71 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op KMG
Ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga weer voor de geplande ks. Is gepland op 1 ...
Hier staat het ook gepland op 19-7 😊 toch wel gek nu al een einddatum te hebben!
Hoever ben je dan? Ik ben dan 39+1, ben benieuwd of ik het ga redden of dat meneer toch eerder besluit te gaan komen 🫣
4 maanden geleden
Nou, ik zou een geplande keizersnede doen. Je weet gelijk waar je aantoe bent. :) geen twijfel bij mij.
Ik ben ingeleid met een ballonnetje, heb 12 uur lang weeën mogen hebben en had alsnog te weinig ontsluiting. Zodoende naar een OK voor een keizersnede. Als ik dat van te voren had geweten had ik al die ellendige inleid momenten niet gehad. Ik zou echt voor een geplande keizersnede gaan zodat je weet waar je aan toe bent!
4 maanden geleden
Reactie op Baby22072020
Hier staat het ook gepland op 19-7 😊 toch wel gek nu al een einddatum te h ...
Aah wat leuk! Birthdaybuddies! 😁
Ik ben dan 39+0. Wat grappig!
Heb zelf idd ook gezegd als hij eerder wil komen dan probeer ik het idd ook vaginaal. Dan is mijn lijf er klaar voor.
Nu lekker de laatste rommeldingen doen en alles klaar maken en ook vooral nog even genieten van ons gezin met 3 😁
3 maanden geleden
Reactie op KMG
Aah wat leuk! Birthdaybuddies! 😁
Ik ben dan 39+0. Wat grappig!
Heb zelf ...
Ook al aan het aftellen ondertussen??
Merk dat ik het toch weer spannend vind en eigenlijk hoop ik toch dat het vanzelf op gang gaat komen (maar dan donderdag pas haha)
Weer twijfels of het niet een verkeerde keus is om voor een best ingrijpende operatie te gaan....
3 maanden geleden
Reactie op Eefje_92
hier ook knoop doorgehakt, na 40 weken wordt een keizersnede ingepland (nu ...
Inmiddels een dochter van 1 week oud. Mevrouw besloot om 2 dagen voor de geplande keizersnede zelf te komen. Ze was er al klaar voor😊 heb toen besloten voor een vaginale bevalling te gaan, maar 14u later, en helemaal op, is ze uiteindelijk gehaald met een ongeplande keizersnede. Het is allemaal goedgekomen en heb geaccepteerd dat het zo gelopen is. Dochterlief was er klaar voor en heb er alles aan gedaan om de vaginale bevalling te proberen. De eerste week na de keizersnede was pittig, maar voel me sinds gisteren duidelijk beter en vandaag al even naar buiten geweest!
3 maanden geleden
Hier vaginaal gestart. Ballon niet gelukt, toen tabletten, uiteindelijk ballon geplaatst en ook vanzelf uitgevallen. Toch geen vordering en toen zelf besloten op een keizersnede over te gaan. Nu met herstel baal ik wel, maar ik heb het geprobeerd 🤷🏼♀️
3 maanden geleden
Reactie op Baby22072020
Ook al aan het aftellen ondertussen??
Merk dat ik het toch weer spannend v ...
Jaaa.
Ja vind het ook idd wel spannend. Ik hoop het ook wel maar ook weer niet dat het zelf op gang komt. Vooral omdat ik dan niet weet hoe dat moet enzo zeg maar. KS ken ik en weet ik wat ik kan verwachten, hoelang het duurt enz.
Ja die twijfels blijf ik ook wel een beetje houden. Vind het ook wel fijn dat het eind in zicht is. Vind zwanger zijn gewoon niet leuk en wil mijn lijf terug!
'Hoef' deze week alleen nog maar beetje te poetsen en bij houden dus vooral lekker rustig aan doen, uitrusten en knuffelen met de oudste als hij niet op de opvang is.
3 maanden geleden
Reactie op Eefje_92
Inmiddels een dochter van 1 week oud. Mevrouw besloot om 2 dagen voor de ge ...
Aah gefeliciteerd! Mocht het bij mij voor vrijdag opgang komen probeer ik het ook.
Wat jammer dat het niet 'gelukt' is.
Fijn om te horen dat je je nu een stuk beter voelt! Hopelijk gaat de rest van je herstel lekker vlot!
3 maanden geleden
Reactie op KMG
Meer kan je niet doen toch ;).
Jij ook Gefeliciteerd met de kleine spruit! ...
Nee klopt. Ze wilden weer met tabletten beginnen die eerder niks deden. Het was wel klaar :).
3 maanden geleden
Dochter lag met 36 weken in de stuit. Versie geprobeerd maar helaas ze lag te lekker met der kontje naar beneden. Iedereen om me heen (zwangerschapsgym collegas familie) raadden een keizersnede aan. Maar ik en mijn man waren eigenwijs en mochten het van het ziekenhuis vaginaal proberen (ze houden jou en de baby echt wel goed in de gaten). Precies met 40 weken beviel ik van mijn prachtige dochter vaginaal in de stuit met de billen als eerste. Wel ingeknipt voor het hoofd maar is toch minder erg dan een keizersnede in je buik. Voordeel was dat alle meconium er al uit gepoept was voor ze ter wereld kwam haha! Ik raad het zeker aan als het mag van de experts en als je vertrouwen hebt om het te proberen (ruggenprik zorgde ook wel voor een relaxte aanloop naar het persmoment). Uiteindelijk moet je doen wat goed voelt 🌹
3 maanden geleden
Hier ook een geplande keizersnede met 40+6! 🙌🏼 Hopelijk meldt de baby zich van tevoren nog zelf. Dan wil ik het vaginaal proberen. Mijn kansen op een vaginale bevalling zijn 65%. Met een inleiding zou dat 55% worden, wat ik te laag vind. Dus hopelijk gaat de natuur z'n gang en anders wordt hij gehaald.
Van mijn dochter heb ik een spoedkeizersnede gehad met 41+0, want ze bleek een sterrenkijker te zijn en na 2 uur persen was ze er nog steeds niet..
3 maanden geleden
Kleine Viggo is gister geboren met inderdaad een flinke gewicht.
4580gram, 51cm en hoofdomtrek van 39.
Ook op zkh vonden ze het wel een verstandige beslissing. Ben er achteraf heel blij mee.
Voel me ook verrassend goed! Net als lekker gedouched en nu zo al naar huis met onze grote kleine vriend! 💙
3 maanden geleden
Reactie op momlin
Gefeliciteerd 🥳
Mijn dochter is eergister geboren.
4520 gr en 51 cm. Hier ...
Hahaha wat grappig bijna even zwaar en even lang!
Gaf toch ook wel een beetje een trots gevoel dat meerdere professionals hebben gezegd het een verstandige keuze te hebben gevonden🤭
3 maanden geleden
Reactie op KMG
Hier zou de kans op geslaagde vaginale bevalling ook maar 59% zijn omdat de ...
Uiteindelijk ben ik op 40+5 bevallen van onze zoon. 3712g en 52cm met een hele snelle natuurlijke bevalling van 3 uurtjes. Man wat is het herstel een verschil met een keizersnede zeg 🧡