9 Reacties
één maand geleden
Even voeden en dan in het wipstoeltje erbij in de badkamer. Wat speeltjes aan de speelboog van het stoeltje en een liedje zingen terwijl je zelf doucht en je klaar maakt. En anders maar een beetje mopperen, mag ze ook leren 😉
één maand geleden
Baby gym, wippertje, muziek aan. En alles zo snel mogelijk doen.. Af en toe beetje zeuren gaan ze ook niet dood aan, liefst vermijd je het maar je moet jezelf ook klaar maken (ben ik nu bij de tweede ook veel makkelijker mee dan bij de eerste hoor). Af en toe hoort even wachten er gewoon bij.
25 dagen geleden
Het is hier 's ochtends een militaire operatie op mijn werkdagen 😜 met name omdat ons zoontje nog geen ritme heeft. Grofweg is dit ons ritueel:
- 6.30 uur zelf opstaan en aankleden (als er tijd is make-up op)
- 7.00 uur kinderen en vriend staan op > ik kleed de babyzoon aan en mijn vriend onze peuterdochter
- 7.10 uur baby voeden
- 7.30 uur zelf eten (overnight oat) en het haar van mijn dochter doen
- 7.50 uur vertrek ik naar de opvang en mijn vriend zorgt ervoor dat onze dochter eet en naar de opvang (straks naar school) gebracht wordt.
Ik zet 's avonds het meeste al klaar, waaronder mijn ontbijt. Tussen alle handelingen door zit mijn zoon in het babykuipje op de triptrap aan tafel, ligt in de box of zit al in de maxicosi. Als hij vroeg wakker is, dan zit hij in de wipstoel naast mij. Het is iedere ochtend weer een beetje zoeken. Als mijn vriend tijd heeft pakt hij de kleine even bij zich of mijn dochter entertaint hem 😅.
25 dagen geleden
Bedankt voor jullie reacties! Beetje mopperen inderdaad is ook niet zo erg.. en dat laat ik ook wel toe maar ik raak zo snel gestresst als ze het dan op het huilen zet haha. Dan lukt ook niks meer😂 M’n vriend is al om 5 uur de deur uit dus daar kan ik dan even niet op terug vallen maar ik ga proberen om nog meer dingen uit de trukendoos halen🤞🏻
25 dagen geleden
Reactie op lollinga
Ik leg mijn dochter op het aankleedkussen op de grond en ga in haar zicht s ...
Heel herkenbaar! Ik ben zelf nog niet aan het werk, maar ik probeer dit nu ook al te doen, zodat ik niet alle dingen doe als zij aan het slapen is. Goede tip!
22 dagen geleden
's avonds alles klaar zetten van je ontbijt tot je kleren. En dan in de wipper in de badkamer.. als je dit routine matig doet went ze er ook aan. En goeie rolverdeling bespreken met je partner.