40 Reacties

2 maanden geleden

Hoi hoi. Ik heb 3 kindjes. Bij de eerste was ook geadviseerd johannesbroodpitmeel te geven. Bij de tweede en nu ook derde heb ik het zelf gegeven. De kleinste had ook veel krampjes, maar ik merk juist dat het daardoor minder is. De ontlasting is juist is dikker waardoor hij wat minder last heeft. En ze slapen/sliepen alle 3 na 6 weken al heerlijk door. Misschien moet je het gewoon even de tijd geven, of even contact opnemen met het cb! Heel veel succes.

2 maanden geleden

Reactie op Miryy

Hoi hoi. Ik heb 3 kindjes. Bij de eerste was ook geadviseerd johannesbroo ...
Ja mijn kleine meid had dus al geen krampjes meer en nu door de nutriton is het terug 😢

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ja mijn kleine meid had dus al geen krampjes meer en nu door de nutriton is ...
Waarom hebben ze het geadviseerd?

2 maanden geleden

Reactie op Miryy

Waarom hebben ze het geadviseerd?
Omdat ze heel veel spuugt

2 maanden geleden

Op basis van hoe veel spugen hebben we dit geadviseerd? Lotte spuugt ook best wat na de voeding, maar ze groeit goed en heeft goede luiers. Ik twijfel dus of het erbij hoort, of dat het overmatig spugen is…

2 maanden geleden

Reactie op Rooss97

Op basis van hoe veel spugen hebben we dit geadviseerd? Lotte spuugt ook be ...
Lina spuugt van fles tot fles. Steeds kleine beetjes en soms golven, luiers blijven goed en ze groeit maar het is echt zure spuug dus bij het consultatiebureau zijn ze bang dat ze last van haar maag/slokdarm krijgt.

2 maanden geleden

Ik ben dus overgestapt naar Hero Comfort en daar zit ook jbpm in, maar Comfort is tevens tegen krampjes en reflux. Ik gaf al Hero Nutrasense en geef nu Hero Nutrasense Comfort.. Van jbpm krijgen ze inderdaad krampjes, dus misschien is dat Comfort dan geschikter? Ik weet nog niet of het hoer werkt hoor, ben gisteren geswitched en ik moest het een week de tijd geven.

2 maanden geleden

Hoer = hier!!

2 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ik ben dus overgestapt naar Hero Comfort en daar zit ook jbpm in, maar Comf ...
Goed om te weten. Hoer 😜😂

2 maanden geleden

Ik gebruik puur johannesbroodpitmeel van Holland en barret. Aan nutriton enz is vanalles toegevoegd wat niet nodig is. Van Holland en Barret is wel wat duurder maar ze hebben hier geen last van kramp oid. En ze spugen nauwelijks meer.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Lina spuugt van fles tot fles. Steeds kleine beetjes en soms golven, luiers ...
Misschien kan je is het johannesbroodpitmeel van de Kruidvat proberen. Ik merkte dat me zoontje het daar ook beter op deed dan de nutrition.

2 maanden geleden

Reactie op smurfie85

Ik gebruik puur johannesbroodpitmeel van Holland en barret. Aan nutriton en ...
Goed om te weten. Dit stelde m’n kraamhulp ook voor om te proberen.. Ze heeft inderdaad nog niet gespuugd dus het verdikken werkt wel!

2 maanden geleden

Wij hebben voeding waar het al standaard in zit. De Etos anti reflux. Het had hier wel 1,5 week nodig voordat hij gewend was hoor. Het is heel normaal dat baby’s ongveeer 2 weken moeten wennen aan nieuwe voeding. Dus geef het de tijd🥰

2 maanden geleden

Wij gebruiken de pure johannesbroodpitmeel. Daar zit geen troep in zoals suiker. Deze zorgt bij ons niet tot krampen

2 maanden geleden

Reactie op Lindaatjuuh

Wij gebruiken de pure johannesbroodpitmeel. Daar zit geen troep in zoals su ...
Goed om te horen!

2 maanden geleden

Ik gebruik ook jbpm vanwege het spugen, had de eerste dag het idee dat hij even moest wennen, maar daarna geen last van krampjes oid! Wel zelf een beetje spelen met de verhouding, dat het niet te dik wordt om te drinken, maar ook wel zorgt dat het spugen minder wordt. We hebben bv nu de M speen op de fles zitten ipv de S.

2 maanden geleden

Reactie op DaanSW

Ik gebruik ook jbpm vanwege het spugen, had de eerste dag het idee dat hij ...
Oh, dat klinkt ook hoopvol. Ben benieuwd hoe ze morgen dan reageert. Ik dacht er ook aan om iets minder erin te doen of om de fles, dat haar lijfje ff kan wennen. Heb inderdaad ook speen 2 erop ipv 1. Ze zat trouwens wel echt mega te genieten van die dikke voeding 😂

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oh, dat klinkt ook hoopvol. Ben benieuwd hoe ze morgen dan reageert. Ik da ...
Gebruikte je ook nutriton trouwens?

2 maanden geleden

Hier ook jbpm vanwege spugen alleen als hij de fles krijgt. Bij live voeden vergeet ik het altijd. Merk hier gelukkig geen verschil of hij het er nu wel of niet door heen krijgt qua krampjes. Sowieso niet zo heel veel last van krampjes hier. Bij de oudste zelfde probleem en die kreeg elke fles met jbpm (fulltime kolven) en daar wende het heel snel qua darmpjes.

2 maanden geleden

Reactie op KMG

Hier ook jbpm vanwege spugen alleen als hij de fles krijgt. Bij live voeden ...
Oke, dus het kan ook echt ff wennen zijn. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat!