45 Reacties
17 dagen geleden
Hier hetzelfde verhaal. Zoontje is bijna 5 maanden. Heb het idee dat hij het wel kan (nek is sterk zat, vind op zn buik liggen prima, voetjes gaan alle kanten op) maar gewoon niet geïnteresseerd is. Als je een speeltje net buiten zn bereik legt accepteert hij gewoon dat hij er niet bij kan.
17 dagen geleden
Mijn zoontje is bijna 5 maanden kan ook niet omrollen.
Leg hem nu welles op de zij , om te oefenen. Fysio gaf mij hier tips in. Hij vind het omrollen ook echt niet leuk 😂
17 dagen geleden
Reactie op pln92
Hier precies hetzelfde! Ben benieuwd wanneer het gaat komen? En wanneer is ...
Misschien naïef maar het CB en de opvang lijken het heel normaal te vinden, en dus maak ik me ook geen zorgen. We blijven gewoon lekker veel oefenen en dan komt het vast vanzelf!
17 dagen geleden
Nee hor! Geen zorgen! Onze dochter is volgende week 6 maanden. En rolt ook pas sinds deze week ❤️
17 dagen geleden
Mijn zoontje is ook van de 24e en rolt enkel op zn zij. Hij probeert het wel, maar mist net het laatste tikkie. Buik-rug doet hij enkel per ongeluk.
Hij is dan wel al aan het tijgeren, terwijl rollen eerst zou moeten volgens mij.
Ach uiteindelijk lopen ze allemaal en het is geen wedstrijd 🙂
17 dagen geleden
Mijn dochter nu rolt al, maar mijn zoontje deed dit echt veel later. Hij was motorisch met alles vrij laat, maar daar merk je nu helemaal niks meer van hoor. Fietst, klimt, rent, alles doet het ;)
16 dagen geleden
Overigens als ik dit forum lees heb ik wel vaker het idee dat het bij anderen 10x beter gaat dan bij ons. Alle kindjes lijken door te slapen, om te rollen en enorm ver in ontwikkeling. Daarom ben ik blij met dit soort topics (ook clubje niet doorslapers), dan zie je dat het eigenlijk wel meevalt.
14 dagen geleden
Reactie op Marritxox
Klopt hier hetzelfde, mijn zoontje heeft nog nooit doorgeslapen en overdag ...
Herkenbaar. Rolt nog niet (doet niet eens een poging), slaapt niet door (komt zo’n 2x per nacht) en overdag hazenslaapjes. Dus nee het is echt niet raar volgens mij en ik denk altijd maar: als ik nu terug kijk op hoe ze was toen ze 4 weken was dan denk je toch aan de heerlijke fijne kroel momentjes en niet aan de nachten/huilbuien/etc. Dus we komen er doorheen met z’n allen 🥰
14 dagen geleden
Reactie op zomerbaby2024
Overigens als ik dit forum lees heb ik wel vaker het idee dat het bij ander ...
Tik m aan.. hier ook overdag een moeizame slaper, snachts na half 3 begint t festijn vaak al met gemurmel en gepruttel en rollen.. mwa, nee blijft nog bij pogingen hangen. Maar verder is het een heeeeeerlijk mannetje 🩵🩵
12 dagen geleden
Reactie op Tipi
Vanuit mijn werk als kinderfysio kan ik zeggen dat het echt normaal is om n ...
Ik vind het cb altijd zo overdreven. Bij 4 maand kreeg ik als tip haar vaker op een yoga matje te leggen dan draait ze makkelijker. Je krijgt meteen gevoel dat ze niet snel genoeg is. Ze is inmiddels 5 maand en draait nog niet 🤣🤣
12 dagen geleden
Reactie op Zuiver
Ik vind het cb altijd zo overdreven. Bij 4 maand kreeg ik als tip haar vake ...
Er is een grote spreiding inderdaad voor wat baby's laten zien. Daarbij heb ik geleerd dat het normaal is dat een baby van rug naar buik draait tussen 3-6 maanden van buik naar rug zelfs tussen 3-8 maanden. Mijn eigen zoon van bijna 5 maanden draait ook nog niet hoor en ik maak mij absoluut geen zorgen. Ik geniet er nog even van dat ik hem nog kan inbakeren haha 😅.
8 dagen geleden
Onze dochter is bijna 6 maanden en los van de benen vaak omhoog en soms wat heen en weer wiebelen draait ze echt absoluut niet. We oefenen maar ze doet er niets mee. :) maak me niet heel erg druk. Sommige baby's zijn wat later, of slaan het over. Wij oefenen wel met zitten en tummytime!
7 dagen geleden
Onze dochter zit in een spreidbroek (nu 5 maanden) en rolt dus helemaal niet. En zolang ze hem heeft gaat dat natuurlijk ook niet lukken. Maar ook dat gaat vanzelf wel goed komen ik maak me niet druk dus volgens mij hoef je je geen zorgen te maken met je zoontje☺️