40 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Oke, dus het kan ook echt ff wennen zijn. Ik ben benieuwd hoe het morgen ga ...
Is natuurlijk verschillend per kindje maar de oudste wende idd met een paar dagen. Is natuurlijk ook iets nieuws voor die jonge darmpjes. Hopelijk gaat het steeds wat beter!

2 maanden geleden

Reactie op KMG

Is natuurlijk verschillend per kindje maar de oudste wende idd met een paar ...
Ik heb het vanmiddag niet meer gegeven 🫣 Ze heeft zo’n vreselijke pijn, kon er niet door slapen en haar scheetjes ruiken alsof ze 2 kilo kool heeft gegeten. Ik trek dat ff niet 😅 Ze heeft zelf niet echt last van het spugen dus ik kijk morgen weer ff hoe ik erin sta. Heb wel ff informatie gevraagd bij Nutricia.

2 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik heb het vanmiddag niet meer gegeven 🫣 Ze heeft zo’n vreselijke pijn, ko ...
Ik hoor ook veel over Gelilact om in te dikken.. misschien dat dat beter gaat? Zelf geen ervaring mee. Wel heel sneu dat ze er zo veel last van heeft :(. Zo zielig om te zien altijd.

2 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik hoor ook veel over Gelilact om in te dikken.. misschien dat dat beter ga ...
Ja, dat kreeg ik vanmorgen ook nog als optie van het consultatiebureau (had hun nog ff gecontact om te horen of zij nog een gouden tip hadden) maar dat schijnt wel een gedoe te zijn om klaar te maken. Maar goed, wat moet dat moet hoor maar we gaan nu eerst ff bijkomen. Ze heeft net 2 dikke poepluiers achter elkaar gehad. Ze had sinds dinsdag niet gepoept, dat is geen uitzondering maar icm die jbpm wel een opluchting denk ik!

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, dat kreeg ik vanmorgen ook nog als optie van het consultatiebureau (had ...
Ja dat zal zeker een hele opluchting zijn voor haar! Heeft ze zelf ook echt last van het spugen/reflux dan? Hier wordt ook wel behoorlijk gespuugd maar vooral als we thuis zijn krijgt hij alleen de laatste voeding (dan gekolfde bv, rest live voeden) met jbpm. Ligt hier heel veel met een grote slabber om zodat zijn kleren niet steeds nat zijn. Pure jbpm van bijvoorbeeld Holland & Barret zou misschien beter voor haar zijn? Daar zitten geen hulpstoffen in volgens mij. Zijn wel verschillende mama's hier die dat gebruiken.

één maand geleden

Reactie op KMG

Ja dat zal zeker een hele opluchting zijn voor haar! Heeft ze zelf ook ech ...
Dat is dus inderdaad het punt: zij heeft er geen last van. Kijkt hooguit een beetje zuur 🤷🏼‍♀️ Consultatiebureau zei dat het beter is om irritatie te voorkomen maar als ik kijk naar de jongste van m’n zus, hij heeft ook 9 maanden veel gespuugd en nooit ergens last van. Ik kijk het wel ff aan allemaal, vind het niet erg om haar een paar keer om te kleden 🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Dat is dus inderdaad het punt: zij heeft er geen last van. Kijkt hooguit ee ...
Zelfde hier, ik denk dat ook. Zolang zij er geen last van heeft is een beetje spugen niet erg toch? Met dikkere voeding ben ik ook bang dat het alleen maar erger wordt voor haar. Nu een slab bij de voeding, op haar zij en goed uitbuiken ☺️

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Zelfde hier, ik denk dat ook. Zolang zij er geen last van heeft is een beet ...
Ja uitbuiken heeft niet allemaal geen zin. 2 uur na de voeding, komt er rustig nog een hele golf uit 🤦🏼‍♀️ Maar goed, het is wat het is.

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja uitbuiken heeft niet allemaal geen zin. 2 uur na de voeding, komt er rus ...
Hier gaat het met de jbpm echt goed. We gebruiken maar een klein beetje maar is precies voldoende dat ie niet meer spuugt. Ook de krampjes enz zijn weg , is echt even 2 dagen wennen maar dan zijn ze wel van het spugen af.. mits er niet een ernstige onderliggende oorzaak is natuurlijk.

één maand geleden

Reactie op DaanSW

Hier gaat het met de jbpm echt goed. We gebruiken maar een klein beetje maa ...
Ja ik vind het echt moeilijk… ik kan het gewoon niet aanzien als ze zoveel pijn heeft 😢

één maand geleden

Mijn dochter heeft sinds jbpm meer diarree, heeft iemand dit ook?

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja ik vind het echt moeilijk… ik kan het gewoon niet aanzien als ze zoveel ...
Ik snap je zo! Kiezen tussen 2 kwaden.. hoeveel jbpm gebruikte je op hoeveel ml?

één maand geleden

Reactie op DaanSW

Ik snap je zo! Kiezen tussen 2 kwaden.. hoeveel jbpm gebruikte je op hoevee ...
1 schepje nutriton op 120cc water en de dag erna een half schepje op 120cc. Maar met beide verhoudingen was het hel na de fles…

één maand geleden

Reactie op Sihamb

Mijn dochter heeft sinds jbpm meer diarree, heeft iemand dit ook?
Hier was de luier na de jbpm juist dikker

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

1 schepje nutriton op 120cc water en de dag erna een half schepje op 120cc. ...
Hmm oke, dat is inderdaad niet veel nee.. ik doe hetzelfde. Kan je alleen zeggen dat het na een dag echt beter ging en nu heeft ie er geen last van en spuugt ook niet meer. Alleen ik gebruik jbpm en geen nutriton.

één maand geleden

Reactie op DaanSW

Hmm oke, dat is inderdaad niet veel nee.. ik doe hetzelfde. Kan je alleen z ...
Ja, misschien ben ik te vroeg gestopt hoor maar heb ook niet iemand thuis die haar even over kan nemen. Ik wacht ff af hoe het met het spugen gaat verlopen en bespreek het woensdag even met de osteopaat!

één maand geleden

Reactie op DaanSW

Hmm oke, dat is inderdaad niet veel nee.. ik doe hetzelfde. Kan je alleen z ...
Gebruik jij 1 schep JBM op 120 cc? Ik denk dat ik het ook ga proberen..

één maand geleden

Reactie op Kellaaa

Ja, misschien ben ik te vroeg gestopt hoor maar heb ook niet iemand thuis d ...
Nee dat maakt het natuurlijk dubbel zo zwaar! Snap ik, benieuwd of de osteopaat iets kan betekenen

één maand geleden

Reactie op Rooss97

Gebruik jij 1 schep JBM op 120 cc? Ik denk dat ik het ook ga proberen..
Ja klopt! Ondertussen 1,5 op 150cc, maar hij had net even een klein beetje nodig ofzo. Gebruiken nu wel de m speen van de dilfrax ipv de s en doet nu netjes 20 min over de fles.