7 Reacties
3 maanden geleden
Wat vervelend! Wij geven het aan onze kleine op advies van het consultatiebureau. Het vermindert bij ons de krampjes maar geheel weg is het niet. Onze kleine perste zo erg en kreeg een opgezwollen buik, dit is wel minder geworden sinds het geven van omneo. Ons is verteld dat borstvoeding licht verteerbaar is en kunstvoeding zwaarder. Wij gaven al kunstvoeding dus ik weet niet of kunstvoeding het mogelijk nog erger maakt bij jou kleine omdat het zwaarder is.
Mocht je het geven schrik dan niet van de ontlasting. Deze wordt groen.
3 maanden geleden
Wat rot! Geen ervaring met omneo. Maar wij hadden deze krampjes ook een paar dagen icm borstvoeding- en toen we uit wanhoop een flesje poedermelk (gewoon eigen merk) gaven had hij geen krampjes. Bleek dat hij verkeerd aanhapte en daarmee te veel lucht binnenkreeg en dus krampjes. Ons allemaal wat rust gegeven door te kolfen en dat te geven in flesje, ook geen krampjes. Lactatiekundige ingeschakeld en gaat nu weer goed op live borstvoeding! Dus wellicht de moeite waard te onderzoeken? Sterkte in ieder geval- vreselijk zielig is het om te zien!
3 maanden geleden
Bij mijn oudste heb ik omneo geprobeerd ivm krampjes. Dit werkte echt averechts. Hij kreeg er nog meer last van, hele dunne ontlasting. De ostheopaat vertelde later ook dat omneo nog moeilijker verteerbaar is dan de gewone nutrilon. Ik heb er dus geen goede ervaringen mee. 🙈
3 maanden geleden
Hier heeft het bij onze eerste icm met dr Brown flessen zoveel geholpen! Van persen, rood aanlopen en huilen naar lachend poepen.
3 maanden geleden
Probiotica proberen, ik heb van Laveen gekocht maar wil ook die van vitale nu proberen.. na vele krampjes weer dacht ik even die van Vitals nu te proberen
3 maanden geleden
Omneo heeft (als ik het me goed herinner) de eiwitten van koemelk een beetje verknipt. In jouw voeding zitten de eiwitten van de koemelk die jij zelf drinkt nog verder verknipt. Ik verwacht niet dat het veel verschil zou maken. Een beetje horen krampjes erbij, maar 4 dagen non stop huilen is extreem en lijkt me niet de bedoeling. Goed dat je verder kijkt!
Misschien wat dingen waar je nog aan kan denken tegen de krampjes:
- Probiotica (wij hebben die van laveen)
- Een lactatiekundige mee laten kijken met de aanhap en de mondanatomie, kijken of hier nog winst te behalen valt.
- Als je het idee hebt dat er mogelijk een allergie onder zit, dit uitsluiten door zelf op dieet te gaan. Dit kun je doen door minstens 4 weken alle dierlijke melk, soja en ei te laten staan. En dan echt super streng op verpakkingen kijken, dus ook geen dingen met weipoeder oid. Ik ben na 2,5 week gestopt met soja eten, had laatst perongeluk iets met soja en gelijk 2 dagen drama 😅