7 Reacties

3 maanden geleden

Dat is normaal helaas. Elk kindje heeft z’n eigen verzoek. Het kan best zijn dat het nog verandert de komende tijd hoor! Maar afdwingen heeft niet zoveel zin, ze pakken wat ze nodig hebben en evt heeft jouw productie dit ook gewoon nodig. Mijn middelste heeft een jaar borstvoeding gehad en er bijna nooit langer dan 2 uur tussen gelaten

3 maanden geleden

Hier is dat vooral overdag, ‘s nachts krijgen we m amper wakker voor om de 3 uur… maar hij zit nog niet op z’n geboortegewicht dus we moeten hem wakker proberen te maken. Ik word er soms ook wel onzeker van, maar opzich goed dat hij zo vaak komt en dus regelmatig wat binnenkrijgt toch? Zit hij/zij alweer op geboortegewicht?

3 maanden geleden

Reactie op femkevd96

Hier is dat vooral overdag, ‘s nachts krijgen we m amper wakker voor om de ...
Dat hoeft niet per se hoor. Lekker zelf laten komen. Dan is het voor jullie allebei relaxter.

3 maanden geleden

Reactie op femkevd96

Hier is dat vooral overdag, ‘s nachts krijgen we m amper wakker voor om de ...
Lekker laten slapen. Dat deed ik in de kraamweek al. Ik vraag me altijd serieus af waar dat verhaal over het eerst op geboorte gewicht moeten zijn vandaan komt. Zolang de groei goed erin zit dan kan je de nachten loslaten.

3 maanden geleden

Hier hetzelfde, maar gelukkig (tot nu toe) voornamelijk overdag. Het zal vast ook aan het warme weer liggen. Ik vind het zelf ook wel pittig, maar geef er maar gewoon aan toe!

3 maanden geleden

Wij geven er in de nacht na de borst een flesje na. Zo weten we zeker dat hij genoeg binnen heeft en overdag volledig BV. Om de 1,5/2,5 uur. Hij slaapt in de nacht zeker 3 uurtjes op BV + een flesje wel goed wakkermaken tussendoor. Zo heb ik ook mijn rust en ik geloof dat dat belangrijker is dan 100% borstvoeding geven. Gemiddeld komt hij nu op 2/3 extra flesjes op deze manier. Ik ga dit doen tot hij op geboortegewicht is en vanuit daar kijken of hij ‘s nachts ook lekker slaapt op alleen de borst.

3 maanden geleden

Hier een beetje hetzelfde verhaal. Ik heb overlegd met een lactatiekundige, ze gaf als tip om tijdens de borstvoeding wat compressie te geven, zodat de melk beter stroomt en ze minder hard hoeft te werken aan de borst. Zo blijft ze iets langer wakker en kan ze meer drinken.