beiden koorts). Al met al dus flink uitgeput van de omdat je eerst toch uren probeert vaginaal te bevallen en dan nog een grote buikoperatie krijgt. M'n dochter was ook heel groot. Het herstel duurde ook lang. Bij de 2e wilde ik graag vaginaal bevallen en heeft het ziekenhuis goed met mij meegedacht. De baarmoedermond was al iets week en daardoor met 38,5 gekozen voor een inleiding zodat de baby niet te groot zou zijn. De vaginale bevalling ging super snel (4 uurtjes, wel met bijna hele tijd weeenstorm) omdat bij de vorige bevalling toch al wat 8 cm 'vrij' waren gemaakt. De laatste 2 cm ging iets langzamer omdat dit nog 'nieuw' was voor mn lichaam. De slagingskans was 43% en het is gelukt. Zelf vond ik dit veel fijner dan de 1e bevalling en was het herstel anders. Ik zeg anders omdat ik uiteindelijk 2,6 liter bloed ben verloren doordat de placenta niet los kwam en het herstel daardoor alsnog zwaar was. Nu zwanger van de 3e en hoop ik op een vaginale bevalling. Het ziekenhuis en ik kijken goed naar wat mijn lichaam aangeeft en wat de verwachte grootte is van de baby. Wat hiervoor al is gezegd. Kijk vooral naar waar je jezelf goed bij voelt en wat je wensen zijn. Geef die aan en bekijk hier binnen de mogelijkheden. Succes allemaal alvast ❤️

5 maanden geleden

Afgelopen week de 36 weken afspraak gehad bij de gynaecoloog, met haar afgesproken dat ik voor een vaginale bevalling ga en bij iets twijfel we overgaan op een keizersnede in overleg. Ze geeft ook aan dat ik een hoge slagingskans heb bij een vaginale bevalling omdat ons dochtertje in stuit lag en daarom de keizersnede was. Blijf het toch spannend vind, ze weten ook dat ik voor een vaginale bevalling ga maar er nog niet 100% van overtuigd ben en dat dit door mijn gevoel komt.

4 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Afgelopen week de 36 weken afspraak gehad bij de gynaecoloog, met haar afge ...
Ik denk een hele goede keuze ♥️ Ik wens je hoe dan ook een mooie bevalling

4 maanden geleden

Ik twijfelde ook steeds. Wilde eigenlijk heel graag een vaginale bevalling, maar mevrouw ligt in stuit. Ergens wel blij dat ik zelf de keus niet hoef te maken..

4 maanden geleden

Reactie op momlin

Ik twijfelde ook steeds. Wilde eigenlijk heel graag een vaginale bevalling, ...
Stiekem hoop ik daar ook op idd maar deze meneer ligt vanaf 28w goed. Heb ook naar de verloskundige uitgesproken dat ik eigenlijk graag wil dat er iets 'mis' is zonder dat ik of hij er last van hebben waardoor de keuze min of meer voor mij gemaakt wordt. Maar 'helaas' alles gaat zo ver volgens het boekje.. Donderdag liggings/groei echo, hopelijk is hij of heel groot of lekker verkeerd om gaan liggen.

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde maar als alles mee zit ga ik voor vaginaal. Omdat er ten eerste minder lang herstel voor nodig is, en ook omdat het voor je kindje beter is. Gynaecoloog zei dat wanneer het kind door je geboortekanaal gaat, het vocht ook uit de longetjes gedrukt wordt etc. Daarnaast ben ik 20 juli uitgerekend en is een keizersnede dan niet echt ideaal in de zomervakantie met nog 4 kids. Succes met je keuze!

4 maanden geleden

Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga weer voor de geplande ks. Is gepland op 19-7. Verwachting is dat de.kleine heel flink is. Nu P95, suiker is keurig. Heeft ook een groot hoofd. Verwachte gewicht/groot hoofd gaf voor mij de doorslag om toch voor de ks te gaan. Ivm de verwachte grootte vonden de vk en de vk op het zkh het wel een verstandige keuze. Nog 2w en 4 dagen en dan ben ik mama van 2 lieve jongens🥹❤️

4 maanden geleden

Hoe lang is je keizersnede geleden? Denk dat dit ook wel een grote rol speelt in het verhaal. Mijn mama had mij via keizersnede en mijn broer kwam vaginaal, wel 8,5 jaar tussen, maar het hoeft zolang ook niet geleden te zijn. mocht er maar anderhalf jaar tussen zitten, zou ik ook keizersnede verkiezen, maar als het langer geleden is, zou ik vaginaal proberen, is écht een hele mooie gebeurtenis hoor, en als je gynae er geen graten in ziet, zou ik er zeker niet mee inzitten. Ze gaan geen risico's nemen. Je kan altijd van een vaginale nog naar een keizersnede gaan, maar omgekeerd niet. Je moet natuurlijk doen waar jij jou het beste bij voelt, maar als je mijn mening vraagt, zou ik het proberen als de gynae het ziet zitten en haalbaar acht. Ik denk dat je nadien anders spijt zal hebben

