Even kort m’n verhaal;
Onze zoon is vandaag precies 6 weken. Ik ben z’n 2 weken geleden gestopt met vloeien.
Afgelopen dinsdag/woensdag had ik wat minimaal licht roze bloedverlies en dacht dat mijn menstruatie eraan zat te komen. Het bleef minimaal met afvegen en werd al snel wat bruinachtig (vandaag).
Vannacht rond 01:00 uur wilde mijn partner seks met mij en ik zei tegen hem; ik begin (volgens mij) ongesteld te worden dus het gaat niet. Maar ik zei dat het minimaal was en ik niet weet of het doorzet. Waarop hij zei; als er toch nog geen echt bloed is kunnen we toch seks hebben… zonder bij na te denken dacht ik; ja dat is zo.
Na de seks dacht ik opeens; DOM, ik zit nog helemaal niet aan de pil! Ik ben namelijk aan het wachten op mijn eerste echte menstruatiedag om daarmee te starten. Dus we hebben onbeschermd seks gehad. Ik voel me zo dom dat ik daar niet overna dacht, maar alleen aan het feit dat ik nog niet echt ongesteld was dus het kon nog wel even ..
Dom, dom, dom!
En toen raakte ik in lichte paniek, want wat nou als dat minimaal bloedverlies/bruine afscheiding en ook zeker wat meer afscheiding dus mijn ovulatie was..
Ik heb op Google gelezen dat je na je ovulatie nog beperkt vruchtbaar ben, dus hopelijk ben ik die tijd voorbij… maar ik weet niet precies hoe dat zit. Zal een morning after pil nog zin hebben? Maar ik heb gelezen van niet, want die houd je eisprong tegen, maar die is dus (misschien) al geweest…
Lichte paniek, ik heb er amper van geslapen.