71 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Koala33
Uiteindelijk ben ik op 40+5 bevallen van onze zoon. 3712g en 52cm met een h ...
Gefeliciteerd met de kleine!
Positief verschil neem ik aan?
Hier een ontzettend groot verschil qua herstel met de eerste. Vandaag dag 7 en ben al (tot zo ver vandaag vanaf middernacht) helemaal van de pijnstilling af. Heb echt nog amper pijn. Hooguit een beetje gevoeligheid.
Heb helaas al een paar dagen flinke verkoudheid maar zelfs hoesten is alleen gevoelig en niet eens echt pijnlijk meer!
Zooooo fijn! Moet wel echt oppassen dat ik nu niet te veel ga doen juist omdat het zo vlot gaat.
3 maanden geleden
Reactie op Irissse
Bij de eerste ben ik met 41,4 ingeleid. De bevalling vlotte niet goed omdat ...
Ik heb het zelfde mee gemaakt bij de eerste..9 cm bereikt maar, ik kreeg koorts (helaas) dus werd het een kz . Hopelijk gaat het nu wel vaginaal! Ze gaan mij zover mogelijk richting de 42 laten uitlopen zodat de kleine kans krijgt om te melden 🙏 spannend!!
3 maanden geleden
3 weken geleden een keizersnede gehad ivm stuitligging, en ik zou het 100x overdoen, het was z’n fijne ervaring! Alles zo bewust mee kunnen maken.
Het herstel is langer maar door de fijne ervaring die ik heb gehad vind ik dit echt niet erg! Een natuurlijke stuitbevalling kan ook altijd nog over gaan in een keizersnede omdat het niet lukt, hierdoor ook de keus gemaakt om een keizersnede te doen want de kans dat natuurlijk bevallen niet lukt is ook dan nog 60%
3 maanden geleden
Bij mijn eerste vorderde mijn ontsluiting niet waardoor het eindigde in een spoedkeizersnede. Ruim 1,5 week echt zwaar last gehad van het litteken en het herstel. Daarna ging het langzaamaan iets beter.
Nu kreeg ik bij de 2e de keuze voor vaginaal of opnieuw een keizersnede. Ondanks dat m’n herstel de vorige keer toch tegenviel heb ik wel opnieuw gekozen voor een keizersnede.
Dit keer dus een geplande. Ik heb nooit durven dromen over een herstel als deze. Eind van de middag is onze dochter geboren. De volgende ochtend mocht ik proberen te douchen en plassen. Beide vond ik nog best heftig maar vanaf dat moment doorgezet en regelmatig loopjes naar de wc gedaan. ‘‘s middags vonden ze me fit genoeg om me al naar huis te sturen.
Eigenlijk had ik op dag 3 alleen nog maar last van bepaalde bewegingen (om de cosleeper heen het bed uit kruipen bijv). Nu 1,5 week later voel ik me oprecht alweer de oude en doe ik de meeste dingen weer zoals m’n zoontje naar de opvang brengen lopend, in en rondom het huis opruimen en schoonmaken. Het enige wat ik nog laat zijn de boodschappen halen en tillen…
De 2e keizersnede is me dus echt meegevallen en als het herstel altijd zo zou zijn dan zou ik niets anders meer willen🤣
3 maanden geleden
Reactie op jennifervs
Bij mijn eerste vorderde mijn ontsluiting niet waardoor het eindigde in een ...
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine. En super fijn zeg dat je zo snel herstelt. Heerlijk om zelf weer alles te kunnen.
Ik wil je wel meegeven rustig aan de blijven doen. Ondanks dat het goed gaat blijft het een operatie. Zelf heb ik 2 jaar terug ook snel te veel gedaan omdat het wel ging. Uiteindelijk een terugval gehad in pijnklachten en 9 maanden moeten herstellen. Kan natuurlijk dat ik een uitzonderlijk geval ben. Maar ik gun het je om fit te blijven en een snel herstel. 😊
3 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Allereerst van harte gefeliciteerd met de kleine. En super fijn zeg dat je ...
Dankjewel!
Hoe zag jouw terugval er uit? Of hoe zou ik dit moeten herkennen? Ik lees en hoor het inderdaad wel vaker dus ben even benieuwd. Is namelijk zeker iets om rekening mee te houden en iets wat ik wil voorkomen
3 maanden geleden
Reactie op jennifervs
Dankjewel!
Hoe zag jouw terugval er uit? Of hoe zou ik dit moeten herkenn ...
Ik was naar mijn diploma uitreiking geweest en dag daarna had ik zoveel pijn bij uit bed komen, bewegen. Kon amper nog de was ophangen max 5 minuten wandelen wat daarvoor gewoon een rondje van 30 minuten was. Eigenlijk was ik terug bij week 1 a 2 na de keizersnede.
3 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Ik was naar mijn diploma uitreiking geweest en dag daarna had ik zoveel pij ...
Dat klinkt heftig. Zeker als je na zoveel maanden weer gewend bent om alles te doen.
3 maanden geleden
Reactie op jennifervs
Dat klinkt heftig. Zeker als je na zoveel maanden weer gewend bent om alles ...
Nou mijn diploma uitreiking was 5 weken na de bevalling alleen ik voelde me echt goed. Wat jij ook beschrijft. Maar dat was toch iets teveel waardoor ik daarna dus echt een terugval kreeg in pijn en herstel.
Nu heb ik echt 2.5 week echt bijna niks gedaan. En nog steeds laat ik mijn man de wasmand naar de waslijn tillen. 😅 Liever iets te rustig dan weer hetzelfde als de vorige keer.