12 Reacties

2 maanden geleden

Hey meid ja sorry de kans op zwangerschap is zeker aanwezig. Ik zou gewoon als ik jou was vandaag een morning after pil halen, dit is wat anders dan een abortus pil. En het dan af wachten !

2 maanden geleden

Morning afterpil is 3 dagen na o beschermde seks nog zinvol.

2 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Hey meid ja sorry de kans op zwangerschap is zeker aanwezig. Ik zou gewoon ...
Ja alleen ik lees dus dat de morning after pil na de eisprong geen zin meer heeft. De morning after pil houd de eisprong tegen… maar als die dus al geweest is.

2 maanden geleden

Waarom wachten met de pil tot de eerste menstruatiedag? Je kan die op eender welke dag nemen, alleen ben je dan de eerste 7 dagen nog niet beschermd

2 maanden geleden

Ik ben met drie weken ook gewoon begonnen met de pil, moest wel rekening houden dat de eerste strip niet betrouwbaar is, vanaf de tweede maand wel weer..

2 maanden geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja alleen ik lees dus dat de morning after pil na de eisprong geen zin meer ...
Je weet toch niet zeker of je eisprong al geweest is? Zou toch ff die monding after pil halen als je niet zwanger wil raken…

2 maanden geleden

Het is nog steeds zinvol om een morning after pil te nemen. Al is het maar omdat het niet zeker is dat je ovulatie al geweest is. Hoe eerder je 'm neemt hoe groter de kans dat het effect heeft. Eventueel zou het plaatsen van een spiraal binnen enkele dagen ook nog een optie kunnen zijn. Kortom, ik zou vooral even je huisarts bellen voor overleg!

2 maanden geleden

Ik zal een morning afterpil nemen

2 maanden geleden

Ik zou even met de huisarts overleggen wat het beste is. Je lichaam is extra vruchtbaar omdat het net zwanger is geweest.

2 maanden geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja alleen ik lees dus dat de morning after pil na de eisprong geen zin meer ...
Dat klopt helemaal, daarom heb ik nu een vierde 😅 ikzelf wist dat ook niet.

2 maanden geleden

Dit soort vragen kun je toch beter stellen aan je huisarts?🙈

2 maanden geleden

Je kan ook de morning after halen en voor de zekerheid even een ovulatietestje doen. Die laat nog wel een dagje na de eisprong een lijntje zien. Dan heb je een beetje een idee of je in de 'gevaren zone' hebt gesekst.