4 maanden geleden

Reactie op Obviregr

Hoe lang is je keizersnede geleden? Denk dat dit ook wel een grote rol spee ...
Er zit straks 1,5jr en 3 dagen tussen beide keizersnedes. Ik moet zeggen dat ik totaal geen spijt van zal hebben dat ik geen vaginale bevalling mee maak. Ik vind het hele zwanger zijn ook weinig aan en net als de bevalling is het iets wat gewoon moet gebeuren om nog zo'n klein mannetje er bij te krijgen. Wat ik absoluut niet wil is halverwege een vaginale bevalling zitten en dan als nog een ks moeten. Beide verloskundigen zien hier wel kansen tot. Gyneacoloog nog niet gezien de gehele zwangerschap. Dit besluit geeft heel veel rust in hoofd en lijf.

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Stiekem hoop ik daar ook op idd maar deze meneer ligt vanaf 28w goed. Heb o ...
Oh dit herken ik 🙈

4 maanden geleden

hier ook knoop doorgehakt, na 40 weken wordt een keizersnede ingepland (nu 39+2). Hoor vandaag de datum, waarschijnlijk 8-7! En nu afwachten😊

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Oh dit herken ik 🙈
Hier is hij gelukkig wel echt groot. Met 34+6 al 3100gr en P95. Dus dat gaf de doorslag en dan vooral zijn grote hoofd 🤭

4 maanden geleden

Hier ook keizersnede gehad bij eerste ivm stuit en nu 36wk zwanger van de 2e. Ik ga voor vaginale bevalling, gezien de kansen daarop heel positief zijn. Ik hoop daarmee op een veel vlotter herstel. Maar weet je; je kan alleen voor jezelf de juiste keuze maken. Als kiezen voor hetgeen je al kent (keizersnede) en het plannen daarvan rust geeft, is dat óók een goede keuze. Je mag ook niet voor niks kiezen; er is een verhoogd risico bij vaginaal bevallen en daarom mag je ook voor keizersnede kiezen. Ik weet ook nog niet wat ik doen als ik bv de 41 wk aantik…

4 maanden geleden

De kans dat het goed gaat is vele malen groter dan niet. Ik heb twee vriendinnen die bij de eerste een (spoed)keizersnede hadden en allebei positief vaginaal zijn bevallen bij de tweede.

4 maanden geleden

Hoi, ik weet niet of ik al eerder had gereageerd, maar ik twijfelde ook heel erg. Ik wilde graag vaginaal, maar was zo onrustig omdat kans op slagen max. 50% zou zijn. Vervolgens lag de baby continu dwars of in stuit, waardoor in mijn situatie een ks noodzakelijk werd. Ik was opgelucht, omdat de keus dan werd gemaakt. Maar ze lag ineens goed 🤣 Uiteindelijk toch wel gekozen voor een geplande keizersnede, want ze wordt heel groot geschat. Merk dat het veel rust brengt. Hoe dichter ik bij het einde kwam, hoe enger ik het vond om bv een littekenruptuur te krijgen. Voelde toch niet helemaal ok.

4 maanden geleden

Afgelopen donderdag is ons zoontje geboren, bevalling is spontaan op gang gekomen door gebroken vliezen. Ik vond de bevalling eerst best eng ivm met het litteken. Uiteindelijk merkte in dat ze me in het zkh zo goed in de gaten hielden, dat ik er niet meer bang voor was. Het is een bijzondere ervaring om vaginaal te bevallen, ik kijk er zelf positief op terug.

4 maanden geleden

Reactie op babyhoop

Afgelopen donderdag is ons zoontje geboren, bevalling is spontaan op gang g ...
Wat goed! Hoe ver was je ? Gefeliciteerd!!

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Wat goed! Hoe ver was je ? Gefeliciteerd!!
Ik was 39+2, vandaag zou ik uitgerekend zijn😊

4 maanden geleden

Fijn dat het een positieve ervaring is geweest! Door omstandigheden hebben wij met 39+1 een geplande keizersnede staan, maat mocht het eerder beginnen wil ik het mogelijk wel vaginaal gaan proberen (ligt een beetje aan het moment/voortgang ect) Vandaag 36+5 dus nog even geduld, maar wel weer spannende weken. Eerst zondag de verjaardag halen van mijn dochter 😆 daarna mag haar broertje wat ons betreft komen