40 Reacties
2 maanden geleden
Hoi hoi.
Ik heb 3 kindjes.
Bij de eerste was ook geadviseerd johannesbroodpitmeel te geven.
Bij de tweede en nu ook derde heb ik het zelf gegeven.
De kleinste had ook veel krampjes, maar ik merk juist dat het daardoor minder is.
De ontlasting is juist is dikker waardoor hij wat minder last heeft.
En ze slapen/sliepen alle 3 na 6 weken al heerlijk door.
Misschien moet je het gewoon even de tijd geven, of even contact opnemen met het cb!
Heel veel succes.
2 maanden geleden
Reactie op Rooss97
Op basis van hoe veel spugen hebben we dit geadviseerd? Lotte spuugt ook be ...
Lina spuugt van fles tot fles. Steeds kleine beetjes en soms golven, luiers blijven goed en ze groeit maar het is echt zure spuug dus bij het consultatiebureau zijn ze bang dat ze last van haar maag/slokdarm krijgt.
2 maanden geleden
Ik ben dus overgestapt naar Hero Comfort en daar zit ook jbpm in, maar Comfort is tevens tegen krampjes en reflux.
Ik gaf al Hero Nutrasense en geef nu Hero Nutrasense Comfort..
Van jbpm krijgen ze inderdaad krampjes, dus misschien is dat Comfort dan geschikter?
Ik weet nog niet of het hoer werkt hoor, ben gisteren geswitched en ik moest het een week de tijd geven.
2 maanden geleden
Wij hebben voeding waar het al standaard in zit. De Etos anti reflux. Het had hier wel 1,5 week nodig voordat hij gewend was hoor. Het is heel normaal dat baby’s ongveeer 2 weken moeten wennen aan nieuwe voeding. Dus geef het de tijd🥰
2 maanden geleden
Wij gebruiken de pure johannesbroodpitmeel. Daar zit geen troep in zoals suiker. Deze zorgt bij ons niet tot krampen
2 maanden geleden
Ik gebruik ook jbpm vanwege het spugen, had de eerste dag het idee dat hij even moest wennen, maar daarna geen last van krampjes oid! Wel zelf een beetje spelen met de verhouding, dat het niet te dik wordt om te drinken, maar ook wel zorgt dat het spugen minder wordt. We hebben bv nu de M speen op de fles zitten ipv de S.
2 maanden geleden
Reactie op DaanSW
Ik gebruik ook jbpm vanwege het spugen, had de eerste dag het idee dat hij ...
Oh, dat klinkt ook hoopvol. Ben benieuwd hoe ze morgen dan reageert.
Ik dacht er ook aan om iets minder erin te doen of om de fles, dat haar lijfje ff kan wennen.
Heb inderdaad ook speen 2 erop ipv 1. Ze zat trouwens wel echt mega te genieten van die dikke voeding 😂
2 maanden geleden
Hier ook jbpm vanwege spugen alleen als hij de fles krijgt. Bij live voeden vergeet ik het altijd.
Merk hier gelukkig geen verschil of hij het er nu wel of niet door heen krijgt qua krampjes. Sowieso niet zo heel veel last van krampjes hier.
Bij de oudste zelfde probleem en die kreeg elke fles met jbpm (fulltime kolven) en daar wende het heel snel qua darmpjes.